Wat nog meer proberen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riene

Wat nog meer proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:14

Hoi,

Ik heb sinds anderhalf jaar een haflinger gekocht. Het is een schat van een paard, zou echt voor je door het vuur gaan, heel aanhankelijk, heeft nog nooit proberen te bijten/stampen. Maar met het rijden klikt het absoluut niet tussen ons. Ze is vrij voorwaarts, ook moeilijk te stoppen, ze doet gewoon haar zin met mij erop. Als we in de piste rijden en zij wilt links, is het ook links en niets anders. En ja dit heeft ook veel te maken met de ruiter natuurlijk, want met een ervaren ruiter gaat dit echt al pakken beter, nog niet super, maar het verschil is duidelijk zichtbaar. Maar voor mij is ze gewoon te moeilijk om te rijden. Ben er ook een paar keer goed vanaf gevallen en kruip er echt me de schrik op. (en dat voelt zij natuurlijk ook) Ik ben een halfjaar priveles gaan volgen, ervaren ruiter op haar, en ik op ander paard (wat overigs wel goed ging), na enige tijd ik ook op haar, maar dat ging weer voor geen meter. Ik weet echt niet meer wat ik nog moet doen of proberen buiten haar te verkopen aan iemand waar het wel mee klikt. Dit is echt het laatste wat ik wil doen, maar ik vrees dat er niets anders opzit, of zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Alvast bedankt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: Wat nog meer proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:07

Jee dat is vervelend. Je koopt toch een paard of pony met de verwachting dat je samen een team gaat vormen en als het dan met rijden niet lukt lijkt me heel erg. Ik begrijp dat je al veel geprobeerd hebt. Ik vind zelf het plezier en de ontspanning in het rijden het belangrijkste. Gelukkig kan ik het goed vinden met mijn paard en rijdt in tegenstelling tot vroeger niet meer op paarden waar ik niet zoveel mee kan. Het paard van een vriendin van mij ga ik bijvoorbeeld echt niet meer op na dat ik er 1 keer hard afgekukeld was (ik vond het daarvoor al geen fijn paard). Het rijden moet voor beiden, paard en ruiter ontspannen kunnen verlopen vind ik.

Het enige wat ik dan ook kan bedenken is hoe moeilijk het ook is, een andere eigenaar voor je paardje te zoeken, zeker ook omdat je al zoveel hebt geprobeerd. Een tussenoplossing is misschien een eigenaar bij jou in de buurt zodat je haar toch kunt blijven bezoeken. Ik wil je heel veel succes wensen.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:10

Ik sluit me aan bij SusanH
Tis erg moeilijk allemaal, maar ik zie zoiets vaker gebeuren.
Veel succes!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:12

Je moet ook lessen met je eigen paard en niet met een ander paard.
Ook het lessen zeg je maar een half jaar gedaan te hebben, terwijl je haar 1.5 jaar heb.
Als je haar wil houden, moet je daar hard aan gaan werken.
Soms een andere goede ruiter erop kan het voor jou makkelijker maken, maar zelf moet je ook rijden en veel lessen.

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:19

superwoman schreef:
Je moet ook lessen met je eigen paard en niet met een ander paard.
Ook het lessen zeg je maar een half jaar gedaan te hebben, terwijl je haar 1.5 jaar heb.
Als je haar wil houden, moet je daar hard aan gaan werken.
Soms een andere goede ruiter erop kan het voor jou makkelijker maken, maar zelf moet je ook rijden en veel lessen.

Paard was drachtig toen we haar kochten en we hadden besloten te wachten met rijden tot na haar dracht. De reden waarom ik eerst op een ander paard ben gaan rijden was omdat ik dus van men eigen pony hard was afgevallen en er niet meer opdurfde, ik heb weer wat vertrouwen gekregen in het rijden door dat ander paard te berijden (en die lessen hebben mij ook geen slecht gedaan vermits er aan mijn rijkwaliteiten ook nog heel veel verbeterd moest/moet worden)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:25

Tja, je zal dus veel moeten lessen!
en en goede instructeur moeten hebben.
Kost wat, maar ik vind het anders niet erlijk tegenover je/elke pony.

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:33

superwoman schreef:
Tja, je zal dus veel moeten lessen!
en en goede instructeur moeten hebben.
Kost wat, maar ik vind het anders niet erlijk tegenover je/elke pony.

Ik vind het juist wel eerlijk voor haar dat ze naar een goede eigenaar gaat waar het wel mee klikt, en waar ze er plezier aan beleeft, nu is het rijden voor geen een van ons beide een pretje. Hoe erg ik dat ook ga vinden, dat lijkt me de meest eerlijke oplossing voor haar.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:36

Dan is dat je oplossing!
Waarom vraag je dan naar andere "oplossingen" ?
Blijkbaar heb je je keuze gemaakt, prima.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:52

Nou, ik vind het heel goed van je ponylove dat je zo durft te staan voor je keuze! Het lijkt mij zo te horen in ieder geval wel fijn voor je pony. Die moet blijkbaar ook nog veel leren en het is geen makkiepony. Kijk maar uit naar een nieuwe pony, eentje waarmee het wel klikt en waar je veel plezier van gaat hebben!!

maryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:54

nou succes hoor