onderlinge springwedstrijd, Rikita S (v. purioso) met filmpj

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aukjee_

onderlinge springwedstrijd, Rikita S (v. purioso) met filmpj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 21:33

Hallo!
Ik heb een maand geleden een (onderlinge) springwedstrijd gereden met Rikita S (v. Purioso). Rikita is 8 jaar, en ze is niet het allerbeste springpaard wat rondloopt op onze manege Clown . Daarom ben ik juist nog trotser dat ze het zo goed gedaan had!! Ik heb ook op paarden gereden die fijner sprongen dan rikita, ze heeft een hele gekke manier, en gooit vaak het hoofd omhoog boven de sprong, dat zie je soms ook terug op de foto (vooral aan mijn houding Verdrietig )

Dit is de tweede springwedstrijd die we samen gereden hebben, en ik was supertevreden over het resultaat (omdat het springen in de les vaak niet zo goed ging..). We hebben de eerste ronde helemaal foutloos en binnen de tijd gereden! In de barrage hadden we helaas 2 weigering (en een val bij de 2e weigering Bloos ). Volgende keer proberen we het gewoon nog een keer, en het belangrijkste: We hebben er in ieder geval weer veel plezier aan beleefd!! Haha!

wat mij vooral heel erg opviel was dat ik overal mijn voeten naar buiten draai!! daar schrok ik echt van en ik ga er zeker op letten de volgende springwedstrijden!

Alle tips zijn (meer dan) welkom!!! maar houd het alsjeblieft een beetje vriendelijk.. Koe

1.
de eerste sprong, meteen een beetje gek Clown
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
ze liep hier zo twijfelend op af.. dat ik spontaan JA!! riep toen ze erover was! vandaar dat mijn mond zo open staat Bloos
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
hier raakte ik nét voor de hindernis allebei mijn beugels kwijt! vandaar dat ik een beetje mee "hang" met het paard
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
deze vind ik persoonlijk wel gaaf!
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
deze sprong maakte we na 2 weigeringen en een beetje hulp.. uit stilstand sprong ze eroverheen!
Afbeelding

hieronder nog het filmpje:
http://s200.photobucket.com/albums/aa11 ... CN3332.flv

13.
verder heb ik deze dag nog met een ander paard (Jende S.) dressuur gereden. Hier waren bijna geen goede foto's van, dit was de enige fatsoenlijke:
Afbeelding

nogmaals; alle tips zijn (meer dan) welkom!! ik hoop dat jullie tips hebben om sommige dingen te verbeteren..maar houd het alsjeblieft vriendelijk!

Anoniem

Re: onderlinge springwedstrijd, Rikita S (v. purioso) met filmpj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:42

Auk! Haha!
Ik vond dat je het súper goed deed, zeker Rikita kennende! Het was echt heel jammer van je val, maar de volgende keer winnen jullie gewoon.. Cool

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:45

Ik vind het er erg netjes en heel vriendelijk uitzien! Ondanks dat Rikita (zo te zien op het filmpje) nogal een heethoofd is in het parcours, houd je heel netjes de rust er in. En tips? Je voeten meer naar binnen, en misschien kun je boven de sprong iets meer meegeven. En verder? Ga vooral zo door! Het ziet er op het filmpje trouwens wel uit alsof jullie lol hebben samen!

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 21:47

jaa mijn voeten ga ik zeker op letten!! boven de hindernis meegeven ga ik ook proberen, het is alleen wel vervelend dat ze soms haar hoofd heel hoog op kan gooien boven de sprong (heh mel Knipoog ), en ik geen zin in een kopstoot heb! Knipoog
op deze foto's is daar trouwens niet zo veel van te zien!!
dankjewel voor je tips! Haha!

nog iemand??:)

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:48

vind et mooie pony, heeft volgens mij ook wel veel plezier in het springen !
heb zelf totaal geen verstand van springen, dus tips ofzoo kan ik je niet geven Vork
en licht et nou aan mij of zit die lage neusriem bij de laatste foto wel heel erg laag ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:49

Daarom wil ik er nog even aan toe voegen dat je bij Kita heel erg moet opletten dus met hoever je mee gaat, een (of alweer twee?) jaar geleden gingen we springen op ponykamp, en meegeven heb ik geweten, kreeg een flinke knal tegen mn kaak van mevrouw... Tong uitsteken

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:51

Foto 8 is leuk ja Lachen

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 21:52

xx_Rosalie schreef:
vind et mooie pony, heeft volgens mij ook wel veel plezier in het springen !
heb zelf totaal geen verstand van springen, dus tips ofzoo kan ik je niet geven Vork
en licht et nou aan mij of zit die lage neusriem bij de laatste foto wel heel erg laag ?

jaa die zit heel erg laag jaa... heb het al tegen mijn intructeur gezegd dus hoop dat ze hier iets aan gaan doen! Bloos

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:53

Melanie_ schreef:
Daarom wil ik er nog even aan toe voegen dat je bij Kita heel erg moet opletten dus met hoever je mee gaat, een (of alweer twee?) jaar geleden gingen we springen op ponykamp, en meegeven heb ik geweten, kreeg een flinke knal tegen mn kaak van mevrouw... Tong uitsteken

Hahaha. Zo ziet het er ook wel een beetje uit Clown Het is natuurlijk altijd erg makkelijk om te oordelen vanaf de zijlijn...

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:52

verder helemaal niemand meer?:(

merith_ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:57

jawel ik Knipoog

het ziet er leuk uit hoor! ik herken mezelf wel een beetje in jou: ook altijd van die pony's die het eigenlijk niet zo goed kunnen.. maarja zo blijft het voormij ook een uitdaging.. Knipoog
commentaar bij het filmpje is leuk om te horen!

groetjes