Bonte merrie voor het eerst @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Bonte merrie voor het eerst @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 21:38

Vandaag heb ik mijn bonte merrie voor het eerst met een bitje in aan de longe gehad. Het is een 2,5 jarige merrie. Ik heb nog geen zwaar werk gedaan met haar omdat ze verder nog vol op in de groei is en zwaar werk dus nog niet goed is voor haar. Het longeren wat ik nu deed was meer voor de commando's te leren. Verder heb ik haar veel laten stappen dus was het geen belastend werk. Lachen Alleen heb ik haar een klein stukje in draf in galop gehad om de commando's te leren. Naja hier wat foto's Lachen
1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding

Helaas zijn sommige foto's heel donker aangezien mijn vriend ze tegen de zon in heeft gemaakt Clown

Nog wat foto's na het longeren Lovers
5.Afbeelding
6.Afbeelding
4.

Lynn_Nikita

Re: Bonte merrie voor het eerst @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:40

leuk, 3 kleuren

doe aub niet teveel aan longe, 2.5 is nog erg jong
ziet er verder wel al netjes uit

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 21:51

Dankje Lachen

nee ik weet het Knipoog doe het alleen voor commando´s. hoofdzakelijk in stap verder alleen stukje draf en galop voor commando´s. ik doe links en rechts om 1x beide en dan beide kanten ook 1x draf en 1x galop. dat ± 1 rondje. verder doe ik nog niks aangezien het anders belastend word voor haar pezen etc omdat ze nog volop in de groei zijn Lachen

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:07

leuke bont paardje zeg!! erg leuk!!
suc6 alvast met het beleren enzo!!!

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:09

ziet er goed uit!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 22:10

Dankje Haha!

Het ''echte'' beleren wacht ik alleen nog mee tot haar derde Knipoog ik ga nu 1 keer in de 2 á 3 weken gewoon bezig met commando's zodat ze dat tegen die tijd al een beetje weet Lachen

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:46

ziet er goed uit hoor, wanneer wou je beginnen met het echte werk? 3 of meer richting 3,5, laatste is namelijk wat beter, ken genoeg mensen die niet konden wachten en op net 3 erop stapte en daarvan is nu 75% kapotgereden, echt heel zonde namenlijk Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:50

Het ziet er netjes uit hoor! Maar ik zou zo de eerste keer met bit er liever voor kiezen de longe niet aan het bit vast te maken. Of haal hem dan in ieder geval nog door de neusriem. Als ze wegspringt, krijgt ze meteen een ruk in haar mond.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:12

tassie schreef:
ziet er goed uit hoor, wanneer wou je beginnen met het echte werk? 3 of meer richting 3,5, laatste is namelijk wat beter, ken genoeg mensen die niet konden wachten en op net 3 erop stapte en daarvan is nu 75% kapotgereden, echt heel zonde namenlijk Knipoog

Laten we dit topic niet ontaarden in een discussietopic over wat de beste leeftijd is voor het beleren van een jong paard daar hebben we er al genoeg van Huilen !
Bovendien weet de TS zelf het beste wat goed is voor haar paard en wat ze al wel en niet aan kan.

Ik vind het een prachtig bont paardje en zo te zien pak je het allemaal heel rustig aan met haar. Licht longeerwerk op die leeftijd kan geen kwaad mits je het niet te vaak doet. Maar je geeft zelf al aan dat het incidenteel is om haar vast wat commando's te leren. Verder ga ik wel met Erleyne mee dat het beter is de longeerlijn niet aan het bit vast te maken. Laat bijvoorbeeld het halster om onder het hoofdstel en maak daar dan de longeerlijn aan vast.

Veel succes met Sinti en geniet van haar