Ik rijd 1 keer in de week in een groepsles. Daar rijden wij (bijna) altijd buiten. Ik rijd dan op een pony (chalan) en die is er nog maar net.
Het is een volbloed en best temperamentvol. Daar komt nog bij dat ze op zaterdag maar 1 of hoogstens 2 keer meerijd (om half 10 soms en ik dan om 4 uur)
En vooral nu het wat frisser word en de wind veel gaat waaien worden alle pony's wel wat drukker. Opzich geen probleem. Zaterdag ging ik ook weer op chalan naar buiten. Dan blijf ik wel achter een pony (passim) rijden. Die maakt het helemaal niets uit of er nou een pony dicht bij hem rijd. Zwaait zelfs niet met zijn staart, ideaal dus voor als je op een wat drukkere pony rijd.
In stap is chalan nou niet bepaald druk, soms een beetje dribbelen maar verder gewoon relaxed en ontspannen. Toen in draf, even wat opwinding zal ik maar zeggen (hoofd heel hoog houden) maar daarna wel weer laag maar wel dicht op de kont van passim. Toen gingen we in galop en er zat al een wat drukker paard achter me en chalan ging echt heel hard dus ik probeerde zo goed en kwaad als het kon chalan achter passim te houden ander was het echt

Werd diegene die erop reed allemaal boos dat ik afstand moest houden enzo.
Maar het lukte me echt niet! Chalan heeft een heel gevoelige mond en ik wil er zeker niet te veel ingaan trekken om haar langzamer te laten gaan. Ook gooit ze heel erg hoog op zodat ik niet al te stevig zit

Maar nu heb ik echt geen zin om weer naar buiten te gaan. Dan ga ik er zeker vandoor in de galop.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik haar zo veel mogelijk afstand laten houden en stevig blijven zitten en niet teveel in haar mond zitten.
Alvast heel erg bedankt en alle tips zijn welkom!