Akyro aan de zware arbeid!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eefke

Akyro aan de zware arbeid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 11:51

Gisteren weer rijles gehad. Na een stage van 3 weken, waar Akyro weinig beweging heeft gehad en een vakantie van 3weken waar hij helemaal niks gedaan heeft, ben ik sinds vorige week weer begonnen.
Inmiddels een keer of 4 gedressuurd, waarna hij al behoorlijk lekker loopt en al weer goed in vorm begint te komen. Haha!
Op 2 fotos stond mn instructrice op de foto die ik heb proberen weg te werken, dit lukt me niet zo goed. Dus als iemand hier een uitdaging in ziet! Ik wil de fotos maar al te graag sturen Tong uitsteken
Het zijn voornamelijk actie foto's, veel zijgangen en schakelwerk, bij de galop was het fototoestel al vol Knipoog

Nou hier zijn de foto's!

Afbeelding
1. F kletsen met instructrice

Afbeelding
2. En aan de slag...

Afbeelding
3. Wijken naar links

Afbeelding
4. Stukje schoudervoor

Afbeelding
5. Een erg gave foto.. Appuyement rechts

Afbeelding
6. Appuyement links

Afbeelding
7. Drafje

Afbeelding
8. F stappen tussendoor

Afbeelding
9. Beetje schakelen

Afbeelding
10.

Afbeelding
11. Mooi bergopwaarts, al zeg ik het zelf Tong uitsteken

Afbeelding
12.

Afbeelding
13. My beautiful little pony ;0

Enne wat vinden jullie er van?
Laatst bijgewerkt door eefke op 09-08-07 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Re: Akyro (haflinger) aan de zware arbeid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:54

Heeeeeel netjes!!
Hij loopt mooi, zeker als hij 6 weken niet veel gedaan heeft! Op sommige foto's trek je wel een beetje een holle rug maar dat kunnen momentopnames zijn Lachen
Rij je ook wedstrijden met hem?

eefke

Re: Akyro aan de zware arbeid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 15:04

Dankjewel, ben ook erg blij dat ik um weer zo snel op niveau heb.
Een holle rug zie ik niet echt terug in de foto's, probeer wel steeds er op te letten dat ik diep en voor mn gevoel iets achterover in zadel ga zitten, want anders buig ik iets voorover en ga ik echt op het zadel ipv erin Knipoog Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik rijd wedstrijden. L2 heb ik tussen de haflingers gereden.
Ik ga in oktober mijn startkaart aanvragen en dan zal ik dus weer in de B gaan beginnen...

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:07

Best leuk voor een haflinger hoor! Ik vind je appuyementen alleen niet mooi, maar goed als je in de B gaat beginnen hoef je nog niet te appuyeren, ik vind ook dat hij op sommige foto's er iets uitkomt met zijn aanleuning, maar dat kunnen moment opnamens zijn

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 15:16

Ok dat kan, maar zou je je mening willen onderbouwen. Wat vind je niet mooi of niet-rijtechnisch (weet niet wat je bedoelt met niet mooi) aan het appuyeren? En iets uitkomen van aanleuning? Boven de loodlijn, te opgericht?

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:44

leuke haflinger! Lachen
het rijden ziet er netjes uit Knipoog

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:51

Ziet er erg netjes uit, probeer met de zijgangen alleen niet te veel tegen te gaan hangen.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:54

haa eefke!
zuut dr wear netjes oet! bin beniejd wie t zal gaon asse in de B geijs starten..laot ze mer es en poepie ruuke met dien haflinger; tis in idder geval wear es n nieje oetdaging dan allein mer winnen tussen de haffies. nog succes dr meij!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:14

Ondanks dat hij 'ff' vakantie heeft gehad, ziet het er toch aardig netjes uit. Je hebt een knappe haflinger moet ik zeggen.

Let er wel op dat je met wijken de achterhand genoeg meeneemt en met appuyeren niet tegen gaat hangen. Succes verder nog!

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:16

Wauw wat een knappe haf!
Normaal heb ik het niet zo op haflingers, maar deze vind ik echt mooi!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:18

_Sammie_ schreef:
Best leuk voor een haflinger hoor!

zeker weer zo'n type dat in een grot heeft geleefd de afgelopen 10 jaar en nog steeds denkt dat haflingers alleen een kar kunnen trekken Blond

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:19

Ziet er supernetjes uit!!
Mooie haflinger! Nette houding van jullie beide.
Jullie zijn een leuke combinatie.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:19

Leuke haf, alleen op die foto dat jij zegt dat het schoudervoor is, dat is al bijna schouderbinnenwaarts.
En ik zou nog niet te veel van al die appuyementen meenemen, als je nog maar B start. En idd niet te veel gaan tegenhangen met het wijken en zijn achterhand ook mooi meenemen Knipoog

Verder vind ik het er super ontspannen uitzien hoor. Jullie zijn een leuk stel samen Knipoog

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 18:37

Leuk al jullie reacties Haha!

Apollo: Nou alles winnen is overdreven Knipoog Valt tegen zelfs, zoveel heb ik niet geschittert in de winter Tong uitsteken Ik wil gewoon wat anders, dichtbij, ivm school kan de wedstrijden beter uitkiezen. Hoop voordelen Knipoog

Ik zie inderdaad dat ik wat tegenwerk in de appuyementen, zal er eens op letten, misschien loopt hij er dan nog fijner erdoorheen!

Bonnie_Theun: Het gaat inderdaad meer naar de schouderbinnen dan schoudervoor, daar heb je gelijk in Knipoog Denk dat het daar ook meer als schouderbinnen bedoeld is hahaha
Ik neem al een hele tijdoefeningen van hoger niveau mee, niet omdat ik deze in de proef moet kennen. Maar meer om zijn achterhand sterker te maken, hem beter in oprichting te krijgen en lekkerder en soepeler in de hand. Het is dan ook een wereld van verschil vergeleken een half jaar terug. De beslissing weer in de B starten is nog niet zo lang geleden gemaakt en heb altijd in het L2 gestart tussen de haflingers. Ik blijf mijn oefeningen heel bewust afwisselen met gewoon lange lijnen en ook stukken lichtrijden, zodat ook de basis erin blijft.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:54

Hey Eefke, is nauwelijks te zien dat je haf zowat 6 weken geen beweging heeft gehad, ziet er soepeltjes en goed uit!

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 17:47

Dankjewel Suzy!
Ben ook erg blij er mee, wil de 26e natuurlijk wel ons beste beentje voor zetten.. Knipoog

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:15

Ha Eefke,

Mooie foto's weer hoor! Ziet er zeker niet slecht uit, al helemaal niet als je 6 weken weinig gedaan hebt, en dan toch al weer snel op dit niveau.
Akyro is een knappe vent.
Heel veel succes met het starten tussen de paarden, durf te wedden dat je de B zo weer uit bent! *LOL*

Liefs Leonie

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 12:14

Thnx, we zullen zien hoe snel we gaan.. Ik maak me maar niet te veel wijs, dan valt het ook niet tegen.. Knipoog