Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daarna kan je beginnen met dressuur, en die moet wel goed in orde zijn als je wilt gaan springen (serieus springen helemaal). En verder denk ik dat de afwisseling hiervan ook belangrijk is.
aerdenhout1 schreef:Je moet sowieso eerst punten hebben in de B dressuur VOOR dat je officieel mag gaan springen.
aerdenhout1 schreef:Je moet sowieso eerst punten hebben in de B dressuur VOOR dat je officieel mag gaan springen.
Jootje24 schreef:aerdenhout1 schreef:Je moet sowieso eerst punten hebben in de B dressuur VOOR dat je officieel mag gaan springen.
Ja, maar sommige mensen die al winstpunten met een ander paard hebben. Denken soms dan gelijk te kunnen gaan springen (parcours) zonder dat het paard het grond werk goed kent. En onder controle is te houden
maaykuhhh schreef:Ik vind alles belangrijk, bij elk ding wat je doet voeg je wat toe aan je paard...grondwerk is goed voor de africhting, basis dressuur moet elk paard kunnen en springen is ontzettend goed voor spierontwikkeling en evenwicht.
. wakiekie schreef:dit geld alleen voor je eerste paard, daarnaar maakt het niks meer uit mag je gelijk springen met welk paard dan ook!!jammer genoeg
Ik mocht ZZ starten met mijn paard, maar die liep amper een winstpunt in een B-proef
Anders rij ik ook geen 56 stijlpunten in het B bij elkaar met een paard dat net zijn derde parcours loopt 
aartlover schreef:maaykuhhh schreef:Ik vind alles belangrijk, bij elk ding wat je doet voeg je wat toe aan je paard...grondwerk is goed voor de africhting, basis dressuur moet elk paard kunnen en springen is ontzettend goed voor spierontwikkeling en evenwicht.
Alleen voor de africhting? Dan weetje niet hee lgoed wat grond werk is...
.
.. Maargoed, je komt er toch achter, dat je toch de basis (dus dressuur) eerst er goed in moet hebben zitten, wil je normaal netjes naar een hindernis rijden eroverheen en weer daarna netjes verder rijden.. Ben hele tijd gaan dressuuren met instructie van Viefdepief.. En ik kan nu normaal, dus paard netjes aan elkaar naar een hindernis toe rijden eroverheen en weer terug..
.. Grondwerk ben ik ook geen voorstander van (wel dat ze gewoon 'Ho' 'Vooruit' oid kennen, maar dat echte natural niet!) aartlover schreef:Grondwerk is het belangrijkste. Voor je paarden voor jezelf. Dressuur en de rest is het rijden.
naja je leert ook veel naast het paard met dressuur.