tips , kritiek , sugesties welkom
hoe vaak mag je springen ? ....welke hoogte ?...
hoe ver moet de grond balk liggen ...

Shot with Digimax A402 at 2007-08-04
http://s205.photobucket.com/albums/bb32 ... gen074.flv
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(kan het dus mis hebben)

zazoeyou schreef:Allereerst heb ik weinig kritiek,, vind het er netjes uitzien..![]()
Super dat je hem met bitloos zo kan rijden..
In je filmpje mag je iets meer meegeven in de sprong,,en op de foto lijkt het alsof je steunt op je paard zn hals,,dat moet je niet doen...maar zoals ik zeg: HET LIJKT(kan het dus mis hebben)
Je vragen :
Grondbalk ligt op je foto goed,,grondbalk en drafbalk halen de mensen nog wel eens door elkaar(ik ook)
Grondbalk ligt op de grond voor de hindernis,,mag er tegenaan liggen maar ook 10cm er vanaf(dat verschilt per persoon/paard)...
Drafbalk ligt er soms in galop 3,50meter er vandaan (i galopsprong er tussen) maar ook soms 7,30(2 galopsprong er tussen) dit is voor een paard,,met pony maten weet ik het niet zo zeker..
Ook verschilt het weer per paard,,de een heeft grote galopsprongen de ander kleine,,dus ook de drafbalk moet je even aankijken bij de passen van je paard..
Neem je vanuit draf de hindernis,, dan hou ik meestal 1 flinke stap aan vanaf de hindernis,,zal om en na 1 meter liggen![]()
Hoevaak je mag springen,, dat ligt per persoon anders ieder heeft hier zijn/haar eigen mening over..
Dressuur is altijd de basis,, en springen doe ik maar 1x per week,(30min priveles),dan springen we in met kruisjes en paar in uitjes,even lekker stappen tussendoor,daarna 1 parcours rond en dat was het dan weer...
Natuurlijk mag jij als je dat wilt 2x in de week een sprongetje maken,,ik neem aan dat jij niet een uur lang gaat springen,,maar enkel een paar sprongetjes maak..
Dan kan het geen kwaad hoor?![]()
Let ook goed op je paardje,,zolang het voor hem allemaal leuk blijft,, en er zin in blijft houden doe je niets verkeerd..
Maar goed zoals ik al eerder zei: Meningen verschillen hierover,,dus iedereen zn eigen ding,,met alle respect![]()
Succes samen
loesaardbei schreef:ik zie dat nog niemand geantwoord heeft.
je vragen: 1. je kan zo vaak springen als je wilt maar ik zeg niet dat het goed is. Ik houd het meestal bij 2 keer per week, na het springen/zware trainingen spuit ik zelf altijd de benen af.
2. Hoogte maakt niet uit, is ook niet belangrijk het gaat om het oefenen je weet zelf hoe ver je kan gaan.
3. De grond balk ligt er in precipe onder maar als je de hindernis van beide kanten springen (nog laag steiltje bijv) dan ongeveer 20/30 cm ervan af je kan dan aan allebei de kanten een grondbalk leggen.
Als je deze antwoorden niet zelf weet zou ik zelf een keer springles nemen, voor je eigen veiligheid?
groetjes loes
Superhitt schreef:je bent goed op weg![]()
alleen zo ik wel toch maar met bit gaan rijden.....
voor als je pony je gaat uitproberen![]()
maar dat moet je helemaal zelf bepalen![]()
de haagte van een sprong kun je op bouwen
b.v. eerst een week 40 cm en de week daarop 50 cm en dag kan je een beetje varieren..![]()
zelf spring ik over 90 cm over heen en rijd ook al wedstrijden
nou ik ga maar weer
heel veel suc6 veder