Garinka vrijspringen (1.20m?) Zeker de moeite waard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Garinka vrijspringen (1.20m?) Zeker de moeite waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 20:39

Gisteren Garinka even vrij laten springen. De wei is mooi opgedroogd in de laatste paar dagen dus het moest weer gebeuren!

Eerst even over de balkjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ruzie met de balk. Maar iets verder weg gelegd voor de volgende sprong.

Afbeelding

En de hoogste
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat is het toch ook een toppertje Lovers

Ik heb maar 2 lange balken en 2 hele kleine. Ik moest bij de oxer kiezen of ik een grondbalk deed of een 'drafbalk' Ik heb gekozen voor de drafbalk omdat ze anders véél te vroeg afzet.

Wat vinden jullie?

rosaaa

Re: Garinka vrijspringen (1.20m?) Zeker de moeite waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:41

mooibeestje.
ik wil ook een keer vrijspringen met mijn verzorg fjordje maar ik denk dat dat er niet van gaat komen aangezien we geen materiaan hebben

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:42

Hai hai,

Ik ben niet zo`n spring expert. Ze springt mooi, vooral de 1na laatste foto.
Ze oogt wel wat mager. Kan het verkeerd zien, is ze al wat ouder?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 20:53

Ze is al heel slank (tenger is misschien een beter woord) van zichzelf. Op het moment is ze voor haar doen goed. Veel dikker is ze ook niet te krijgen. Ze is ook al weer 19, ook al niet meer de jongste.

bedankt Haha!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:09

Heel leuk paardje!
Ze oogt idd mager, maar zoals jij zegt zijn sommige paarden gewoon niet dikker te krijgen.
Maar toch even vragen, voer je ook maismeel en al dat soort?
En rijd je nog op haar?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 21:12

Ik kan hier in de buurt nergens maismeel krijgen, ben al op onderzoek uitgeweest. Ze krijgt nu gramenmix en daar zit ook mais bij in. Nu gaat het goed. Zodra de verhaar periode eraan komt is het veel moeilijker om haar op peil te houden. Maar ze is verder goed gezond en het is al zolang ik haar ken zo (en dat is al zeker 10 jaar)
En ja ik rij ook nog steeds.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:14

Ohh okej! Nouja zolang ze alles kan dragen, en ze idd aangeef of het niet teveel word, kan je beter ook wat oudere paardjes lekker in beweging houden, maargoed dat weet je zelf idd ook ! Lachen
Ze ziet er verder lekker actief uit! Ik vind het een onwijs leuk paardje!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 21:16

Ze heeft een topcondite en heeft veel plezier in het werk. En als ze dan dun is, so be it.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:07

als eens een tandarts erbij geweest ??
ik vind het toch echt te mager al oogt ze wel gezond
maar zo zou ik haar niet aan het werk zetten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 00:39

-never mind-

Geen discussie over haar figuur

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 05:31

Leuk dier, en zo te zien doet ze het graag!
ze zet wel erg vroeg af zeg...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 08:47

Ja dat is ook heel duidelijk haar handicap. Ik kan de drafbalk dichterbij leggen, maar dan wil ze alles in 1x springen, ook een slecht plan Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 08:50

ze heeft goede springmanieren,
zou alleen niet meer zo met die balk laten lossspringen, dalijk staat ze er een keer op en breekt ze wat !

denk trouwens zowiezo dat je deze oudere merrie niet te vaak moet laten springen, de koten achter veren naar mijn mening veel te ver door.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:18

Ziet er goed uit.
Ik zou toch het drafbalkje weglaten en die balk schijn onder de hindernis zetten voor beter zicht op de hoogte.

@crossmonster..die koten vallen wel mee hoor..heb je vele springpaarden nog niet gezien. die buigen pas ver door

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 12:08

Zo gauw zal ze niet wat breken denk ik. Ik ben bang dat (zeker als het wat hoger wordt) en ze springt te vroeg (en dan ook écht veel te vroeg) dat ze dan nog eerder ín de hindernis beland. Daarom liever het drafbalkje.
Ik spring ook niet heel erg vaak met haar. