Caprice 2nd les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caprice4evah

Caprice 2nd les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 13:04

en nu de maandelijkse les van miepmiep hihi weet niet of ik dr naam neer mag zetten Haha!
ach jah nou goed vorige week ging niet door veeel te nat en nu was het super goed weer, toch wel stiekum.
hebben best lang gereden voor ons doen, meneer is toch wel wat bewegelijk met het hoofd en af en toe beetje dwars op de teugeldruk hihi
toch wel doorgepakt (wat vermoeiend zeg) en paar schrikmomenten hij en ik, en aangezien dat gevoel van dat ik het aan kan nog moet groeien waren op het eind mn reserve op en dierf ik hem niet door te pakken :cry: , meneer wilde en zou naar het kek lopen eigenlijk wilde ik dat niet maar hij achteruit en als ie dan een pas ging weer achteruit en 180 gr omdraaien en me hart zat in me keel... dierf niet liet hem gaan... FOUT I known.. kreeg hem niet meer terug... kell was toch stiekum komen kijken hihi en heeft hem er toch doorgereden hoop gevloek maar hij ging dat was het voornaamst!!! daarnaa nadat hij paar keer voorbij dat punt was gereden ook maar gestopt. toch een uur gereden Bloos!
ben best trots en ik weet we komen er wel moet alleen meer boosheid creeren ipv soft en bang te worden... Haha! want ik kan het wel maar ooh zo bang te vallen of wat dan ook...
genoeg gel*lt, hier de foto's Haha!

de linken zijn ook zeker het kijken waard !!!

Afbeelding

mooi achterbeentje en aandachtig luisteren Slim
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YDI38YDB.jpg

ik wil wel eens
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VLRXEO3Y.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZZCKUQAM.jpg

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G6FMCCKQ.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8SKILTI6.jpg

Afbeelding

Afbeelding

beetje dwars Rolleyes
Afbeelding

maar kan het wel Slim
Afbeelding

lekker koppie Kwijl
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WZCAW4R3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ASZTNDKV.jpg

Afbeelding

kan zo moeilijk kiezen uit 88 foto's Bloos
Afbeelding

en filmpjes Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hij loopt idd op sommige foto's te diep !!! dit is bewust... omdat hij moet wennen aan de druk op de teugel aangezien ik eerst losjes reed (westernachtig) en hij op de hulp naar beneden knikte maar net zo snel weer omhoog... dus langer vasthouden en jah dan gaat hij te diep Bloos en zn release krijgt ie als hij zn hoofd stil houd en dan gaat ie zelf weer op de juiste manier lopen, zoals het wel hoort. dit is besluit van mijn instruc en de beste oplossing voor cap op het moment...
ik stap ook alleen nog maar met hem (ff ter info) pas als de stap onder de knie is kunnen we in draf gaan oefenen.
graag beetje vriendelijk houden Haha!

bonzwa

Re: Caprice 2nd les

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:20

Ben je nooit blijven haken met je gympen? Een meisje bij ons op stal wel en die viel eraf en is lelijk mee gesleurd:(

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:18

bonzwa schreef:
Ben je nooit blijven haken met je gympen? Een meisje bij ons op stal wel en die viel eraf en is lelijk mee gesleurd:(

verder geen commentaar?
TS: ik vind het er wel goed uitzien, soms iets te diep, maar dat komt ze te lezen nog wel goed.
erg mooi paard ook

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:27

Super mooi paardje, en ik vind het erg knap van je dat je hem zo mooi ka laten lopen Haha!!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:32

Mooi paardje, let er wel op dat ie niet achter de teugel kruipt.

Voor jezelf; rijlaarzen/schoenen + cap is veiliger, maar daar zul je wel genoeg commentaar op krijgen Knipoog

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:41

Hoiii! Hyper!

Ziet er netjes uit hoor,, inderdaad soms ietsjes te diep maar dat komt wel goed Knipoog
Draaf of gallopeer je niet? Bloos
Succes nog en ga zo door !!

Groetjess van mij Cool

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:13

Ik vind het er al best netjes uitzien! Leuk dat je van elke les een stukje opneemt, kun je later zien hoe je vooruitgegaan bent. Is het paard nog jong? Je zei dat je eerst western gereden had, dus dat zal wel niet. Wat ik van je "probleem"denk: Volgens mij heeft het paard niet de bedoeling jou bang te maken. Laat je ook niet bangmaken! Op al je filmpjes stap je in een volte terwijl je instruc. uitleg geeft. Ik begrijp je keuze als je pas wil draven als de stap goed gaat, en je moet het vooral niet proberen als je je nog niet zeker genoeg voelt. Maar ik denk dat dit paard al erg goed stapt. Zijn achterhand is er meestal mooi onder, en hij welft zijn rug.
Wat het hoofd betreft, zou hij zich niet vervelen? Een uur hetzelfde rondje stappen is erg saai. Logisch dat hij dan af en toe probeert te stoppen of met zijn hoofd irriteerd. Ik zou wat afwisseling aanbrengen. Stuuroefeningen, (gebroken lijn, slangenvolte, van hand veranderen, volte halve baan) kunnen ook heel goed in stap. Ook zou je kunnen oefenen met halthouden (vierkant), netjes op je been wegstappen, zodat hij goed aan het been komt, sneller of juist langzamer stappen en achteruit (evt. met hulp van de grond, als je paard dit nog niet kan).

