Echt een ongelofelijke schat. Onder het rijden is ze enorm 'heet', mede doordat ze nog zo jong is denk ik.
Ik heb een vast ritueel bij Anouk, door haar voor het rijden te longeren. Zo kan ze haar overtollige energie even kwijt anders is ze echt niet meer te houden in de bak en wil ze de hele tijd maar crossen.
Vandaag ook gelongeert en ze is in de bak geweest maar onder het rijden is ze nog steeds enorm 'heet' en kan ze zo uit het niets wegstuiven en dan is het enigste wat ze wil alleen maar galopperen en is ze ook niet meer te houden..
Ik ben daar wel altijd op voorbereid maar ik weet dat het ook anders kan, alleen heb ik de goede aanpak even nodig..
Verder ben ik nog nooit van haar afgevallen, vertrouw haar 100 % en ben ik alles behalve bang voor haar nu ze deze verschijnselen heeft.
Weet iemand misschien een paar tips?
.
en vooral niet boos worden want dan worden ze alleen nog maar heter en veroorzaak je ook veel spanning bij je pony,als hij erg heet wordt kan je bijv beter even in stap gaan tot ie weer rustig is en dan gewoon verder gaan met rijden