Mijn nieuwe aanwinst @ work voor de 6e keer ohz!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pop

Mijn nieuwe aanwinst @ work voor de 6e keer ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:45

Hey Haha!
Dit is mijn nieuwe aanwinst Wendy. ( moet nog andere wedstrijd naam met een W, barst maar los Go jij! Go jij!
Het is een Matterhorn x Silvio 2, en dit is de 6de keer dat ze onder het zadel liep!
Ze is echt braaf, heeft haar streken maar ze is ook nog maar 4 dus dat mag Bloos
Ze loopt te diep Tong uitsteken ik weet het maar ze zoekt en zoekt naar steun van mijn handen en de wand en waar ze het beste kan lopen. Altijd beter als een sterrenkijker toch? Haha!
Ik let niet op mijn houding, hierover liever ook geen comm, omdat ik me veel meer concentreer op haaren om haar voorwaarts te houden en ze slingert nog heel erg dus dat is lastig met rijden haha.
En opletten natuurlijk dat ze niet begint te bokken( vandaar ook boktouw Clown )
Hier zijn de foto's, helaas gemaakt vanaf een filmpje:( binnenkort betere!)
Tadaaaa mijn topper!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Moe, maar super gewerkt! Pling

En? wat vinden jullie ervan??

SophievdV

Re: Mijn nieuwe aanwinst @ work voor de 6e keer ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:58

Ik vind het een erg leuk paard om te zien Ja

Mijn tip: laat haar op eigen benen lopen en geef haar dus geen steun als ze die zoekt op je handen. Een sterrenkijker is lastig, maar een paard wat gauw te diep loopt kan ook lastig zijn Lachen

Probeer het neusje er meer uit te rijden, de aanleuning komt in een later stadium wel Ja

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:00

Wannahave misschien? Lachen Vind ik altijd leuk klinken. Ja

Ziet er verder netjes uit, mag misschien iets meer ontspannen, mja, komt later. Ja

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:05

Vindt het een erg leuk paardje!! soms wat te diep maar ze is nog maar net onder het zadel dus vindt ik dit super het zal wel verbeteren als je er wat meer met kan werken!!Wat wou je er mee gaan doen??dressuur,springen..

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 19:05

@pletje123: ze loopt op eigen benen, als ik mijn been aanleg dan loopt ze al naar beneden, ik doe er niets voor. Het is niet dat ik haar nu al aan de teugel rijd, ze is 1x met bijzet gelongeerd en nu snapt ze het al, maar we doen veel voltes en paar meter naast de hoefslag enz. en teugels helemaal lang dat ze geen steun meer heeft, maar ze zoekt het nog steeds op.

@Appelflapje, Wannahave is wel leuk!
Ik vond Wodka Lime ook wel leuk, alleen zoveel paarden heten al zo Tong uitsteken maarja.. ze vind alles nog spannend maar ze ontspant al steeds meer, we werken eraan!

bedankt voor de reacties!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 19:06

@ Robby_ : Allebei! Springen vind ik zelf het leukste, maar dressuur hoort erbij en na de B is het al wat interessanter Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:10

@pop: Dit staat in je openingspost: "ik weet het maar ze zoekt en zoekt naar steun van mijn handen en de wand en waar ze het beste kan lopen. Altijd beter als een sterrenkijker toch?" Vandaar dat ik dacht dat ze de steun in je handen opzoekt.

De meeste paarden die te diep lopen in het begin, ontwijken de teugeldruk. Als je voelt dat ze teveel zakt, mag je haar best in beperkte mate voorwaarts rijden, zodat het neusje eruit komt.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 19:15

ze ontwijkt de teugeldruk niet, maar ze kan zich nog geen houding geven, ze weet niet of ze diep moet lopen of juist wat hoger, sommige stukken loopt ze te diep andere te hoog, we moeten daar nog een tussenweg in vinden. maar voor de 6de keer erop ben ik al super tevreden hoe ze het aanpakt!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:25

Whisper
Winsor
Whiskey
Wadonna
Waikiki/Waekiki
Wagonda
Wait For Me
Wait and See
Wake Up
Walansky
Wendulan
Warouscha
Wednesday
Walz of Flowers
Wanadoo

Kijk anders even op http://www.paardennamen.nl voor meer namen.

Ik vind het er erg leuk uitzien. Ben benieuwd welke naam ze gaat krijgen.

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:19

Ik vind het er goed uitzien hoorw!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:23

WAKE UP..! hihihi*

probeer idd dat ze niet te veel op je handen gaat hangen!
ze loopt zo erg achter de loodlijn!
verder een mega stoerre pony..!
veel plezier er mee!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:24

Wodka Lime vind ik een hele leuk naam, is al eerder gezegt in 't topic. Whisper vind ik ook erg leuk. Maar ik hou meer van lange namen die je dan afkort. Bijv. Wodka Lime, dat je haar Wodka noemt. Watch Out is ok erg leuk, of Wellington, zo heet een paardje die ik ken.

Voor de rest veel plezier met 't beestje ziet er goed uit, en indd zoals de rest zei, let op dat ze niet gaat hangen. Maargoed wat wil je je heb haar pas.. Dus gaat goedkomen!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 23:04

geeft in mijn ogen een heel fijn beeld. je hebt een prima handhouding en je ziet meteen dat je ze niet vastzet en het paard zelf laat zoeken naar de juiste balans, en dat ie daardoor wat te diep loopt kan helemaal geen kwaad, met wat tijd, geduld en goede begeleiding zal dit vanzelf overgaan en zal de neus er meer uit komen.. Paard ziet er goed voorwaarts uit dus naar mijn vermoeden is dit het probleem niet. Paard is gewoon zoekende en dat is PRIMA.. beter zelf laten uitzoeken dan het afdwingen zoals tegenwoordig de meeste ruiters doen.. ga zo door!