Houd je paard bezig! Probeer het interessant te houden voor je paard, en misschien zijn enkele passen draf (terwijl er iemand naastloopt, aan de longe, maakt niet uit) toch wel verstandig, teveel aan de voorkant komen in stap kan een slecht stappend paard creëren. Vaak is het makkelijker in draf een aanleuningsprobleem op te lossen dan in stap.
Om makkelijker figuren te rijden kun je misschien ook letters ophangen, zodat je een punt hebt om naartoe te rijden.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel succes samen!

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 20:44

Safiera schreef:
Ik vind het er al best netjes uitzien! Leuk dat je van elke les een stukje opneemt, kun je later zien hoe je vooruitgegaan bent. Is het paard nog jong? Je zei dat je eerst western gereden had, dus dat zal wel niet. Wat ik van je "probleem"denk: Volgens mij heeft het paard niet de bedoeling jou bang te maken. Laat je ook niet bangmaken! Op al je filmpjes stap je in een volte terwijl je instruc. uitleg geeft. Ik begrijp je keuze als je pas wil draven als de stap goed gaat, en je moet het vooral niet proberen als je je nog niet zeker genoeg voelt. Maar ik denk dat dit paard al erg goed stapt. Zijn achterhand is er meestal mooi onder, en hij welft zijn rug.
Wat het hoofd betreft, zou hij zich niet vervelen? Een uur hetzelfde rondje stappen is erg saai. Logisch dat hij dan af en toe probeert te stoppen of met zijn hoofd irriteerd. Ik zou wat afwisseling aanbrengen. Stuuroefeningen, (gebroken lijn, slangenvolte, van hand veranderen, volte halve baan) kunnen ook heel goed in stap. Ook zou je kunnen oefenen met halthouden (vierkant), netjes op je been wegstappen, zodat hij goed aan het been komt, sneller of juist langzamer stappen en achteruit (evt. met hulp van de grond, als je paard dit nog niet kan).

Houd je paard bezig! Probeer het interessant te houden voor je paard, en misschien zijn enkele passen draf (terwijl er iemand naastloopt, aan de longe, maakt niet uit) toch wel verstandig, teveel aan de voorkant komen in stap kan een slecht stappend paard creëren. Vaak is het makkelijker in draf een aanleuningsprobleem op te lossen dan in stap.
Om makkelijker figuren te rijden kun je misschien ook letters ophangen, zodat je een punt hebt om naartoe te rijden.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel succes samen!

ik wissel ook veel af...
uhm hoe ga ik het uitleggen ... ik rijd hem niet puur western of heel hoog daarin, ik doe het op de manier van... ik bedoel te zeggen kwa teugel ga ik zo rijden en de nekreining, alleen heeft mn instruc opgemerkt dat ik toch maar ff de druk moet behouden hij wil te snel van de druk af snap je het... Bloos
en ik rijd op de volte jah maar ik verklein hem vergroot hem verander van s... halthouden recht weer voorwaarts, halthouden en achterwaarts.. ik rijd pas rechtuit als hij het ook kan... ze zegt ook toen ik vertelde als ik rechtuit wou dat hij naar binnen valt, en dat komt volgens haar omdat dan mn volte toch nog niet goed genoeg is... hij loopt af en toe nog niet helemaal op eigen benen.
meestal longeer ik hem van tevoren dan draaft ie ook lekker en een galopje...
ik draaf ook wel eens tussendoor om ff te ralaxen en na paar rondjes pak ik hem weer op en dat doet ie uitstekend.

ik ben nog nooit blijven haken met mn gympies en eigenlijk vind ik het ook kolder Bloos , laarzen zijn gladder vanonder en daar kun je net zo goed mee blijven haken Bloos

(ff ter info, tis een draver) beginnende nu serieus te rijden begin dit jaar en hijs al veeeel verbetert.
zal jullie op de hoogte houden Haha!

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 20:48

oh jah er hangen bakbordjes:D en hijs 7jaar,
ben niet bang om te draven hoor Knipoog

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:55

Was niet helemaal duidelijk. Je kwam wat onzeker over. Maar goed, verder zag het dus wel leuk uit, jullie zo samen.

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:04

Mooi paard! Alleen het lijkt op het filmpje te zien. Dat als hij wil gaan stilstaan je hem een duidelijke schop geeft om naar voren te gaan. Een kleine kuit beweging zou ook al moeten helpen. Want anders maak je hem doof voor het been en zal die nooit aandraven tenzij je heel hard schopt. Verder vind ik het wel heel knap dat je hem zo rijd! En ik vind de stap er al lekker ontspannen uit zien Lachen

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 16:55

er gaat ook eerst drijven met kuit vooraf maar ging toch stilstaan dus jah dan wat harder als hij zo stil gaat staan helpt alleen been geven nietbij hem Haha!