Solon @ Lisse Hippomania

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Solon @ Lisse Hippomania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 15:00

Na veel wel, niet, toch, mischien, mischien niet, nee, nu echt ging Lisse Hippomania toch door, dus mochten Solon en ik zowel zaterdag ochtend als zondag ochtend aan de bak. Slapen Sootje vond het eigenlijk maar niets dat hij vrijdag zijn vlechtjes al in moest, om maar niet te spreken over het gewekt worden om half 7 s' ochtends. Ik daarintegen vond het wel eens grappig om mijn katten wakker te pesten voordat zij dat bij mij deden.

Zaterdag had ik best een goede dag. Toen ik na het opstijgen merkte dat ik een soort bommetje onder me had realiseerde ik me pas dat dit eigenlijk de eerste keer was dat ik op zo een groot concours heb gereden. Daarbuiten stond de helft van de paarden naar elkaar te brullen dus moest ik wel even slikken en doorrijden. Was voor mij ook de eerste keer zonder volledige omringde rijbaan, waar ik best wat moeite mee had. Toch ging het allemaal best fijn en mocht ik naar huis met 1 winstpunt en 1 bijna winstpunt, waar ik heel erg tevreden mee was. Voor het eerst in onze wedstrijdcarriere had ik een keer -niet' "te weinig" bij mijn middengalop staan, dus ik was trots op mijn mannetje!

Zondag mochten we nog een keer zo vroeg beginnen en dat was eigenlijk best fijn, want het werd wel erg warm. De ringen waren door de wedstrijdorganisatie keurig verlegd en prima te rijden, zelfs zonder ijzers! Gelukkig kwam Solon zondag iets minder gespannen van de trailer af en kon ik hem wat makkelijker oppassen. Bonte was zo lief om zondagochtend heeeeeeel erg vroeg uit haar bedje te kruipen om ons op de foto te zetten waarvoor nog een heel erg grote DANKJEWEL!

Hieronder een aantal foto's positieve kritiek is erg welkom. Als iemand tips heeft om mijn handen/kuit/voeten en billen beter op hun plek te houden hoor ik het graag Haha! Ik ben op het moment 1 seconde lijm aan het overwegen Haha!

Afbeelding
Losrijden, ff spieken of mijn lezer er al is

Afbeelding
Even checken of ik hem al een beetje op kan pakken

Afbeelding
Ik ben vaak te strak in mijn rechterhand... Soms kom ik daar acuut achter en steek dan mijn hand naar voren. Leuk toch, zo een boogje Scheve mond Ik vind Solon verder wel fijn ogen; braaf paard!

Afbeelding
Lekker confronterend fotootje... Hier is gelijk te zien waarom ik zo een moeite heb met de galop, maar vindt Sootje er mooi op staan.

Afbeelding
Beetje warm gekregen, dus toch maar mijn jasje even uitgetrokken. Wel een fijn drafje.

Afbeelding
Nog een galopje en even spieken wat er verderop allemaal gebeurt. Zelfde probleem als hier boven, maar op een dag, ooit, leer ik mijn hand op zijn plek te houden!

Afbeelding
Halsstrekken moet veel lager

Afbeelding
Afbeelding
Lekker aan het sjouwen

Afbeelding
Middendrafje... Valt wel een beetje uit elkaar

Afbeelding
Galopje. Pijnlijk confronterend voor mij, maar Sootje is braaf!

Afbeelding
Nog een middendrafje... We vallen gezamenlijk wat voorover, maar ik vind dat beentje zo lief :p

Afbeelding
Richting het halthouden, bijna klaar!

Afbeelding
Poeh poeh, warm!

Afbeelding
Maar zoooo tevreden met mijn boscrosspony Haha!

De eerste jury moest ik wel om lachen, want die riep "Heeey! Kan 'ie springen?" waarop ik antwoordde "Ja, hij wel, maar ik niet!". Maar helaas ging het proefje bij hem in de ring ook niet zo en was Solon erg mat en strak, slecht in de aanleuning en nogal hangerig in het algemeen. Volkomen terecht gepunt met 165 punten. Mischien kan ik er toch beter mee gaan springen Haha!

Tussen het eerste en het tweede proefje heb ik hem toen maar wat wakker proberen te porren en dat ging gelijk eigenlijk een stuk beter. Uiteindelijk heb ik daar nog een winstpuntje bij gereden waar ik best blij mee was. Vandaag de uitslagen nog bestudeerd en bleek dat ik gewoon bijna in de prijzen heb gereden! En dat vindt ik best stoer, aangezien zowel Sootje en ik nou niet echt uitblinkers zijn en het referentie materiaal op dit soort concoursen toch best heftig is.

