Appaloosa Miko aan het werk (incl. filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elske_

Appaloosa Miko aan het werk (incl. filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 16:15

Haai!

Vorige week heb ik voor het eerst les gehad volgens de principes van centered riding. In deze les heb ik voornamelijk gewerkt aan mijn zit en houding, de basis dus. De foto's zijn van gister, heb toen weer verder geoefend op de les. De foto's zijn voornamelijk nog van het losrijden, op het filmpje had ik Miko al wat meer opgepakt.

De eerste foto is van het instappen. In de les ben ik voornamelijk bezig geweest om aan te drijven op het moment dat het achterbeen eronder komt, dus als het rechterachterbeen eronder komt, met het rechterbeen aandrijven en voor links precies hetzelfde.
Afbeelding

Een draffoto, van het losdraven. De teugels waren hier los, wilde niet in zn per ongeluk verkeerd aan zn mond zitten als ik met mn houding bezig was. Zn beenwerk is hier wel leuk Haha!
Afbeelding

Nog een foto van het losdraven, hierop zie je heel erg dat ik 'in elkaar kruip', met het voorover zitten is dit dus een groot verbeterpunt voor mijn houding Ja .
Afbeelding

Hier wat meer opgepakt, maar hij loopt wel behoorlijk op de voorhand Bloos!.
Afbeelding

Het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=iPVtui_r-M0

En op het laatst nog even een sprongetje opgebouwd, omdat 'ie dat zo leuk vindt!
Afbeelding

Doei!

Gipsylover

Re: Appaloosa Miko aan het werk (incl. filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:16

Je zit wel goed! Probeer alleen je hakken uit te drukken,schouders naar achter en geen geld zoeken Clown !
Ook pas echt in verlichte zit gaan als je pony echt springt! ('t kan ook zo zijn dat tie zich net afzetten maar dan heb ik 't niet goed gezien Vingers aflikken ) Wel een hele leuke pony trouwens, dekje staat er goed bij! Veel sucses verder nog met je lessen!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:19

leuke pony zeg!
Ik had een vraagje over dat CR:
Je zegt dat je op het achterbeen aandrijft, is het dan daarbij de bedoeling dat je dat bij iedere pas doet? Is dat puur als oefening of hoe moet ik het anders voor me zien?
Hakken uitdrukken hoeft wat mij betreft niet; zie maar 1 foto waarop je de hak optrekt, kan moment opname zijn want op de andere foto's maak je je benen mooi lang.
Nu je bovenlichaam nog lang maken en het plaatje is compleet Lachen

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:24

Leuke pony!
Probeer je benen wat stiller te houden zoals ik op het filmpje zie.
Geen geld zoeken, handen wat meer dragen en schouders naar achteren.
Het dekje staan echt heel goed!
Veel succes verder.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 18:13

Bedankt voor de reactie's!

anniee schreef:
Ik had een vraagje over dat CR:
Je zegt dat je op het achterbeen aandrijft, is het dan daarbij de bedoeling dat je dat bij iedere pas doet? Is dat puur als oefening of hoe moet ik het anders voor me zien?

Nu moet ik wel bij iedere pas aandrijven en daarmee goed meebewegen met mn bekken, ik moet een achteruitfietsende beweging maken. Als je dit zo leest klinkt het heel raar eigenlijk, maar als je goed de beweging van het paard volgt, doe je dit eigenlijk vanzelf. Later gaan we deze hulpen weer verfijnen en dan drijf ik niet meer bij iedere pas aan. Het is dus nu puur een oefening, ook bedoeld voor een betere onafhankelijke zit.