Verschillende instruktrieses

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bloem_

Verschillende instruktrieses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 18:48

Hallo,
Ik heb een verzorg paard en ik rijd dan 3 keer in de week en dan rijd er nog iemand anders op 3 dagen en zondag staan alle paarden stil. Maar ik wil juist altijd lekker aan het werk! dat mn verzorg paard lekker bezig is enzo dat hij goed loopt!( Ik rijd met stoot omdat hij anders te hoog loopt) Maar we hebben verschillende instruktrieses.. en dinsdag reed ik en hij liep echt zo goed! zn stoot hing helemaal los en hij was lekker soepel! Maar toen reed ik donderdag weer bij iemand anders en die doet veel minder in de les.. en hij liep ook niet echt lekker en als je een beetje voor je zelf gaat rijden dan zit ze je zo aan te kijken van: Wat doe jij?! Dus dan wil ik lekker aan het werk maar dan houd zij me eigenlijk een beetje tegen... voor mijn gevoel.Ook moest ik van die instruktriese op dinsdag( ook de eigenaar van de manege) Goed voorwaards lopen( moet natuurlijk altijd!) Dus nu reed ik hem op donderdag ook lekker voorwaards en toen zei zij zo van: Zo hij gaat snel.. en zij vond dus weer dat ik te snel liep maar van de instruktriese op dinsdag moest dat juist!Ik weet dus niet wat ik moet doen. Hebben jullie mischien een tip? want ik wil ook niet zo raar aangestaart worden van wat doe jij nou?! Scheve mond

sharonalover

Re: Verschillende instruktrieses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:54

Ben je verplicht om die les op donderdag te rijden?
Anders zou ik de dinsdag les kiezen, en op donderdag voor jezelf gaan rijden(als dat mogelijk is).
Anders zou je bijvoorbeeld ook eens kunnen overleggen met je instructrice, als jij zegt dat je dinsdags ook les hebt, en je daar juist lekker voorwaarts moet rijden, en dat je pony daar fijn mee loopt, heeft ze daar misschien wel begrip voor, en wil ze je daarmee helpen.
Het ligt er dan natuurlijk wel heel erg aan hoe je dat zegt, als jij stug door blijft rijden(in dat in haar ogen hoge tempo), en je schreeuwt een keer dat dat van je instructrice dinsdags moet, zal ze daar niet blij mee zijn denk ik Tong uitsteken .
Als je even naar haar toe gaat, daar eventjes halthoud, en het even rustig uitlegt, heeft het misschien effect.
En anders, lekker laten kijken Knipoog

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:06

het nadeel van verschillende instructie is, de een zegt dit en de ander dat, je moet voor je zelf bepalen wat je aanstaat, en dat wat dan gezegd word probeer je gewoon, en als dat niet goed voelt er over praten, dan komen jullie er best wel uit, maar wel reageren op je gevoel en er over praten, anders krijg je paard de schuld en dat is niet goed.
snel lopen is anders dan vlot lopen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:10

Daarbij krijg je dinsdag les van de eigenaar van de manege, dus die kan je ook wel het probleem voorleggen. Vertel die dat je op donderdag andere aanwijzingen krijgt en dat het voor jou verwarrend is en je nu niet weet wat je moet doen. Vertel dat zelfde ook aan de instructrice op dinsdag.
Misschien dat de instructrices dan eens op elkaar afstemmen hoe er gereden hoort te worden. Is voor de paardjes ook wel zo prettig.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:00

Het lijkt mij niet handig en niet prettig om verschillende instructrices te hebben, kan je niet bij 1 gaan?

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 14:49

Nou het is meer een soord leas paard.. En je moet ik een bepaalde les mee rijden. Meestal zijn er 2 lessen.. en van een lager nivou en 1 van een hoger nivou. daar rijden alle kinderen in met een leas/verzorg paard Het is dus verplicht les volgen! Op maandag en vrijdag hebben we een instruktriese ( die toen dus ook voor een keertje op donderdag les gaf) op dinsdag en donderdag hebben we les van de manege. Op woensdag hebben we weer van iemand anders en op zaterdag weer.. Maar ik rijd op Maandag, dinsdag en vrijdag.Maar nu rijd ik 2 weken lang omdat de andere verzorgster nog op vakantie is.En inderdaat iedereen zecht wat anders ja.. Rolleyes Maar ik reed ook op woensdag en toen liep hij ook wel goed! Maar die instruktriese geeft weer een beetje het zelfde les als de eigenaar van de manege.

montyjansen : Ja ik bedoel ook vlot lopen! ik kon alleen het woord er niet voor vinden.