Sootje vond het eigenlijk maar niets dat hij vrijdag zijn vlechtjes al in moest, om maar niet te spreken over het gewekt worden om half 7 s' ochtends. Ik daarintegen vond het wel eens grappig om mijn katten wakker te pesten voordat zij dat bij mij deden. Zaterdag had ik best een goede dag. Toen ik na het opstijgen merkte dat ik een soort bommetje onder me had realiseerde ik me pas dat dit eigenlijk de eerste keer was dat ik op zo een groot concours heb gereden. Daarbuiten stond de helft van de paarden naar elkaar te brullen dus moest ik wel even slikken en doorrijden. Was voor mij ook de eerste keer zonder volledige omringde rijbaan, waar ik best wat moeite mee had. Toch ging het allemaal best fijn en mocht ik naar huis met 1 winstpunt en 1 bijna winstpunt, waar ik heel erg tevreden mee was. Voor het eerst in onze wedstrijdcarriere had ik een keer -niet' "te weinig" bij mijn middengalop staan, dus ik was trots op mijn mannetje!
Zondag mochten we nog een keer zo vroeg beginnen en dat was eigenlijk best fijn, want het werd wel erg warm. De ringen waren door de wedstrijdorganisatie keurig verlegd en prima te rijden, zelfs zonder ijzers! Gelukkig kwam Solon zondag iets minder gespannen van de trailer af en kon ik hem wat makkelijker oppassen. Bonte was zo lief om zondagochtend heeeeeeel erg vroeg uit haar bedje te kruipen om ons op de foto te zetten waarvoor nog een heel erg grote DANKJEWEL!
Hieronder een aantal foto's positieve kritiek is erg welkom. Als iemand tips heeft om mijn handen/kuit/voeten en billen beter op hun plek te houden hoor ik het graag
Ik ben op het moment 1 seconde lijm aan het overwegen 

Losrijden, ff spieken of mijn lezer er al is

Even checken of ik hem al een beetje op kan pakken

Ik ben vaak te strak in mijn rechterhand... Soms kom ik daar acuut achter en steek dan mijn hand naar voren. Leuk toch, zo een boogje
Ik vind Solon verder wel fijn ogen; braaf paard!
Lekker confronterend fotootje... Hier is gelijk te zien waarom ik zo een moeite heb met de galop, maar vindt Sootje er mooi op staan.

Beetje warm gekregen, dus toch maar mijn jasje even uitgetrokken. Wel een fijn drafje.

Nog een galopje en even spieken wat er verderop allemaal gebeurt. Zelfde probleem als hier boven, maar op een dag, ooit, leer ik mijn hand op zijn plek te houden!

Halsstrekken moet veel lager

Lekker aan het sjouwen

Middendrafje... Valt wel een beetje uit elkaar

Galopje. Pijnlijk confronterend voor mij, maar Sootje is braaf!

Nog een middendrafje... We vallen gezamenlijk wat voorover, maar ik vind dat beentje zo lief :p

Richting het halthouden, bijna klaar!

Poeh poeh, warm!

Maar zoooo tevreden met mijn boscrosspony

De eerste jury moest ik wel om lachen, want die riep "Heeey! Kan 'ie springen?" waarop ik antwoordde "Ja, hij wel, maar ik niet!". Maar helaas ging het proefje bij hem in de ring ook niet zo en was Solon erg mat en strak, slecht in de aanleuning en nogal hangerig in het algemeen. Volkomen terecht gepunt met 165 punten. Mischien kan ik er toch beter mee gaan springen

Tussen het eerste en het tweede proefje heb ik hem toen maar wat wakker proberen te porren en dat ging gelijk eigenlijk een stuk beter. Uiteindelijk heb ik daar nog een winstpuntje bij gereden waar ik best blij mee was. Vandaag de uitslagen nog bestudeerd en bleek dat ik gewoon bijna in de prijzen heb gereden! En dat vindt ik best stoer, aangezien zowel Sootje en ik nou niet echt uitblinkers zijn en het referentie materiaal op dit soort concoursen toch best heftig is.
Al in al dus super tevreden en een heel erg leuk (maar wel erg lang) weekend gehad. Ennuh Bonte, had ik al BEDANKT gezegd?
Ik heb moeite met ontspannen van mijn rechterschouder. Heb nogal een RSI gevoelig schoudertje, dus dat wil nog wel eens heel strak zijn. Mischien moet ik maar weer eens naar de manueel therapeut
).
In galop "trek" je je paard met je binnenhand de volte in, probeer hem op de buitenteugel te rijden en goed met je zit en benen inwerken (daarom ook de beugels wat korter maken).