Wikke (fries) @ (spring)work aan huis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wikke (fries) @ (spring)work aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:15

De bak was bodemklaar (inmiddels ook omheining eromheen Vork ) en kon dus getest worden, nu had ik al een tijdje niet meer gereden in een bak met Wikke, een een flippende Viola in de wei ernaast zorgde ervoor dat Wikke best wel aan het kl*ten was (= alleen maar snelle versnellingen dus ook geen normale stap, en als er even ruimte is uit zichzelf gaan versnellen, niet leuk door de hoeken willen, heel sjaggerijnig reageren op alles wat ik vroeg van haar)..
Dus uieindelijk maar besloten ene paar hindernisje's met haar te nemen en gelijk was Wikke veel vrolijker en makkelijker met het rijden! Een echte springfries is ze dus Vork Verder was het meer beetje losrijden door de bak met lange teugel, vandaar de waslijntje's Vork
Jammergenoeg zijn heel veel van de foto's onscherp, binnekort nog maar een keer dus, foto's zijn altijd handig om fouten op te merken Vork

Doordat ik al een tijdje niet meer in een bak heb gereden ben ik niet hoger dan 90 steiltje gegaan met haar maar dit wil ik zekers weer gaan oppakken het springwerk met Wikke!
Mede doordat zij dit zo enorm leuk vind om te doen en ik dus ook Knipoog

Eigen commentaar:
*Piano-handje's waar ik al steeds meer op let en wat dus ook steeds beter wordt Vork
*Hakken mogen meer naar beneden en benen iets wat naar achteren
*Wikke heeft eigenlijk alleen maar waslijntje's Nagelbijten / Gniffelen
*Recht kijken bij de hindernis, om de een of andere vage reden kijk ik steeds schuin naar links wat ik pas op foto's opmerk Clown Koe
*Cap is eigen keuze

1. Grote Wikke is het zo wel Wow!
Afbeelding
2. Hier begon ze al met kl*ten, niet stil willen staan voor het opstappen...
Afbeelding
3. En even een rustig stapmomentje, wat mijn hand daarzo doet? Ik heb werkelijk geen idee Clown Verward
Afbeelding
4. Wikke zegt: Viola!! Wacht op mij!! Ik wil ook mee Haha! *stamp stamp stamp*
Afbeelding
5. Oef.. toch wel een schefe been aanwezig Scheve mond
Afbeelding
6. Draven, Wikk was het niet zo eens met dat ik niet gelijk een mega-draf wou.. Clown
Afbeelding
7. Kruisje om te beginnen, Wikke houd niet zo van lage hindernisje's en verzint dan zelf altijd hoogte's waar ze overheen moet Vork Gelukkig dit keer geen staanders Bloos
Afbeelding
8.
Afbeelding
9. Maar springen vind Wikke wel leuk!
Afbeelding
10. Na het uitstappen waarbij het zadel er al af was gegaan mocht Wikke weer terug Lachen
Afbeelding
11. Tot slot nog even een crea-beafoto van mams! Vork
Afbeelding

daantjuhhh

Re: Wikke (fries) @ (spring)work aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:20

Tja, gelijk maar afsteken dan.
Ik vind dat je eerst de dressuur in orde moet hebben voordat je gaat springen.
Je zegt dat Wikke vervelend was, niet wilde stappen enz...
Dan zou ik niet gaan springen.
Zonder goede basis kun je niet springen.
Dus zorg voortaan dat de dressuur eerst goed gaat.
Gaat het goed kun je een sprongetje wagen, gaat het niet goed, dan niet springen.. misschien is ze de volgende dag beter...

Mag ik vragen waarom je zonder neusriem rijd?
Verder heeft ze echt z'n scheef beentje? of is dit en fotomoment??

Verder vind ik het wel een leuke coole fies hoor.
En je moet bovenstaande echt niet negatief opvatten, maar als een tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:25

Toen ik ging springen was ze dresuurmatig ook wel braaf aan het lopen, anders mocht ze echt niet springen, maar dara heb ik alleen maar wazige foto's van helaas, en omdat ze toen nog steeds niet echt vrolijk aan het lopen was en ik dit wel belangrijk vind bij het rijden, en heb ik dus maar hindernisje gepakt Knipoog

Ik rijd zonder neusriem omdat ik het nut van de neusriem niet echt snap.. Het zorgt er alleen maar voor dat het paard zijn/ haar mond niet open kan doen en dit doen ze ook niet als ze geen last van het bit hebben, vandaar dat ze neusriemloos is Lachen
En ja, ze heeft echt een scheef beentje, is ze mee geboren hoewel het op die stamp-foto erger lijkt dan op de laatste waarop het zelfde been te zien is Knipoog

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:28

hey daar is wikke leuke foto`s !! het begint er bij jullie thuis al mooi uit te zien !

