voeten naar voren steken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

voeten naar voren steken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:07

Ik loop steeds vaker tegen het probleem dat ik mijn voeten gigantisch naar voren steek.. Ik voel dan echt met mijn 'tenen' het paard zijn schouders. En ik krijg het mar niet voorelkaar om mijn benen te houden op die plek waar ze horen... Iemand tips?

_PassoaJus

Re: voeten naar voren steken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:50

Soms ook last van.
Ik probeer dan gewoon ze meer naar achteren te leggen, m'n kuiten eraan te houden enzu.. En er de hele tijd opletten!
En als je met iemand rijd of les krijgt van iemand, dan aan die gene vragen of die je daar de hele tijd op wil corrigeren. Zeer irritant maar helpt wel! Vork

Succes! Lachen

Chantelle25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:47

Beugels een gaatje langer of juist korter ? Zodat je iets meer evenwicht heb. Probeer zonder beugels te rijden, zodat je meer op je kont gaat zitten. Hierdoor ga je automatisch ook rechter zitten, je benen zullen uiteindelijk volgen. Vaak als je je balans niet heb, zit je te ver achterover in het zadel, waardoor je voeten naar voren schommelen.

Succes !

Birgit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:51

Heb hier ook last van gehad.
Ik ben heel veel gecorrigeerd en heb er zelf gewoon veel op gelet, zo is het bij mij over gegaan. Lachen
Succes!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:51

Sommige zadels bevorderen het benen afsteken, daar kan het aan liggen. Verder denk ik dat je zelf nog niet zo goed je evenwicht hebt in het zadel, misschien loopt het paard dat je rijdt van nature al snel waardoor benen afsteken sneller gewoonte wordt.

Gewoonweg niet meer doen dus Knipoog Probeer iemand je er elke keer op te latzen wijzen, ga verder eens met zitlessen aan de longe oefenen. Evenals doorzitten/ zonder beugels rijden om je zit te verbeteren (denk hierbij dat je voorkomt om steun te zoeken in de teugels).

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:25

het kan aan het zadel liggen, probeer is met een ander zadel te rijden..
je kan ook proberen om voor je gevoel de benen heel ver naar achter te leggen zodat ze op de 'juiste' plaats liggen Knipoog

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:34

Weet je hoe je weet of je beugels goed zitten? Er op zitten en je voeten in de beugels doen door alleen je tenen op te tillen (dus niet je knie!!!). Lukt niet? Dan zijn ze te kort. Je hebt dan uiteindelijk het idee dat je beugels veeeel te lang zijn, maar je benen liggen dan wel goed en je kunt dan ook goed zitten. Niet knijpen in ieder geval! Ik hoop dat dit een beetje helpt. Succes!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:40

Terwijl je aan het lichtrijden bent, proberen twee keer te blijven staan ('staan-staan-zit-staan-staan-zit') ipv 'staan-zit-staan-zit'. Dit gaat je in het begin niet lukken en je moet je gewicht naar voren verleggen en je benen naar achteren toe leggen om het wel vol te kunnen houden. Hierdoor ga je beter in balans zitten en kan je jezelf leren wat onafhankelijker van je paard te bewegen. Je kan jezelf controleren door elke keer dat je van hand verandert, van been te veranderen door twee keer te gaan staan ipv twee keer te gaan zitten: zo leer je jezelf steeds te corrigeren en als het even niet goed gaat neem je die oefening weer een rondje mee. Het gaat erom dat je steeds sneller aanvoelt wanneer je 'goed' zit en dus je benen goed naar achter blijft houden.