@ training voor ons debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denise82

@ training voor ons debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 19:53

Aankomende zondag gaan wij ons debuut maken in de Prix St George en we zijn maar eens hard aan het trainen geslagen omdat er eigenlijk nog wel wat puntjes op de i moeten. Niet dat dat in een week lukt, maar een goede training is nooit weg!

Drafje:
Afbeelding
Afbeelding

Galopje:
Afbeelding

Changement net na het appuyeren, dan moet je weer terug appuyeren. Hij komt een beetje hoog in maar kan soms ook enorm op de voorhand vallen, dus dan liever zo!:
Afbeelding

Uitgestrekte galop:
Afbeelding
Afbeelding

Erg moeilijk, die pirouttes, ze zijn ook nog te groot maar gaan steeds wat beter:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Andere kant, heb alleen het einde:
Afbeelding
Afbeelding

Fijn drafje:
Afbeelding

Moeilijk punt blijft verruimen in draf:
Afbeelding

Mijn boddybuilder!:
Afbeelding

He he eindelijk klaar!:
Afbeelding

Ik heb zelf nog nooit hoger dan Z2 bij de pony's gereden, dus voor mij is het ook allemaal nog nieuw. Ramses hebben wij als veulen gekocht, dus we hebben het samen allemaal gedaan. Ik heb in de ZZ-Zwaar in 12 proeven 10 winstpunten gereden (en 6 keer 1e) en weet dat ik hem ook een keer ga verkopen, dus heb maar meteen de kans aangegrepen om Prix St George te starten! Ik verwacht dus ook echt nog niets zondag. Maar we mogen er maar rijden!

Kathmandu

Re: @ training voor ons debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:01

Wat ziet het er netjes uit zeg! Geweldig paard, met een hele mooie uitstraling. Heel veel succes op jullie debuut, hopelijk is het boven je verwachtingen Lachen.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:40

wat een heerlijk paard, ook erg goede bespiering Lachen

Succes met je debuut!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:41

hee denise!!

gaaf joh!! veel succes laat je iets weten in dit topic? anders lezen we het wel met een foto in de paardenkrant Knipoog

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:48

Verder helemaal niemand commentaar of tips?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:51

Daar issie weer! Ziet er super uit vind ik. Het verruimen vind ik ook niet slecht, terwijl jij dat aangeeft als minpunt. Beentje hangt een aardig eind in de lucht hoor Knipoog. Echt geweldig dat je zelf zover gekomen bent. Succes nog met trainen en nog meer succes met je debuut!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:52

Hai hai,

Wat zijn jullie samen al ver gekomen zeg Lachen Echt super.
Mooie combinatie Knipoog
Ik ben zelf geen Z-dressuur (of iets in de buurt) ruiter, dus ga ik geen commentaar geven.
Tip Haha! Doe gewoon super je best en geniet ervan zou ik zeggen. Lijkt me een super ervaring Knipoog Meedoen lijkt me al een hele eer

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:52

Denise82 schreef:
Verder helemaal niemand commentaar of tips?

Goed is goed he! Ziet er wel fijn uit zo, ben benieuwd naar je score!Hoe is het met je vierjarige??

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:58

hoezzo zou je hem eigenlijk ooit verkopen? heb je hem met die reden aangeschaft? het is een pracht paardje! geniet ervan!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:59

Vind het een onwijs gaaf paard en hoop echt voor je dat je er nog even van mag genieten! En natuurlijk heel veel succes.

Enige puntje dat ik je mee zou willen geven is dat ik hem gezien zijn nivo nog wat hoog vind blijven in het kruis. Ik zou graag zien dat hij wat meer gaat zitten. Verder af en toe nog net ietsje meer nageeflijkheid, maar denk dat als het paard nog wat sterker wordt en de oefeningen makkelijker gaat vinden dat vanzelf komt. Hij lijkt verder fijn en los in de hand.
Oja en blijf je hakken uitdrukken Knipoog ziet er mooier uit he.

Verder ben ik nog lang niet op jouw nivo en denk ik dat je zeer goed bezig bent hoor, is dus absoluut bedoeld als tip en niet als commentaar!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:00

Ik vind het een heel fijn en relaxed beeld, ga zo door!!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:11

Ezter schreef:
Enige puntje dat ik je mee zou willen geven is dat ik hem gezien zijn nivo nog wat hoog vind blijven in het kruis. Ik zou graag zien dat hij wat meer gaat zitten.

Helemaal met je eens hoor. Het is niet dat hij van nature echt makkelijk zakt in het kruis! We zijn er hard op aan het trainen, maar daarom zijn ook die verruimingen in draf zo'n zwaar punt. Het voordeel aan Ramses is weer dat hij eigenlijk nooit fouten maakt en erg constant is, idd ook in de hand, wat dus ook de scores oplevert!
En die hakken, ja blijft moeilijk! Maar ga mijn best doen! Bedankt voor de tip!

Love_Blinkey schreef:
hoezzo zou je hem eigenlijk ooit verkopen? heb je hem met die reden aangeschaft? het is een pracht paardje! geniet ervan!

We hebben meer paarden en het is de bedoeling dat deze dus ook een keertje doorschuiven. Dus dan kan ik weer met een jonge gaan beginnen. Anders redt ik het niet qua tijd en hij is nu op een mooie leeftijd om nog goed te verkopen. Maar heb net besloten hem nog een jaar aan te houden omdat ik op het moment een vijfjarige op stal heb staan wat waarschijnlijk einde verhaal is.

talented schreef:
Hoe is het met je vierjarige??

Die is al vijf! Maar dat is dus diegene waar ik hierboven net over schreef dat het niet goed gaat. Het is een echte headshaker, allergieen voor licht en pollen. Is dus eigenlijk vrij weinig mee te doen op het moment, maar vrees dat dat ook niet meer goed gaat komen. Hij heeft het in zo'n erge mate dat het echt niet leefbaar is ook niet voor paard zelf. Zijn luchtwegen zijn erg aangetast en zijn longen ook al, dus we kijken nog even af met wat homeopatische dingen, maar ja....

rockey schreef:
hee denise!! gaaf joh!! veel succes laat je iets weten in dit topic? anders lezen we het wel met een foto in de paardenkrant Knipoog

Haha, ik denk niet dat dat dit keer zal gebeuren, ik houd je op de hoogte!

En iedereen bedankt voor de leuke reacties en succes wensen!