Verschillende manieren van rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_90

Verschillende manieren van rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 19:13

Hey daar! Haha!

kennen jullie dat, verschillende manieren van paardrijden? Zoals de klassieke manier, dat doen ze op de Spaanse Rijschool, of de Engelse manier (lijkt volgens mij wel op de Spaanse) en nog meer van dat soort dingen.
Ik vind die benamingen zelf een beetje vreemd, het gaat er toch gewoon simpelweg om dat je paard in de dressuur van achter naar voor loopt, aan het been is, los is in de beweging en ontspannen door zijn rug loopt.
Ik neem aan dat je met alle manieren van rijden hetzelfde probeert te krijgen, alleen snap ik waarom ze het zo noemen (klassieke manier bijvoorbeeld). Ik zou echt niet weten hoe mijn manier van rijden zou heten! Volgens mij staat er niet in het woordenboek hoe zoiets dan heet.
Of zijn jullie het compleet met mij oneens, want misschien zitten er hier mensen tussen die op een manier rijdt wat bijvoorbeeld de klassieke manier heet. En ik vind het wel intressant waarom er dan juist op die manier wordt gereden. En hoe dat dan in z'n werk gaat.
Dus brandt los zou ik zeggen Haha!..

Als hier al een topic van is, excuses.

Musicjohn

Re: Verschillende manieren van rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:12

Ach, ik denk dat het allemaal niet zoveel uit maakt.

Alle stijlen van rijden zijn over de jaren ontstaan, en door mensen zelf ontwikkeld en uitgewerkt.

Naar mijn mening moet je vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt. Is dat de spaanse school? Prima. Is dat de engelse school? Ook goed. En als je in Duitsland klassiek geschoold bent dan is het allemaal net weer even iets anders. "Deutsche Grunlichkeit". Haha!

En als je de traditionele europese manieren helemaal zat bent dan kun je altijd nog overstappen op western. Duivel

Gr. John Knipoog

_Elsjuhh

Re: Verschillende manieren van rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:07

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten! Wel rijd ik vaak op IJslanders en dan rijd je wel anders dan op een "gewone" pony, (beugels langer en het zadel meer naar achteren ect.)

Verder heb ik geen idee (behalve western en natural horsemanship natuurlijk, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt), ik rijd gewoon zoals ik wil.

Groetjes Elsje Lachen