N.a.v. topic Chouke en Karinka @ Z1 training:wedstrijdfotos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cute

N.a.v. topic Chouke en Karinka @ Z1 training:wedstrijdfotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:29

Naar aanleiding van dit topic:
viewtopic.php?f=10&t=812059&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Heb ik vanmorgen fotos gemaakt op de wedstrijd van Chouke met Karinka (kon ik meteen mijn nieuwe camera uitproberen).

Chouke mag zelf commentaar geven.

Losrijden
1.
Afbeelding
In de ring
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding

Marieke__

Re: N.a.v. topic Chouke en Karinka @ Z1 training:wedstrijdfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:42

De fotos geven een rustig beeld Ja . Ik neem aan dat foto 3 een begin moet zijn van haar appuyement? (aangezien ik zelf die proeven ook rij) Let er dan wel op dat de achterhand niet voor gaat! Ook zijn je handen iets te hoog. Wat waren je punten? Succes!

Superhitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:50

leuk hoofdje heeft je paard!!!!! Kwijl Kwijl Kwijl
knap dat je al in het Z zit!!!!!!!
wat waren je punten?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:53

en om dan toch maar te reageren, ontspanning is er zo wie zo dat heb ik ook verteld in het vorige topic.. maar dan moet ik toch eerlijk zijn dat ik het paard nog niet mooi vind lopen op deze foto's.. vind hem erg uit elkaar lopen daarbij zit de ruiter wel netjes.. maar nee blijf bij mijn standpunt net zoals het andere topic sorry..

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:06

ik vind het goeie fotos Knipoog
en karinka ziet er ook goed uit

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:09

Ziet er goed uit. Ik zie geen paard wat uit elkaar loopt...

chouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:06

Iedereen bedankt voor de reacties.
Cute bedankt voor het maken van de foto's en het topic, want dat laatste gaat bij mijniet zo snel.
Over het algemeen was ik tevreden met de preof, ze was erg relaxed. Ik vond haar iets te weinig aan mijn been ( kan met de temperatuur van 30 graden te maken hebben). Maar op zich liet ze zich fijn rijden en was de buiging een stuk beter, begint ook nog maar net te komen.
De goede punten waren de zijgangen en de wissels. De mindere punten de uitgestrekte draf en de keertwendingen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:23

maar goed wat waren je punten nu?

Ik vind het er nog niet super goed uitzien, sorry wel al beter als het vorige topic al zijn het maar een paar fotos en niet van de moeilijkere oeffeningen.
ik mis gewoon wat,

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 23:00

Citaat:
vind hem erg uit elkaar lopen

hm.. geef ns aan waar je dat ziet en op welke foto?? ik zie namelijk helemaal geen paard wat uit elkaar loopt...

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:30

ik word hier zo moe van; beste stuurlui staan weer aan wal!!!

Ik vind het er netjes uitzien. Ik heb geen tips, ik doe je het nog niet na.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:34

Ik vind dat je wel verschil ziet met het vorige topic, daar loopt ie namelijk wel een beetje uit elkaar. En hier niet.

Ziet er goed uit Knipoog Volgens mij had je het wel verschrikkelijk warm! Tong uitsteken

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:39

Lekkere foto's net zoals je trainingsfoto's.. heel ontspannen en niet verkrampt. Ik zie zo liever een paard wat langer in zijn lijf dan een dier dat opgekropt loopt met veel spanning erop. Dit ziet er uit als een ontspannen samenspel tussen ruiter en paard.
Dat het dier niet het ideale lichaam heeft, so what!? Juist een extra uitdaging en zo te zien gaat dat goed Knipoog

chouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:43

xLuus schreef:
Volgens mij had je het wel verschrikkelijk warm! Tong uitsteken

Amai, later zag ik dat het 32 graden was! En zo'n jas is dan zoooooooo heet. En toen moest ik er nog eens rijden. Weer die jas aan.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:32

CtjeLief schreef:
Citaat:
vind hem erg uit elkaar lopen

hm.. geef ns aan waar je dat ziet en op welke foto?? ik zie namelijk helemaal geen paard wat uit elkaar loopt...

Ik vind dat de pony een beetje uit elkaar valt.. niet mooi begrenst waardoor het paard niet echt onder zijn lijf loopt.. ik zie het niet op alle foto's hoor.. maar toch mis ik iets is moeilijk te zeggen wat ik mis.. zoals de ruiter al zegt liep die niet erg goed aan het been mischien dat het er daarom niet tip top uit ziet..

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:39

BE_GENTLE; ik denk dat je de oprichting mist.

ook al is het op wedstrijd mooier, dan in je training (wat natuurlijk ook hoort) is je oprichting denk ik nog niet helemaal voor elkaar, want het stukje van ze nek zit op het hoogste punt en niet het stuk tussen ze oren (waardoor die met z'n hoofd gewoon net ietsjes te ver achter de loodlijn loopt, ook al is het misschien maar een heel klein stukje). Daar moet je denk ik aan gaan werken.

