Cookie @ Dressuurwedstrijd M2 Noordwijkerhout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Cookie @ Dressuurwedstrijd M2 Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 16:07

Hee !

Vorige week zondag heb ik wedstrijd gereden in Noordwijkerhout. Het was een ramp, maar kan niet altijd goed gaan natuurlijk Knipoog De eerste proef begon heel goed, maar in de middendraf struikelde Cook, waardoor hij boos op zichzelf werd. Dit heeft hij bijv. ook met springen als hij een balk er af gooit, wordt ie boos en dan gaat hij bokken. Dit keer in mijn proef.

Bijna alle oefeningen heeft hij gestaakt, gebokt enz. Resultaat 156 punten. De tweede proef ging beter, maar veel te braaf. Maar ik had zoiets van, laat hem maar zo, beter als bokkend m'n proef door. In de tweede proef had ik 161. Verdiend dus, ik had ook helemaal niet hoger verwacht.

Ik ging alleen bij het secretariaat vragen of ik alvast mijn punten mocht hebben, ik hoefde niet op de prijsuitreiking te wachten want ik had toch geen winst of prijs. Daar kreeg ik even een preek van een vrouw, dat ze het wel snapte van de lage punten want hij moest natuurlijk veel opgerichter en verzamelder lopen in de M2 en zij had zich terug getrokken van de wedstrijd als ze mij was. Hmm fijn van die mensen die ongevraagd hun mening geven. Natuurlijk weet ik ook wel dat hij beter moest lopen, maar dat kwam er deze dag gewoon even niet uit. Volgende keer beter !

Toch wil ik even de foto's met jullie delen Knipoog

Afbeelding
1. Hier moet ik m'n handen op gelijke hoogte houden.

Afbeelding
2. Uitgestrekte stap, beetje zakken.

Afbeelding
3. Hier moet hij iets hoger, en loopt hij een beetje op de voorhand.

Afbeelding
4. Keertwending, als iemand daar tips voor heeft, graag!

Afbeelding
5. Middengalop, althans dat moest het voorstellen Tong uitsteken Hij trapte tegen de omheining Schijnheilig

Afbeelding
6. Na z'n bok.

Afbeelding
7. Staking op X. Hier was ik linksom en moest ik afwenden bij B. Maar meneer draaide om en sprong 2 meter hoog bokkend steigerend.. Hm.

Afbeelding
8. Binnenkomen voor tweede proef. We kunnen nog lachen Tong uitsteken

Afbeelding
9. Rechtstellen na schouderbinnenwaarts.

Afbeelding
10. Middengalop. Deze foto vind ik mooi, hij gaat bergopwaarts iig.

Afbeelding
11. Afgroeten.

Ach, volgende keer gaat het vast beter Haha!

Groetjes!

_Barbara_

Re: Cookie @ Dressuurwedstrijd M2 Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:10

Halloo ! Haha!
Vind het er wel netjes uitzien, behalve die bokjes enzo ..
Maarja, zoals je al zei: Niet alles kan altijd goed gaan Knipoog
Veel plezier verder Haha!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:15

Oh! Wat een stouterik! Zo ken ik Cook niet! Ik moest trouwens schrijven, maar in de ochtend... Heb je dus niet gezien helaas. Volgende keer beter. En ach, ongevraagd commentaar, ik weet er alles van!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:16

Jammer dat mensen altijd zo reageren, het kan altijd eens een dagje minder gaan. Wie heeft dat niet.
Enkele tips:
Probeer niet achteruit te gaan hangen, blijf goed rechtop zitten.
Je hebt inderdaad wat meer oprichting nodig in een M2 proef, maar dat zal je zelf ook wel al geweten hebben.
Bij de keertwending om de achterhand probeer je hand niet zo ver opzij te brengen. Ook in die keertwending moet je een heel pak meer oprichting hebben. Je vroeg tips maar dan kan je misschien best eerst even zeggen waar je probleem zit met de keertwending.
Probeer ook zeker niet te veel te gaan trekken zoals op foto 7, het is inderdaad lastig als ze in staking gaan maar probeer volgende keer je handen laag te houden en niet omhoog trekken.
Foto 10 is inderdaad een mooie foto.
Bij het afgroeten staat hij vanachter niet gesloten, dus daar ook iets meer je been erbij houden.
In elk geval heel positief dat je nog kan lachen Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:17

probeer niet te ver naar achter te hangen, dat is belastend voor zn rug, en dit kan ook voor stakingen zorgen! bij de keertwending zie ik duidelijk (althans zo toont de foto) dat je hem met je hand stuurt.. probeer dit door middel van beenhulpen, en niet met de hand, want zo zal hij enkel zn nek/hoofd verplaatsen, en dan pas volgt de rest, terwijl het paard in zn geheel moet 'keren'. verder een nette combi, succes!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 16:24

Bedankt voor de tips!

Bij de keertwending is het probleem dat hij z'n spilbeen laat staan. M'n instructeur zegt dat ik m'n hand naar mijn been moet plaatsen, dan aandrijven en naar de kant kijken waar ik heen wil. Dus ik weet niet of m'n hand echt zo moet..

Dat achteruit hangen heb ik nog nooit iemand over gehoord eigenlijk, ik zal daar eens op gaan letten!

En bij foto 7 was hij in z'n geheel gedraaid en ik wilde hem zo snel mogelijk weer de goede kant op krijgen, achteraf iets te hardhandig ja, dat zie ik in..