Al in al dus super tevreden en een heel erg leuk (maar wel erg lang) weekend gehad. Ennuh Bonte, had ik al BEDANKT gezegd? Haha!
Laatst bijgewerkt door manic op 06-08-07 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonte

Re: Solon @ Lisse Hippomania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:12

manic schreef:
Ennuh Bonte, had ik al BEDANKT gezegd? Haha!

Ja
Laatst bijgewerkt door Bonte op 06-08-07 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:14

leuk paard!!

maar zoals je al zei moet je inderdaad heel erg op je rechterhand gaan letten Bloos

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 15:22

Klopt absoluut! (jammer genoeg) Ik zou alleen zo graag een goede tip krijgen hoe dat te verbeteren Haha!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:36

Ziet er goed uit hoor, je eigen foutjes noem je al op.
Tips Scheve mond ............. moeilijk maar,
Probeer je schouders wat meer te ontspannen waardoor je bovenarm meer gaat afhangen dan kan je je hand misschien ook wat makkelijker plaatsen.
Je kan eens proberen met je beugels 1 gaatje korter te gaan rijden. Dan heb je meer steun aan je beugel en ga je minder snel knijpen met je knieen en hak optrekken.

Ik blijf Solon gaaf vinden Haha!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 16:49

Bedankt voor de tips JJ Lachen Ik heb moeite met ontspannen van mijn rechterschouder. Heb nogal een RSI gevoelig schoudertje, dus dat wil nog wel eens heel strak zijn. Mischien moet ik maar weer eens naar de manueel therapeut Knipoog

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:41

Leuk hoor Manic...Bonte heeft weer mooie plaatjes geschoten Cheese! Ja

Het enige wat ik eigenlijk op kan merken is dat je meer moet ontspannen.Zodra er ook maar ergens iets is,span je meteen van alles in je lichaam(net die rechterhand dus oa Clown ).
Met paardrijden is er altijd ruimte voor verbetering,maar wat ik zo uit de foto's kon halen is dat jullie beide plezier hebben gehad en dat vind ik eigenlijk het meest belangrijk.
Solon heeft zijn oortjes heerlijk attent staan en sjouwt er lekker op los,ondanks de puntjes die je al noemde vinds ik de foto's een feest om naar te kijken OK dan!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:45

Misschien kun je wat meer de ontspanning vinden, bij een iets ruimer zadel.
Het lijkt me een beetje aan de kleine kant.
Vooral bij de foto met het onderschrift:
Citaat:
Beetje warm gekregen, dus toch maar mijn jasje even uitgetrokken. Wel een fijn drafje

valt dat heel erg op.
Het hoeft niet natuurlij, maar het zou kunnen.

Verder vind ik het er wel leuk uit zien hoor, je punten geef je zelf al aan, maar die hebben we allemaal toch Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:49

Sjeeeees ik zou je handen vastbinden Ja
Een prachtpaardje is het hoor! Een plaatje!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:49

wat een stoer paardje

je geeft zelf al je aandachtspunten aan
wat ik wil toevoegen is, ga iets meer zitten, je zweeft zeg maar teveel boven het zadel, maak je benen wat langer, druk je hakken goed uit, en ga wat meer zitten in het zadel.
vaak zonder beugels rijden kan hier goed bij helpen.

zo te merken kun je goed tegen kritiek, en ben je jezelf bewust van je aandachtspunten, gaat vast helemaal goedkomen !

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:02

leuk paard jullie komen er wel

inderdaad zo als al gezegd zou ik je beugels een gaatje (of 2) korter doen
want het lijkt alsof je je hakken optrekt terwijl je dit niet doet (volgens mij)?

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:17

Ziet er netjes uit hoor Manic, ondanks de hitte.
Je mag alleen wel wat meer lachen hoor Tong uitsteken

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:21

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:22

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:05

Zal ik ook eens mijn vakkundige commentaar geven Knipoog Voor een boscrosser zijn je beugels veel te lang! Dit kan echt niet hoor In galop "trek" je je paard met je binnenhand de volte in, probeer hem op de buitenteugel te rijden en goed met je zit en benen inwerken (daarom ook de beugels wat korter maken).
Verder heb ik als boscrosser weinig inzicht in de dressuurmatige kant dus laat ik verder maar ophouden.
Oh ja: je haar in een knot vind ik persoonlijk netter staan Haha!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 21:48

Silence schreef:
Misschien kun je wat meer de ontspanning vinden, bij een iets ruimer zadel.

Tsja, of 20 kg afvallen Haha!

Zadel is al een ruime 18" en mijn paard heeft niet zo een lange rug. Dus mijn kont moet gewoon kleiner! Knipoog

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 21:53

Tinky12 schreef:
Het enige wat ik eigenlijk op kan merken is dat je meer moet ontspannen.Zodra er ook maar ergens iets is,span je meteen van alles in je lichaam(net die rechterhand dus oa Clown ).
Met paardrijden is er altijd ruimte voor verbetering,maar wat ik zo uit de foto's kon halen is dat jullie beide plezier hebben gehad en dat vind ik eigenlijk het meest belangrijk.
Solon heeft zijn oortjes heerlijk attent staan en sjouwt er lekker op los,ondanks de puntjes die je al noemde vinds ik de foto's een feest om naar te kijken OK dan!