Maar het ziet er wel heel ontspannen uit, toppie OK dan!
Veel succes nog met je andere wedstrijden

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:43

leuke foto's... Knipoog
vraagje: moeten jullie in Nederland steeds met een zwarte vest rijden? wanneer het bij ons (in België) zo een warm weer is mogen wij in een wit hemd rijden... Verward

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:49

Leuk beestje Haha! Nog veel succes verder,,

chouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:50

@ Pasjee : De oprichting is idd nog niet wat het moet zijn. Ik denk dat het komt omdat ze een tijd lang gestaakt heeft en ik het gewoon langzaam weer wat wil oppakken. Voorlopig ben ik blij met een happy proef waar ze lekker door haar lijf loopt.
@Nathiie: Soms mag je de jas uitlaten, maar ik persoonlijk vind het geen gezicht: een mooi ingevlochten paard, alles netjes voor elkaar en geen jas. Dan maar ff doorbijten en na de proef veeeeeeeeel drinken.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:59

Zo, even wat topics doorgeploeterd en wat een commentaar maar weer... Ach ja, hoort erbij, moeten we maar denken... Clown

Ik vind, zowel op de trainingsfoto's als op de wedstrijdfoto's, jullie als combinatie een fijn beeld geven. Je paardje heeft plezier in het werken en dat is stap 1. Daarnaast vind ik het paard nergens uit elkaar vallen (ook niet echt op de trainingsfoto's) en geeft ze een fijn nageeflijk beeld. Tuurlijk kan ze nog opgerichter, duh, maar je moet toch ook nog wat te trainen overhouden... Haha! En wat ik erg netjes vind, en wat je bij veel mensen mist (ik mis dat zelf ook nog Haha! ) is de opgerichtheid waarmee ze loopt. Achterhand treedt netjes onder en ze loopt 'bergopwaarts'. Super dus! Gelukkig maar dat je ook nog dingen hebt die minder gaan, anders ben je snel uitgereden. Lijkt me niets als alles altijd goed gaat. Ik rijd recreatief met mijn haflinger, hoewel ook wel gericht dressuurmatig in de bak, en ik ben blij als ik hem ooit zo aan het lopen heb als jouw merrie. Veel succes verder!

ps. foto 1 en 5 vind ik echt prachtfoto's! Haha!

Pompiedom90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:11

Ziet er fijn ontspannen uit, er zijn altijd puntjes waar aan gewerkt kan worden maar ach dat is bij iedere combinatie zo, zelf in het ZZ-zwaar of hoger Knipoog Ik denk dat veel mensen te veel verwachten als ze een topic lezen waar ook maar Z1 of Z2 in staat, ik weet niet hoelang deze combi al Z1 is?? maar ik denk dat je als je bij de helft van zulke discussietopics als jouw vorige topic had geschreven dat je M2+wp was er lang niet zo veel 'ik vind het er niet Z uit zien' gepost word. Een combinatie start niet voor niets in de klasse waarin dus gestart word, daarvoor zijn verschillende wedstrijden gereden, verschillende jury's hebben beoordeeld, dus dat zit dan echt wel oké.

Ieder paard en iedere ruiter heeft zijn/haar plus en minpunten, de een scoort erg hoog op de midden en -uitgestrekte draf en de ander juist weer op de zijgangen en de wissels. zo komt de een en zo komt de ander aan zijn hogere(en winst)punten, waardoor het voor een toeschouwer soms wat tegen kan vallen omdat jij van dat paard op z-niveau misschien een geweldige midden en -uitgestrekte draf verwacht, maar die heeft juist weer andere goede punten.

Veel succes met je paard! Volgende keer hopen op íets minder benauwd weer.. Wel fijn, haha Tong uitsteken

Ps. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je punten? Lachen

Pompiedom90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:13

Edit; idd die laatste foto Kwijl mooi bergopwaarts, super OK dan!

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:14

heey,

ziet er goed uit.
alleen probeer je ellebogen in een knik te houden.
en je paard bijelkaar te rijden.

gr Pling Cool

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:18

Krijgen we de punten nog een keer te horen ? Haha! Er is al vaak naar gevraagd TS .. Haha!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:07

Ik vind het beeld op zich fijn, alleen de houding van de ruiter stoort me behoorlijk. Ik vind dat als je op dit niveau rijdt je toch wel naar behoren je hakken moet kunnen uitdrukken. Het lijkt alsof de ruiter haar hele benen 'optrekt'.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:13

k'vind dit toppic meer het beeld geven van Z1 paard. dan het vorge toppic.
de laatste foto is erg super mooi! lekker bergopwaarts!

k ben het verder met BeLoVeD eens! ,,