Knappe Witte Vent @ Work !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Knappe Witte Vent @ Work !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 22:44

Het is weer een tijdje geleden dat Witte te zien was onder het zadel in HAW.

Witte is een 17 jarige ruin, en ik heb hem nu 3 jaar. Ik hoor graag wat jullie ervan denken. Omdat Witte onrustig ging lopen op het bit, rijdt ik hem nu op de hackamore. Iets wat Witte, en daardoor mij, beter bevalt.

Hieronder de foto's die vandaag gemaakt zijn. Ik hoor graag jullie mening. Ik weet dat ik meer moet oprichten in mijn eigen schouders. De teugels moeten nog meer op maat komen, maar niet zolang Witte daarop protesteert. Ik probeer dat stapje bij beetje te doen, maar hij moet er wel aan toe zijn.

Instappen:
1 -Afbeelding

Galop met lange teugel. Witte wordt hier gemakkelijker los van, en hij vindt het heerlijk!
2- Afbeelding

Een beetje oppakken in de draf
3- Afbeelding

Samen de ogen dicht...
4- Afbeelding

5- Afbeelding

Aandacht voor de voorkant, maar ook voor mij
6- Afbeelding

Poging tot middendraf. Het knopje stond helaas uit... Haha!
7- Afbeelding

Wijken
8- Afbeelding

9- Afbeelding
10-Afbeelding
11-Afbeelding
12-Afbeelding

Klaar! Tijd om weer te slapen Knipoog
13-Afbeelding

14-Afbeelding

Flew

Re: Knappe Witte Vent @ Work !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:46

Ziet er leuk uit, alleen volgens mij mag die hack wel wat hoger. Nagelbijten / Gniffelen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 22:49

De hack zit zo los, dat het bovenste gedeelte tijdens het rijden altijd verder over zijn neus zakt. Als ik de hack hoger doe, dan zit hij niet fijn voor hem op zijn hoofd (het ijzeren gedeelte prikt dan in hem). Strakker wil ik hem niet doen, dus vandaar dat hij vrij laag hangt. Witte is echter een paard dat duidelijk aangeeft als iets hem niet zint, en hij vindt de hack echt erg fijn om mee te lopen.
Laatst bijgewerkt door Angela op 07-08-07 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Maddy121

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:50

ziet er leuk uit Haha! leuke naam ook 'Witte'(als dat zijn/haar naam is ) verder vind ik dat je je elleboog misschien iets meer tegen je lichaam kan/moet plaatsen .. verder vind ik het ongedwongen en leuk uitzien lekker wit is je paard ook ..Haha!

GreetZzz Maddy

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 22:53

Maddy121 schreef:
ziet er leuk uit Haha! leuke naam ook 'Witte'(als dat zijn/haar naam is ) verder vind ik dat je je elleboog misschien iets meer tegen je lichaam kan/moet plaatsen .. verder vind ik het ongedwongen en leuk uitzien lekker wit is je paard ook ..Haha!

GreetZzz Maddy

Dank je. Ik heb mijn ellebogen idd altijd vrij wijd... wordt aan gewerkt.. (helaas ga ik mezelf nog erg vastzetten als ik de ellebogen wel op de plaats houdt..)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:54

Je kunt hem beter strakker en hoger hangen, dan zo. Zo laag op de neus is echt niet fijn en zo los heb je daarbij ook enorm veel ruis in je signaal. Ik ben bang dat je veel strenger bezig bent dan je beseft. Maar je paard blijft heel mooi, daar doet dat niets aan af.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 22:57

Speedster schreef:
Je kunt hem beter strakker en hoger hangen, dan zo. Zo laag op de neus is echt niet fijn en zo los heb je daarbij ook enorm veel ruis in je signaal. Ik ben bang dat je veel strenger bezig bent dan je beseft. Maar je paard blijft heel mooi, daar doet dat niets aan af.

Als hij hoger hangt, dan komt de hack dus tegen plaatsen op zijn hoofd waar hij er last van heeft (merk ik ook aan hem, hij hing eerst hoger, maar dat vond hij niet fijn). Ik zou hem wel een gaatje strakker kunnen doen, ga daar de volgende keer eens op letten. Ja

je kunt op de foto's ook zien dat het onderste riempje van de hack veel hoger zit als het boven gedeelte van de hack.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:59

Wooo, da's inderdaad een Knappe Witte Vent! Kan me helemaal voorstellen dat je je ogen niet van 'm af kunt houden.. Maar probeer inderdaad af en toe toch voor je uit te kijken Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 23:02

joy76 schreef:
Wooo, da's inderdaad een Knappe Witte Vent! Kan me helemaal voorstellen dat je je ogen niet van 'm af kunt houden.. Maar probeer inderdaad af en toe toch voor je uit te kijken Knipoog

ROFL ja... weet het... moet eigenlijk een foto van hem op oog hoogte hangen... misschien kijk ik dan minder naar beneden.. Bloos

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:02

Betekend dat dan niet dat hack gewoon niet past en je een andere maat aan moet schaffen?