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:35

Citaat:
Ik rijd zonder neusriem omdat ik het nut van de neusriem niet echt snap.. Het zorgt er alleen maar voor dat het paard zijn/ haar mond niet open kan doen en dit doen ze ook niet als ze geen last van het bit hebben, vandaar dat ze neusriemloos is

inderdaad ! Ja

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:37

Wat een onwijs leuke fries!
Echt leuk dat ze zo goed springt. Lachen
En die puntjes waar het niet zo goed gaat, dat komt wel goed zolang jullie er maar plezier in hebben!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:43

aaah wat een moppie is Wikke, Knipoog
leukd at ze springen zo leuk vind, probeer alleen je teugels niet te los te gooien tijdens de sprong Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 01:03

Ik heb heel de tijd met lange teugel gereden dus ook met springen Knipoog Voor de volgende keer zou ik er aan denken Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:20

hey shanna! leuke foto's! wikke ziet er goed uit! veel suc-6 met haar daar thuis.. en met viona en sed natuurlijk!!

groetjes!

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:18

Shanna leuke fotos... wikke ziet er zeker goed uit..Ze is en blijft een leuke fries.. alleen let wel even op je teugels. En misschien is het verstandig om toch met neusriem te rijden, als ze zo voorwaarts is, dan heb je even iets meer te vertellen over haar. Een neusriem zit er niets voor niets aan hoor.. hihihi Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:10

Hoe bedoel je dat ik op mijn teugels moet letten? En Wikke was altijd heerlijk zacht in de mond tot ze voor de kar beleert werd, dus OHZ wil ik haar zo zacht mogelijk houden dus met zo min mogelijk druk op de teugels, dus lange teugel en geen neusriem! Vork

Tijdens het rijden pak ik de teugel wel meer op als ik aan het dressuren ga maar die foto's zijn heel onscherp helaas..

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:53

ik vind gewoon je weinig aanleunig/contact hebt met de mond, maar als jij wikke zo gewent bent om te rijden, moet jij dat zeker zo blijven doen. iedereen zijn eigen keuze en rijstijl. maar dat was dus wat mij opviel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:58

o zo, ja ik begin altijd met zeer lange teugel, later pak ik het altijd wel wat meer op maar ik begin zeer los en eindig zeer los Knipoog

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:00

dat is zeker ook goed shanna, want dat doe ik ook wel, ik begin nooit meteen.. eerst zo even lekker los maken.. voor paard ook fijn. en aan eind lekker uitstappen lange teugel...
nu is mij allemaal wel duidelijk shanna... ga zo door.. hihihi

LynnGiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:27

Tis echt mooi geworden bij jullie, en het rijden gaat ook goed of niet Haha!. Nog veel succes en ik mag nog een x komen kijken he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:13

haha ja het wordt nog veel mooier zelfs! en tuurlijk mag je een keer komen kijken en als je wilt rijden Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:34

Leuk zeg, je ziet niet zó vaak springende Friezen, maar Wikke heeft er duidelijk plezier in hoor! Haha!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:36

Haha mijn zus heet ook Wikke. Grappig om te lezen dan Lachen

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:06

Leuk, weer een SpringFries Haha!! Onze Fries springt namelijk ook Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:37

haha grappig! Vork
wikke vind springen geweldig dus dat is mooi meegenomen Vork

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:03

Gaat allemaal wel heel lomp en met veel geweld en lawaai Vork

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:47

jammer zoals je ieder advies tegengaat, en jezelf alleen maar verdedigt. Je ziet duidelijk dat de basis nog lang niet in orde is, en ik zou als ik jou was het bovenstaande advies meenemen.. mits je vooruit wilt komen.. verderleuk dier, maar dat been aiii.. mag hopen dat jullie niet met dr fokken Knipoog maar een leuk dier onder het zadel..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:06

wel zoals je in mijn onderschrift kunt lezen is ze wel drachtig dus Knipoog

ze is geboren met zo'n been, zit verder niet in haar familie en ze heeft het nog niet dorogegeven aan eerdere veulens Knipoog

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:12

leuke fries! dat koppie op foto 2! Haha! springt zijn friese knarretje fijn> Tong uitsteken

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:58

heejj,
leuke foto's, alleen je moet niet teveel op de hals van je paard leunen, en daardoor komt er een kniek in de teugels wat er heel raar uiziet, en als ik jou was zou ik een cap op doen met springen, als je eraf word gegooid en je komt je met je hoofd op de balken... oei, dat doet dan erge pijn. ik vond het met cap al pijn doen, dus laatstaan als je zonder cap op de balken valt Knipoog