Rijden Vorig jaar, en nu

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stal_cuypers

Rijden Vorig jaar, en nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 22:19

heej heej,
ik heb 2 foto's een van hoe ik ongeveer een jaar geleden reed en een van recent.
Vorig jaar
Afbeelding
pas geleden
Afbeelding

Er zijn nog heel veel dingen waaraan ik moet werken maar zien julie vooruitgang? hebben julie nog tips voor mij.
De 2efoto is wel van slechte kwaliteit Verdrietig binnenkort zorg ik voor beteren
Laatst bijgewerkt door stal_cuypers op 12-08-07 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

cassini

Re: Rijden Vorig jaar, en nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:29

eej suzan! Leuke foto's! Als ik de foto's zo zie ben je vooruitgegaan hoor! Je hebt je armen op de 2de foto duidelijk hoger! Probeer wel vooruit te kijken!

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 22:30

i know, k heb nogal de neiging om omlaag te kijken en ik ben hard bezig om dat af te leren! bedankt voor de tip Pling

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:32

Probeer je tenen naar binnen te houden, je schouders naar achteren, je ellebogen echt in je zei, je polsen gebogen en recht vooruit kijken. En probeer je handen ook even hoog te houden, en echt rechtop! Wat je nu namelijk doet is iedere keer met je zweepje perongeluk je pony aanraken, waardoor hij er ongevoelig voor zal worden. Maar je gaat vooruit!

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 22:36

Heej, ik tik hem normaal gesproken niet met de zweep, ookal heb ik mijn handen niet helemaal rechtop. ( al zal ik niet zeggen dat dat nooit per ongeluk gebeurd, maar daar let ik wel op) het klopt wel wat je zegt en ik vind het nuttige informatie dankje!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:40

ziet er wel beter uit.
alleen je tenen naar binnen houden,
vroeger toen ik nog dressuur reed werd tegen mij gezegt het zijn geen richtingaanwijzers.
en je kan een strotouwtje om je beugel en dan naar de singel vastmaken.
is niet gevaarlijk als je eraf valt, en je houd je benen binnenboord

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:43

Ik weet niet hoeveel je hier bent voor uit gegaan eerlijk gezegd, je houding niet in ieder geval en je paard loopt nog steeds op de voorhand.
Heb je les?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:50

Jawel... Ze is wel vooruit gegaan. Ze kijkt minder statisch naar beneden, haar armen zijn niet meer overstrekt en haar handen zijn hoger. Ook ligt haar been er al netter aan...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 23:00

gipsyboy schreef:
ziet er wel beter uit.
alleen je tenen naar binnen houden,
vroeger toen ik nog dressuur reed werd tegen mij gezegt het zijn geen richtingaanwijzers.
en je kan een strotouwtje om je beugel en dan naar de singel vastmaken.
is niet gevaarlijk als je eraf valt, en je houd je benen binnenboord

Dat strotouwtje dingetje zou ik maar niet doen. Als je valt blijf je namelijk met je benen in de beugels hangen. Dat is ansich geen probleem, als je paard braaf stil blijft staan. Maar de meeste paarden lopen nog ff door, en dan heb je wel n probleem, aangezien je meegesleurd word.

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 12:03

brittkit: Ja ik rij minimaal 4 keer in de week, en k krijg ook les. Het klopt wel dat hij de nijging heeft om op de voorhand te gaan lopen maar het is wel al een stuk minder

gipsyboy: dat strotouwtje heb ik ook wel eens gedaan ( al is dat weer best lang geleden) ik probeer er gewoon heel erg op te letten.

bedankt voor de tips en eerlijkheid

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 12:55

nog iemand tips of reacties?

Miep20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:58

Ik zie al veel verbetering, ga zo door!

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 20:35

bedankt

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:46

Opzich zijn jullie vast wel iets vooruit gegaan, maar op deze foto vind ik het eigenlijk niet heel duidelijk zichtbaar eerlijk gezegd! Bloos Deze 2 fotos zouden op 1 dag gemaakt kunnen zijn. Hij drukt zijn rug weg en houdt zich vast in zijn lichaam. Probeer hem wat losser in zijn lijf te krijgen, dan zal hij ook vanzelf fijner gaan lopen, losser van voor worden en kun jij op je zit gaan letten; doordat hij je dan fijner laat zitten. Ik weet niet of je hem fijn kan longeren,maar misschien is het anders een idee om hem af en toe (met bijzet!!) te longeren, zodat híj leert hoe het moet, zonder dat er iemand op zijn rug zit die ook het gevoel nog niet helemaal gevoeld heeft. Haha! Vork Zo kunnen jullie daarna samen verder gaan oefenen onder het zadel. Clown Succes met hem!

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 20:51

Destinietje schreef:
Opzich zijn jullie vast wel iets vooruit gegaan, maar op deze foto vind ik het eigenlijk niet heel duidelijk zichtbaar eerlijk gezegd! Bloos Deze 2 fotos zouden op 1 dag gemaakt kunnen zijn. Hij drukt zijn rug weg en houdt zich vast in zijn lichaam. Probeer hem wat losser in zijn lijf te krijgen, dan zal hij ook vanzelf fijner gaan lopen, losser van voor worden en kun jij op je zit gaan letten; doordat hij je dan fijner laat zitten. Ik weet niet of je hem fijn kan longeren,maar misschien is het anders een idee om hem af en toe (met bijzet!!) te longeren, zodat híj leert hoe het moet, zonder dat er iemand op zijn rug zit die ook het gevoel nog niet helemaal gevoeld heeft. Haha! Vork Zo kunnen jullie daarna samen verder gaan oefenen onder het zadel. Clown Succes met hem!