Ik voel me gelijk helemaal schuldig dat Sootje zo stoer door blijft banjeren terwijl ik hem zo in de weg zit! We hebben het inderdaad leuk gehad Haha!

Het proberen ontspannen doe ik wel, maar het wil nog niet zo erg lukken, helaas. Het zit inderdaad door mijn hele lichaam, hak optrekken, heup intrekken, schouder scheef en omhoog getrokken, hoofd schuin. Heb ook altijd veel rugproblemen, schouderproblemen en hoofdpijn. Ik ben van plan om binnenkort weer naar de sportschool te gaan, dus hopelijk wordt het dan iets beter.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 21:56

Mendi schreef:
Zal ik ook eens mijn vakkundige commentaar geven Knipoog Voor een boscrosser zijn je beugels veel te lang! Dit kan echt niet hoor In galop "trek" je je paard met je binnenhand de volte in, probeer hem op de buitenteugel te rijden en goed met je zit en benen inwerken (daarom ook de beugels wat korter maken).
Verder heb ik als boscrosser weinig inzicht in de dressuurmatige kant dus laat ik verder maar ophouden.
Oh ja: je haar in een knot vind ik persoonlijk netter staan Haha!

Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik ooit eens in de M zou komen dat ik dan zo en strik zou kopen, wat ik dus echt vreselijk vindt! Ik ben niet zo een meisje meisje Scheve mond

Wat betreft dat omtrekken heb je gelijk. Het is wel een beetje een wisselwerking waarbij hij verdomt na te geven en we elkaar dan uiteindelijk volkomen in de weg zitten. Na een poosje losrijden wordt het meestal wel een stuk beter, dan is hij wat buigzamer in zijn lichaam. Maar ik moet wel leren om wat meer geduld te hebben en dan niet zo te gaan blokkeren.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 21:58

crossmonster schreef:
wat een stoer paardje

je geeft zelf al je aandachtspunten aan
wat ik wil toevoegen is, ga iets meer zitten, je zweeft zeg maar teveel boven het zadel, maak je benen wat langer, druk je hakken goed uit, en ga wat meer zitten in het zadel.
vaak zonder beugels rijden kan hier goed bij helpen.

zo te merken kun je goed tegen kritiek, en ben je jezelf bewust van je aandachtspunten, gaat vast helemaal goedkomen !

Ik kan je vertellen dat het een jaar geleden nog veel erger was! Er zit wel vooruitgang in, maar het is wat trager dan ik wil. Ik ben een beetje te ongeduldig Haha! Het "Meer in het zadel zitten" commentaar is inderdaad iets wat ik op mijn protocollen ook vaak terug zie. Helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Wel een goed idee om weer eens wat vaker zonder beugels te rijden, dat ga ik doen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 22:00

sabje19 schreef:
Ziet er netjes uit hoor Manic, ondanks de hitte.
Je mag alleen wel wat meer lachen hoor Tong uitsteken

Opperste concentratie!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 07:40

Wat een mooie foto's weer! En natuurlijk een erg stoer paard. Je weet je eigen punten zelf al heel goed aan te geven, dus je weet waar jij en je instructrice aan kunnen gaan werken Knipoog Gefeliciteed met je winstpunt en nog veel plezier samen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 07:45

Thankyou! Ik kom over 2 weken ook bij jullie kijken hoor Knipoog

Ik ga vanavond maar even een lesje zonder beugels rijden Haha!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 07:55

Je hebt een leuk paard en jullie zijn een leuke combinatie.

Je beugels zijn gewoon te lang, je hebt vrij korte bovenbenen en als je dan de beugels lang hebt val je naar voren en steun je op de dijbenen wat ook niet fijn is voor het paard dus de beugels een gaatje korter mischien zelfs 2 en dan zal je balans al een heel stuk beter zijn en de rest van je houding is dan vaak ook al een stuk rustiger.

Ik heb het ook, ik rij met vrij korte beugels maar als ik ze langer doe dan heb ik gewoon mijn balans niet zit ik te onrustig met mijn benen en ga ik ook teveel met mijn handen bewegen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 08:01

Ik wil dat met die beugels best proberen, maar volgens mij schuift dan mijn knie naar een hele rare plek.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 08:05

Ik wil trouwens nog even zeggen dat ik het heel leuk vindt dat mensen zo positief in hun kritiek zijn. Super! OK dan! En ik krijg ook hele goede tips, wat ook helemaal top is. Ik heb in ieder geval een paar dingen die ik zeker ga proberen. Haha!