Ik rijd nu een jaar op mijn palominoruin van 4, hij is bij iemand anders ingereden.
Maar er is een probleempje dat ik niet op kan lossen!
Hij geeft weinig tot geen reactie op been!
Ik heb heel Bokt uitgeplozen en dingen geprobeerd, veel belonen, afwisseling, consequent zijn enz enz.. maar het helpt gewoon bijna niet :S
Toen hij bij mij kwam reed ik hem alleen met zweepje, toen was hij niet vooruit te branden(misschien heeft het aan het inrijden bij die ander gelegen :S) mij werd gezegd dat dit jongigheid was en het snel zou verbeteren. Hij wordt nu telkens wel IETSJE vlotter.. maar het is gewoon zo minimaal dat ik elke training opnieuw moet beginnen en dus geen stap vooruit ga.
hij heeft een goede conditie, het is geen "zwaargebouwde" pony en hij loopt hele dag buiten en is vrolijk, ga wel eens met hem wandelen, vind ie heerlijk

Heb aantal wedstrijden gehad en gaat super qua resultaten, maar toch wil ik hem niet telkens door de proeven heendrijven!
Ik rijd hem vaak een goed half uur, en meestal is hij een tikkeltje bezweet onder het zadel, ik begin met 5 minuten stappen, laag, ontspannen en rond. Dit doe ik hetzelfde in de draf en galop en het laatste kwartiertje pak ik hem er wat meer bij. hij schuimt vaak lekker, rij overgangen, veel figuren en laat hem tussendoor vaak even 2 rondjes met langeteugel stappen.
hij loopt in zn gangen heel constant, en ook in de aanleuning, die is licht en veert fijn. Maar ik kan moeilijk verruimen, hij houd het tempo zelf niet vast en ik moet hem veel te vaak weer ff wakker maken.
Het rare, als ik bijvoorbeeld hulp voor galop geef, dan galoppeerd hij keurig aan, middengalop ook geen probleem, hulp voor wijken, hij wijkt keurig naar de plek waar ik heenwil, kan hem rechtstellen, terugwijken, halthouden en weer wegdraven. maar in de draf loopt hij teveel op been, en ik heb na vanalles geprobeerd te hebben nog steeds niet gevonden waarop hij zelf lekker doorloopt en ik hem niet steeds moet bijdrijven.
ik rij heel veel overgangen, heb afwisseling in mijn training en probeer nieuwe oefeningen om hem soepel en oplettend te houden, maar als ik er een simpele middendraf uit wil rijden krijg ik hooguit een versnelling.
jullie denken nu misschien, zij heeft vast continu de spoor erin staan en stompt hem gewoon af! nee, ik rij bewust thuis zonder spoor en soms op wedstrijd/ponyclub weer met(ik heb de kleinste knopjes), ik heb Z gereden en weet dat de spoor geen oplossing is om hem voor mijn been te krijgen, maar voor de verfijning van de hulpen.
Wie heeft er tips om hem voor mijn been te krijgen?
ps. hij staat op normaal krachtvoer, zadel past perfect en gebit is laatst nagekeken.

.
.