Ik longeer hem ook regelmatig met bijzet, hoe denk je dan dat ik hem losser kan krijgen in zijn lijf zegmaar?

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:26

Ik weet niet hoe je hem precies bijzet? Zet hem in ieder geval niet te los bij (hoop dat ik niet heel bokt over me heenkrijg nou) en haal je longeerlijn door het bit heen aan de longeersingel vast. Daarmee kun je stelling vragen, ondertussen dat je hem van achter erbij houd met de longeerzweep. Snap je het?

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 21:38

Destinietje schreef:
Ik weet niet hoe je hem precies bijzet? Zet hem in ieder geval niet te los bij (hoop dat ik niet heel bokt over me heenkrijg nou) en haal je longeerlijn door het bit heen aan de longeersingel vast. Daarmee kun je stelling vragen, ondertussen dat je hem van achter erbij houd met de longeerzweep. Snap je het?

Ja bedankt voor de tips:D

XxpaulinexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:46

er is echt al super veel verandert. het is stukken beter!!

Valiente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:37

Ik vind hem op de eerste foto beter lopen, het achterbeentje komt veel meer onder de massa al is het hoofdje nog niet echt naar beneden.
Op de tweede foto trekt hij het achterbeen omhoog maar zet hem niet onder de massa. Daardoor komt de achterhand omhoog inplaats van dat deze zakt. Probeer vanuit dat achterbeen te werken door veel overgangen en tempowisselingen. Schenk wat minder aandacht aan dat hoofdje, met een goed ondertredend achterbeen komt dat alles vanzelf!!

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 15:56

Valiente schreef:
Ik vind hem op de eerste foto beter lopen, het achterbeentje komt veel meer onder de massa al is het hoofdje nog niet echt naar beneden.
Op de tweede foto trekt hij het achterbeen omhoog maar zet hem niet onder de massa. Daardoor komt de achterhand omhoog inplaats van dat deze zakt. Probeer vanuit dat achterbeen te werken door veel overgangen en tempowisselingen. Schenk wat minder aandacht aan dat hoofdje, met een goed ondertredend achterbeen komt dat alles vanzelf!!

heej ik moet idd zegen dat je voor een groot gedeelte gelijk hebt en het klopt wat je zegt, opzich liep hij die les best goed vanuit zijn 8erhand maar het lijk op de foto idd of dat helemaal niet het geval is ( maar een foto is en blijft een momentopname) Maar je het wel gelijk en hij mag nog meer vanuit zijn achterhand gaan lopen, in ieder geval bedankt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:55

Vjestagirl schreef:
Probeer je tenen naar binnen te houden, je schouders naar achteren, je ellebogen echt in je zei, je polsen gebogen en recht vooruit kijken. En probeer je handen ook even hoog te houden, en echt rechtop! Wat je nu namelijk doet is iedere keer met je zweepje perongeluk je pony aanraken, waardoor hij er ongevoelig voor zal worden. Maar je gaat vooruit!

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Gewoon lekker oefenen en lessen, dan komt het helemaal goed met jullie Lachen

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 20:34

oke Haha!

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:16

Destinietje schreef:

Destinietje ik ben het inet eens met wat je zegt, ik heb een longeerles gehad van het citaverde (en ik neem aan dat hun het allemaal goed weten). Hun zeiden dat als je op deze manier stelling gaat vragen dat je dan de buitenkant er niet goed aanhebt, en dan krijg je dus het probleem met over de buitenteugel weglopen. Je moet de buiten en binnenkant evenstrak hebben. Zo kan het paard ook beide teugels aannemen. Als je dit niet doet trek je tegelijkertijd ook het bit aan 1 kant uit de mond Clown

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:10

cassini schreef:
Destinietje schreef:

Destinietje ik ben het inet eens met wat je zegt, ik heb een longeerles gehad van het citaverde (en ik neem aan dat hun het allemaal goed weten). Hun zeiden dat als je op deze manier stelling gaat vragen dat je dan de buitenkant er niet goed aanhebt, en dan krijg je dus het probleem met over de buitenteugel weglopen. Je moet de buiten en binnenkant evenstrak hebben. Zo kan het paard ook beide teugels aannemen. Als je dit niet doet trek je tegelijkertijd ook het bit aan 1 kant uit de mond Clown

Volgens mij bedoelen wij wel hetzelfde hoor Clown Haha!

Valiente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:48

_Suzan_ schreef:
Valiente schreef:

heej ik moet idd zegen dat je voor een groot gedeelte gelijk hebt en het klopt wat je zegt, opzich liep hij die les best goed vanuit zijn 8erhand maar het lijk op de foto idd of dat helemaal niet het geval is ( maar een foto is en blijft een momentopname) Maar je het wel gelijk en hij mag nog meer vanuit zijn achterhand gaan lopen, in ieder geval bedankt

Een foto is inderdaad slechts een moment, maar je vraagt ons deze 2 foto's te beoordelen. Vandaar mijn reactie.

Succes. Knipoog