Ik rijd met een dubbelgebroken watertrens, heb er ook bitringen om hangen.
Zowel in de bak (binnen/buiten) als langs de weg en in het bos, maar dan wel veel meer en vooral langs de weg en in het bos.
Wat ze dan doet is laat reageren op teugelhulpen, of bijna niet/amper reageren op teugelhulpen. Als je aan het stappen bent gaat het allemaal prima, maar zodra je aandraaft en laat staan aangaloppeerd is het gelijk een heel snelle/ongecontroleerde draf of galop. Ze reageert dan ook echt niet op teugelhulpen, ik moet echt zwaar achterover gaan zitten en met een stemhulp lukt het vaak wel maar het is zeer iritand.
Het laatste puntje is de nageeflijkheid, ze is zoiezo pas na een 20 min-30 min echt los en dan kan je wat nageeflijk/rond gaan rijden. Dit ook weer heel lastig want ik heb gewoon het idee dat ze amper reageert op het bitje.
Nou en dan nog als laatste
Ik heb altijd gehoord dat een dubbelgebroken watertrens bit een erg licht bitje is, ik bedoel een minder 'scherpe' werking dan een gewone bustrens bit ( enkel of dubbel ) maar dat zoiezo een dubbelgebroken al een wat lichtere inwerking heeft. Is dit zo?
Wat vinden jullie? Moet ik met een ander bit gaan rijden? (Zo ja, welk bit? Bustrens, enkel of dubbelgebroken?)
Of lig het aan iets anders? (Let op! Ik heb les, mijn instructrice zegt een ander bit en dat ik even moet kijken welke. Ik heb zelf ook het gevoel dat het aan het bitje ligt.) Maar welk bit?