Silver toen en nu.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Silver toen en nu.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 11:31

_Moonwalker_

Re: Silver toen en nu.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:57

zoo..Die loopt erg netjes tov je eerste foto's!!
Duidelijk veel les gehad Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:01

Ik vind dat Silver altijd al ruim liep, maar jullie zijn idd wel verbeterd!
Het ziet er meer dressuur uit Lachen

Op sommige foto's vind ik hem echt al zeer goed lopen. Hij begint mooi actief te lopen Lachen !
Op andere foto's maakt hij zich nog wat lang, wil hij zijn neus eruit duwen, maar dat zijn dingen die allemaal goedkomen! Lachen
De ontspanning is al veel verbeterd. OK dan!

Je schouderbinnenwaarts vind ik wel op nog niet zoveel trekken Bloos Maar oefening baart kunst! Het is niet zo'n duidelijke foto maar het lijkt alsof je zijn hoofd naar binnen trekt. ( misschien momentopname? )
Silver heeft er veel te veel binnenstelling, bij mij helpt het om dan mijn binnenteugel te lossen en meer contact te nemen op je buitenteugel. Nu loopt ie nogal schuin door zijn lijf, lijkt me.
Misschien moet je voor en na de schouder binnenwaarts eventjes buitenstelling pakken zodat je goed de aandacht vestigt op je buitenteugel?

Voor de rest: veel verbeterd en leuke set! Lachen
Laatst bijgewerkt door laverite op 08-08-07 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:03

Zooo netjes hoor wat heb je er een heerlijk paardje van gemaakt vergeleke de andere foto`s netjes hoor!!!

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 12:07

@ Moonwalker_ : Qwa les valt het nog mee Knipoog Bedankt!
@ knolle_krack : bedankt Lachen
@ laverite: Er is nog veel werk aan de zijgangen Bloos Hij heeft het nog niet veel gedaan en ik ben daar ook niet goed in. Bedankt voor de tips! Lachen

Puk_SuperHaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:10

Mooie foto's, de eerste serie heb ik niet gezien waarop Silver duidelijk niet goed loopt aan de reacties te horen. Ik vind het er erg netjes uitzien, vooral de eerste paar foto's vind ik mooi, dus ik zou zeggen, goed oefenen dat word het echt een toppaard!

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:10

hee, Er is inderdaad verschil, positief dan he:P Het ziet er nu al een stuk beter uit, en jullie passen ook wel bij elkaar als ik het zo zie:P Probeer alleen een beetje meer achterover te zitten, verder ziet het er goed uit!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:11

Charlotte: daarom dat het goed is dat je het oefent Lachen komt wel goed.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:30

De nieuwe foto's zien er een stuk beter uit, op een paar schoonheidfoutjes na:
- Iets meer rechtop (je duikt een tikkie naar voren)
- Je ellebogen steken uit, iets meer langs je lichaam
- Hakken uitdrukken
Ook heb ik het idee dat je beugels wel een gaatje langer mogen, maar dat is mijn bescheiden mening Bloos
Verder een heel leuk paardje om te zien, succes jullie saampjes! Knipoog

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:54

leuk paardje zeg, al vind ik het op een of andere manier ongedwongener uitzien op de oude foto's (behalve de laatste ervan)
succes verder

lindyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:18

je ziet duidelijk het verschil ga zo door

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 20:24

@ Puk_SuperHaf: in het begin (een jaar geleden) kon hij zich niet ontspannen, steeds hoofdschudden, rug wegdrukken, crossen, wat nu dus een heel stuk beter gaat! Een toppaard zal het nooit worden, een toppony misschien wel Schijnheilig
@ Blue_Dreamer: Bedankt! Lachen
@ laverite: na een tijdje gaat het idd wel beter lukken Knipoog
@ Hahaatje: aan m'n houding wordt hard gewerkt, maar mij is geleerd dat je voeten evenwijdig moeten zijn met de grond. Onlangs heb ik mijn beugels weer een gaatje langer gezet, en naar mijn gevoel zit ik nu wel juist Knipoog Met zijn ong 1m43 is het wel een pony Haha! Bedankt!
@ frieske: in het begin werkten we enkel maar aan de ontspanning, we waren blij als hij steeds met zijn neus over de grond liep Knipoog , nu begin ik al meer door te vragen, maar het is zeker niet gedwongen Lachen Bedankt.
@ lindyv: dankje Knipoog

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:42

dat boekt vooruitgang! is al eerder gezegd, maar blijf sterk aan je eigen houding werken. hoe beter je zelf zit, hoe fijner je pony ook zal lopen.
rug recht, lekker om je heen kijken, niet naar beneden en zit op je kont tijdens galop!
probeer als hij wat beter gaat lopen, wat meer aan het werk te zetten. veel overgangen maken, duikt je pony ook minder op je handen en leert hij nog meer op eigen benen te lopen.
succes! vindt dat jullie vooruitgaan en dat moet een goed gevoel gegeven, toch!?

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:52

sunnymay schreef:
dat boekt vooruitgang! is al eerder gezegd, maar blijf sterk aan je eigen houding werken. hoe beter je zelf zit, hoe fijner je pony ook zal lopen.
rug recht, lekker om je heen kijken, niet naar beneden en zit op je kont tijdens galop!
probeer als hij wat beter gaat lopen, wat meer aan het werk te zetten. veel overgangen maken, duikt je pony ook minder op je handen en leert hij nog meer op eigen benen te lopen.
succes! vindt dat jullie vooruitgaan en dat moet een goed gevoel gegeven, toch!?

Toevallig zijn we nu aan het werken aan veel overgangen Lachen Ik probeer constant aan m'n houding te werken, maar het is niet altijd makkelijk Bloos Bedankt!

Liesje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:18

Wat is hij veranderd!! Ziet er leuk uit ga zo door Haha!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:21

Leuk dat er zo'n grote vooruitgang is. Commentaar wat ik had, is al gegeven.
Krijg je prive les of heb je zelf alles zo opgebouwd?

Veel succes verder!

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 22:25

@ Liesje12: Dankje Lachen
@ Up_to_Date: Ik heb in het jaar dat ik hem rij enkele groepslessen dressuur gevolgd maar dat maakte alles erger, hij werd gek van alle andere paarden. Ik heb ook veel springlessen gevolgd maar dat hielp niets bij m'n dressuur. Yulan hier op bokt heeft me al heel veel op weg geholpen Lachen zonder haar zou ik waarschijnlijk nog niet zo ver gekomen zijn. Bedankt Knipoog

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:49

Hahaatje schreef:
De nieuwe foto's zien er een stuk beter uit, op een paar schoonheidfoutjes na:
- Iets meer rechtop (je duikt een tikkie naar voren)
- Je ellebogen steken uit, iets meer langs je lichaam
- Hakken uitdrukken
Ook heb ik het idee dat je beugels wel een gaatje langer mogen, maar dat is mijn bescheiden mening Bloos
Verder een heel leuk paardje om te zien, succes jullie saampjes! Knipoog

ik ben het hier mee eens.. maar inderdaad wat een vooruitgang ziet er stuk beter uit.. en zijgangen komt wel met heel veel oefening gaat het op een gegeven moment gewoon vanzelf ga zo door..

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 20:14

Dankje Knipoog

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:08

Rrrrecht zitten, handen recht!
Vork

Netjes hoor, superveel verbeterd, PRACHTIGE foto's! Haha!
Op naar de oefencross!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:14

Goh dat is een heel verschil met de eerste foto's . Ik vind die eerste foto's er erg rommelig en ongecontroleerd eruit zien. Nu ziet het eruit alsof jullie veel meer op elkaar ingespeeld zijn!
Je houding is duidelijk verbeterd, let wel op dat je geen pianohandjes hebt, en je paardje ziet er ook veel ronder uit. Het oogt allemaal veel ontspannener en relaxter dan op de eerste fotos.

Ik kan alleen maar zeggen, ga door waar jullie mee bezig zijn, dan komt het allemaal goed Haha!