Ik vind het overigens wel heftig hoor z'n hack.. ik zou er niet aan beginnen (maar goed ik durf dat ook niet aan vanwege gebrek aan ervaring)

Kan je niet iets bitloos proberen of z'n leren digi?
(ik weet niet de benaming van dat leren ding, maar zal het ff voor je opzoeken)

EDIT: gevonden, hier is de link: http://www.junik.nl/lerenbit.htm

P.S. je moet zelf weten wat je met die info doet.
Ik ken het paard verder niet, maar als het mijn beest was had ik het graag uit willen proberen!
Nee heb je en ja kan je krijgen.

Ik heb overigens ook een vreemd paard wat ook duidelijk laat merken als hij iets niet lekker vind.
En toen ze mond/rug problemen had was dit voor mij de ideale oplossing.
Ik had hem overigens met de bitringen aan mijn halster bevestigd (van die kleine musketonhaakjes.)
En dan teugels aan het "bitje"

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 23:10

Een hack is er maar in 1 maat, die je aan alle kanten kunt verstellen.

Een andere bitloze optoming zou kunnen, maar ik rijdt Witte op de hack op aanraden van mijn instructrise. Witte komt namelijk met zijn hoofd enorm omhoog als iets hem niet zint. Daarom zijn we tijdelijk van het bit afgestapt (hij stoorde zich daaraan) en op de hack gaan rijden. Hier loopt hij echt heel lekker op, en hij protesteert er niet op. Zou hij dat wel doen, dan ga ik op zoek naar een andere optoming. Zijn mening gaat voor alles. En als dat betekend dat het alleen een halsring wordt, ook goed hoor... !

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:17

_angela_ schreef:
joy76 schreef:

ROFL ja... weet het... moet eigenlijk een foto van hem op oog hoogte hangen... misschien kijk ik dan minder naar beneden.. Bloos

Ik zie bomen en een lantarenpaal. Ik zou zeggen: ophangen die foto. Op posterformaat! Tong uitsteken Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:19

_angela_ schreef:
Een hack is er maar in 1 maat, die je aan alle kanten kunt verstellen.

Een andere bitloze optoming zou kunnen, maar ik rijdt Witte op de hack op aanraden van mijn instructrise. Witte komt namelijk met zijn hoofd enorm omhoog als iets hem niet zint. Daarom zijn we tijdelijk van het bit afgestapt (hij stoorde zich daaraan) en op de hack gaan rijden. Hier loopt hij echt heel lekker op, en hij protesteert er niet op. Zou hij dat wel doen, dan ga ik op zoek naar een andere optoming. Zijn mening gaat voor alles. En als dat betekend dat het alleen een halsring wordt, ook goed hoor... !

Oke.. kijk dat bedoel ik dus met mijn ervaring is NIET toerijkend.. haha..
Ik heb er geen verstand van dus ik rij er ook maar niet mee dan..
Maar vind je niet dat mijn tip eens het proberen waard is?
Misschien word witte dan nog wel fijner?
Misschien heeft een kennis z'n dingetje en kan je het een keer proberen.
Niet geschoten is altijd mis zeg ik maar.
En als het dan niet werkt kan je altijd terug naar de hack!

EDIT: je moet het echt helemaal zelf weten hoor, jou paard jou ding.
Maar ik wilde je er toch even graag op wijzen.
Succes iig.

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:28

Ik ben toch wel fan van mooie schimmels, deze past wel in het plaatje! Ziet er leuk uit!
Ik reed vroeger ook met Hack, ik denk dat de opmerkingen dat die iets hoger mag hangen komen omdat de hackamore een hefboomwerking heeft. Bij grof geweld kun je daardoor echt schade aan het neusbeen aanrichten, vooral op het onderste (dunste stuk). Maar dat zie ik bij jou niet gebeuren hoor, ziet er prima uit. Met of zonder bit rijden is zo vriendelijk als de hand van de ruiter denk ik.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:36

JML schreef:
Met of zonder bit rijden is zo vriendelijk als de hand van de ruiter denk ik.

Daar sluit ik me graag bij aan! Ja

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:44

Leuk paard Ja .
Ik vind dat je je handen te wijd hebt en je hem te vast zet.
Probeer daar aan te werken.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:45

Handen niet zo wijd en niet terugwerken.
Foto 9 vind ik een heel mooi plaatje, hier hou je je handen voor en je schouders ontspannen en zie je dat het paard ontspannen is en de hand volgt

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:50

hackamores zijn in meerdere varianten en meerdere maten te krijgen. deze hangt echt veel te laag, zo kan je inderdaad gemakkelijk het neusbeen breken. de hefboomwerking zet jouw kracht om in vele malen grotere krachten, zonder dat je het beseft. hij moet echt hoger dan dit, op z'n laagst op het punt waar het neusbeen 'zich bij de schedel voegt'.