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:25

Zo wat een flistende proef zeg! Knipoog Jammer dat het niet zo goed ging, maar ja het kan nou eenmaal niet altijd perfect gaan toch. Volgende keer beter zullen we maar denken. In elk geval succes gewenst verder.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:41

Als hij zijn spilbeen laat staan rijdt dan je keertwending wat groter. Dus tijdens de training begin je op een volte van 10m travers te rijden. En regelmatig ook eens rechtuit gaan en dan verklein je die volte altijd maar. Blijf verkleinen tot als je voelt dat hij z'n spilbeen weer laat staan, rij de keertwending dan weer iets groter. Dat hoeft niet veel te zijn maar het kan wel helpen om ervoor te zorgen dat hij z'n spilbeen niet laat staan. Probeer ook korte stukken te doen en geen 500 keer rond te draaien. Een vierkant rijden helpt ook wel. Of in een U vorm rijden, je zit op de rechterhand, je wendt dan af tussen B en F, en steek dan de piste recht over, als je bijna op de hoefslag zit, draai je een halve keertwending naar rechts, maar hou hem actief zodat hij blijft stappen en rij hem inderdaad met je benen en niet te veel met je handen. Als je dan gedraaid bent en je komt weer op de hoefslag ga je naar links en wend je af tussen de B en M en dan doe je weer hetzelfde maar nu naar links. En dan als je weer op de hoefslag bent ga je naar rechts en zo kan je blijven verder doen, en dan heb je tussen die 2 keertwendingen genoeg tijd om hem weer goed voorwaarts te krijgen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 17:20

Bedankt Izzy19! In principe doet hij de volte 10m travers wel goed, alleen hij houdt z'n tempo niet echt. Ik zal eens vierkant proberen en Uvorm!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:39

Idd Tessa dat lachen vindt ik een pluspunt!!! Ook het achterover zitten viel mij een beetje op. Het kan ook zijn dat je jezelf alvast in bescherming neemt tegen het bokken Knipoog

En tips verder kan ik je niet geven Tong uitsteken maar die krijg je al genoeg Haha!

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:41

ik vindt het er goed uitzien
die bok was leuk om te zien Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:45

Citaat:
Het kan ook zijn dat je jezelf alvast in bescherming neemt tegen het bokken

te ver achterover zitten kan juist zorgen voor bokken, omdat het gewicht van de amazone te ver naar achter wordt verplaatst, is het lastiger voor het paard qua balans en dit zorgt voor ongemak binnen zijn draagvlak (beetje moeilijk uitgelegd maar jullie begrijpen vast mijn punt) waardoor hij uit weerstand en ongemak kan gaan bokken. probeer daarom het draagvlak voor het paard zo klein mogelijk te houden..

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 18:42

Ik snap je Ctjelief, maar hij doet dit eigenlijk nooit zo erg. En ik zit altijd hetzelfde.. Ook al zou je denken dat ik op wedstrijd anders zit, ik heb geen spanningen ofzoiets, dus ik denk niet dat het bokken door mijn zit komt. Maar het kan zo zijn idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:01

Jammer dat het niet helemaal goed ging, maar goed dat je zelf nog positief blijft!

Net in je profiel gekeken, sommige foto's zien er veel beter uit. En met zn instructeur moet het helemaal goedkomen! (heb met kampen ermelo geregeld les van hem gehad, heel veel geleerd destijds)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 19:24

Leuk om te lezen haike dat je m'n instructeur kent. Ik leer ook heeel veel van hem en ben zo blij dat ik les van 'm mag krijgen Lachen

Ach het heeft geen zin om boos te worden of de moed te laten zakken want er komen nog wedstrijden genoeg en daar gaan we wel weer proberen om er het beste van te maken Lachen

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:17

Adriana schreef:
Idd Tessa dat lachen vindt ik een pluspunt!!!

same here !

Citaat:
Ach het heeft geen zin om boos te worden of de moed te laten zakken want er komen nog wedstrijden genoeg en daar gaan we wel weer proberen om er het beste van te maken Vingers aflikken

zo is dat OK dan!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:51

Dapper om toch foto's te plaatsen! Lachen
Je bent echt niet voor niets al in de M2 beland, dus die mevrouw bij het secretariaat heeft gewoon haar mening voor zich te houden.
Als jij commentaar wil, was je wel naar de jury gegaan, en je geeft zelf aan waarom hij staakt!
Succes op de rest van je wedstrijden, en ik hoop dat hij niet meer boos wordt! Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:06

ik vind je instelling inderdaad ook super..! gaat het deze keer even niet goed, pech, volgende keer beter! goed hoor!!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:12

ach een keer ene pech dag moet kunnen toch Knipoog

komt de volgende keer vast wel goed !

SnoopyGekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:20

hee hee Lachen
ziet er leuk uit!!
maar miss ben ik wat nieuwsgierig maar wat waren je punten??
maar leuke pony Hyper!
ga zo door !

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 15:47

Bedankt iedereen Haha!

SnoopyGekk, ik had 156 en 161 Knipoog En bedankt!

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:58

Er zitten leuke foto's tussen, jammer dat ie z'n dag niet had, maar dat kan altijd gebeuren. Ik vind alleen dat veel meer opgericht moet gaan lopen (wat ik kan zien op de foto's iig) maar om daar nou als secretariaat over los te barsten vind ik ook een beetje overdreven hoor Verward

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:04

ALs je wil dat hij niet bokt onder het galopeeren moet je je teugels goed aannemen.
Als je de teugels te los hebt gaan ze met hun hoofd naarbene en dan kunnen ze bokken.
Helpt bij mij wel

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:06

ach! volgende keer beter!
vind foto 9 ook wel erg leuk! idd mag hij iets meer opgerichter lopen. !
maar het zijn allemaal moment opnames!

succes verder met je andere wedstrijdjes!

Acupido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:37

leuke pony heb jij !
jammer dat hij/zij ??... zow staakte ..
heb je al winstpunten in 't m2 ?
of ben je net in die klasse gestart ?
nog veel suc6 ermee !!