Verle longeren, op naar de Brabantse! (v. OOSeven)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Verle longeren, op naar de Brabantse! (v. OOSeven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:55

Heej bokkers!

Jaja, zaterdag mogen Verle en ik naar de Brabantse. Natuurlijk hard aan het trainen!
Gisteren heb ik haar gelongeerd, even wat anders dan dressuren.

Verle is pas weer een week in training, ze heeft 3 weken van de wei en rust mogen genieten. In de hoop ze wat aan zou komen, nou zoals jullie op de foto's wel zullen zien, is die hoop tevergeefs geweest. Ze krijgt op het moment dus heel wat meer meusli, kijken of we haar zo wat dikker kunnen krijgen. Als iemand nog iets weet waar een paard dik van wordt? Laat dat dan even weten! Want we hebben echt al van alles geprobeert. Verder is ze wel op en top gezond!

Ze is op het moment zelfs wel heel vrolijk, lekker bokken en steigeren (helaas ook onder het zadel, maar dat wordt weer minder)

Genoeg gezeurt. De foto's!:

Verle uit de wei plukken, ze blijft me in de gaten houden! Haha!
1.
    Afbeelding

Toen mocht ze eerst even lekker los in de bak race, wel hoofdstel al om.
Normaal moet je haar op gang houden, was nu niet bepaald nodig. Ze bleef maar rennen en rennen. Haha!

Lekker gek doen. Haha!
2.
    Afbeelding

Een drafje, helaas niet zo mooi moment.
3.
    Afbeelding

En galopperen:
4.
    Afbeelding

En nog een drafje, nog niet echt een mooi moment. Hier zie je ook dat ze nou niet bepaald dik is. (Ook niet té mager, maar er mogen wel wat kilootjes bij) Achter Verle zie je alle spullen liggen. Heb buiten gepoetst, binnen waren ze met de hoge druk bezig. Haha!
5.
    Afbeelding

En aan het werk aan de pessoa. (Foto's maken, instelling goed zetten, longeren, enz. Tsja gaat niet zo makkelijk samen. Dus de foto's zijn niet je van het. Maar je ziet wel wat! Haha! )
Dus momenten zijn niet zo mooi en alleen van de draf foto's, galop kreeg ik geen foto's van.

Lekker drafje:
6.
    Afbeelding

7.
    Afbeelding

8.
    Afbeelding

9.
    Afbeelding

De andere kant op:
10.
    Afbeelding

11.
    Afbeelding

En daarna nog even los in de bak:
12.
    Afbeelding

En terug naar de wei!:
13.
    Afbeelding

Verle haar buur ponytje. Zo lief samen:
14.
    Afbeelding

Dat was het weer!
    Afbeelding

Laat je weten wat je er van vind? En een berichtje is altijd leuk! Haha!

Selinaa

Re: Verle longeren, op naar de Brabantse! (v. OOSeven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:36

leuk paard!

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:39

geef haar maar maismeel, dat hielp bij mij al na een week!

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:47

HE da's een poos geleden dat ik Verle gezien heb. Op de oosevendag.
Leuk hoor.

Persoonlijk vind ik dr mooi zo. Ik houd niet van de buikige paarden. Als ze dadelijk weer volop aan het werk is wordt ze vanzelf ronder (gespierder). Als je d'r wat voller wil hebben is maismeel inderdaad een optie.

Succes zaterdag !!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 13:51

Heej, bedankt voor de reacties!

Das al weer een tijd geleden ja, op de oosevendag!

Ze hoeft van mij niet vet te worden of zo en ze is ook absoluut niet té mager, maar soms zie ik naar mijn gevoel nog net wat te veel ribben.
Ik kijk nog heel even aan hoe ze het gaat doen op de 4kg meusli en wat meer trainen, als ze nog niet dikker wordt ga ik maismeel eens proberen! Bedankt! Lachen

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:18

leuke foto's Haha!
hee las kan ik je punten niet horen de 18de Boos!
dan ga ik op vakantie om 12 uur Haha!
maaaar heeeeel veel sucses Haha!

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:50

hee!! mooi paard! Vingers aflikken ik vind haar persoonlijk wel te dun Knipoog maismeel helpt idd wel...sulinda is ook te dun en we geven haar ook musli en maismeel. een goede slobber of zemelen wil ook wel eens werken Pling

succes Knipoog

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:58

Erg mooi paardje!
Loopt lekker zo, zeker als ze pas weer een weekje aan het werk is.
Leuke foto's! Haha!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:02

Mooi paard Vingers aflikken
Ik vind wel dat je de longeerlijn op een enge manier vast maakt. Heb je daar een reden voor? Bloos

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:05

leuk paard, maar mag voor mij ook wel wat voller Knipoog wat goed helpt is kuil voeren. Vinden ze heerlijk en komen ze goed van aan!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:06

Te mager valt idd wel mee!

Heb je al eens merriebrok geprobeerd? Daar zit heel veel voeding in.
Probreed van cavalor helpt bij ons heel goed (dat is ook een meusli, maar dat met meer 'inhoud' zeg maar), na een paar weken begin je echt verschil te zien.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 11:59

o0marije0o schreef:
Mooi paard Vingers aflikken
Ik vind wel dat je de longeerlijn op een enge manier vast maakt. Heb je daar een reden voor? Bloos

Daar heb ik inderdaad een reden voor. Knipoog
Met een pessoa kan je geen stelling buiging vragen, omdat die er juist voor zorgt dat een paard niet een kant kan gaan hangen of zo, want dan trekt de pessoa weer recht. Maar om toch een beetje stelling te kunnen vragen zonder aan de longelijn te hoeven hangen of zo, maak ik de lijn zo vast. Werkt heel fijn en ik heb met alleen contact een heel fijne stelling en buiging bij Verle. Ik heb ook echt geen druk in mijn hand, echt alleen conctact. Eerder hadden we haar zo gelongeerd, omdat ze heel erg aan de longe naar buiten trok en ik haar dus niet kon houden. Nu trekt ze niet meer weg naar buiten, maar als ik de lijn gewoon vast maak dus achter de oren langs loopt ze recht en soms iets naar buiten gericht met haar hoofd.

In het aller eerste begin heb ik de lijn trouwens wel altijd achter de oren, pas als ze wat meer moet werken zet ik de lijn zo vast. Knipoog

Snappie?

Asjemenou: Merriebrok hebben we nog niet geprobeert gehad, eerlijk gezegd niet eens aan gedacht! Ga het denk ik wel eens proberen!

Slobber werkt een beetje, krijgt ze namelijk ook en zemelen lust ze niet (meer). Dat kreeg ze eerst veel, ook omdat ze moeite met brok had door te wisselen, maar ze at het niet van harte. Brokken in water weken had ze liever. Knipoog

Kuil krijgt Verle, heb haar op hooi gehad, maar 1 baal hooi per dag zorgde er nog niet voor dat ze voller werd, nu staat ze weer op kuil en ze is wel wat dikker geworden, maar ze blijft hier hangen. En kuil vind ze inderdaad lekkerder dan hooi!

Ze is wel aan het groeien, telt ook mee dat ze niet dikker wordt en ze is in haar geheel een stukkie breder aan het worden!

Verder iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties! Haha!

janee25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:11

Leuk paardje!
Ik gaf die van mij als we op vakantie gingen ( dan was ze ook niet vol te houden) altijd maisvlokken.
Denk dat je enkele dingen moet proberen om te kijken wat werkt bij jou paardje.

En bedankt voor de uitleg van de longeerlijn, ga ik ook eens proberen, heb namelijk hetzelfde probleempje!