[edit] zo van de foto af gezien kan hij naar verhouding van het jukbeen zeker twee cm omhoog.

verder echt een schitterend paard, fraaie uitstraling!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 01:51

leuk paard !

ben het wel eens met het hackemore verhaal
"mijn"witte liep op hack ook vele malen beter dan op bit
wij hadden de hck ook iets te los voor het mooie maar zoals jij nu hebt is
veeeel ste los !
uiteindelijk op een cross briddle over gestapt

daarbij hangt deze hack hangt te laag , zo moet je onnodig hard inkomen
zeker gezien dat je continu contact hebt met de hack
(meer als gewicht vd teugels in je hand)

probeer eens schouders recht op iets naar chter en 5 cm langere teugel

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 03:09

Mensen kom op, wie kent het paard het beste en wie zit er nu op? Jullie punt is duidelijk, maar als de TS hierdoor een, voor haar gevoel, een fijn en blij paard krijgt, laat haar dan toch.

Zo makkelijk is het ook weer niet op een paard zn neus te breken. Er springen paarden op GP nievau met een hack en dat gaat ook niet bepaald zachtjes aan toe, dus volgens mij hoeft TS zich daar niet zo heel druk om te maken.

Zij kent het paard het beste en ze weet dat duidelijk aangeeft wanneer het hem niet staat. Als hij dat nu niet doet, zal dat heus niet betekenen dat dat komt omdat zij harder inwerkt met de hack. Dat zullen maar weinig paarden pikken, lijkt mij. En zo'n gevoelige als deze al helemaal niet.

Dus please, laat het gaan. Het is duidelijk maar ik zeg, TS als jij ziet dat je paard hiermee toch nog lekker in zn vel zit en lekker ontspannend blijft dan moet je er lekker mee doorgaan Lachen

Ontzettend mooie vent heb je Ja

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 06:49

skitter helemaal en dan ook helemaal eens Vork
MITS de hackemore op de juiste hoogte en enigzins op de juiste maat staat ingesteld Knipoog

ts kweekt nu een harde hand, voordat de hack nu wat doet
is deze al behoorlijk aangehaald , daarbij hangt die dus nu op B ipv A
op A kan een paard heel wat hebben op het eind van dat bot vele malen minder
Afbeelding

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 06:54

ziet er netjes uit, middendraf kan je oefenen door veel te schakelen! succes

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 07:29

merrieveulen schreef:
hackamores zijn in meerdere varianten en meerdere maten te krijgen. deze hangt echt veel te laag, zo kan je inderdaad gemakkelijk het neusbeen breken. de hefboomwerking zet jouw kracht om in vele malen grotere krachten, zonder dat je het beseft. hij moet echt hoger dan dit, op z'n laagst op het punt waar het neusbeen 'zich bij de schedel voegt'.

[edit] zo van de foto af gezien kan hij naar verhouding van het jukbeen zeker twee cm omhoog.

verder echt een schitterend paard, fraaie uitstraling!

Als de hack zo blijven hangen op de plek waar ik hem omdoe, dan zit hij ook 2 cm hoger... Ik zal de volgende keer het bovenste riempje 1 gaatje strakker zetten, misschien blijft hij dan wel zitten.

En geloof me, als mijn paard vond dat ik streng ben met mijn hand, dan gooit hij zijn hoofd in de lucht, en die trek je echt niet naar beneden, met niet 1 bit of optoming (want voor die tijd heeft hij je er dan wel afgegooit).

Toch bedankt voor de tips. Ik zal de hack de volgende keer een gaatje strakker zetten, zodat hij niet naar beneden kan zakken.

Hier een foto van hoe de hack hangt voordat hij zo naar beneden is gezakt. Een gaatje dichter doen zal het omlaag zakken waarschijnlijk verhinderen (je kunt ook zien dat als ik de hack zelf hoger hang, de hack zelf tegen de jukbenen van mijn paard aanduwt:
Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:34

Kan je er geen gaatje tussenmaken? Hij hoort zo'n 2 vingers onder de jukbeenderen te hangen.
Verder rijd ik zelf ook met Hack maar ik vind je nogal streng in je handen.. Probeer iets minder streng te zijn met je handen Lachen .

Verder een leuke schimmel Haha!

xCeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:36

Een lief beessie. Lachen
Vind hem mooi. Vooral die laatste foto is erg tof! Haha!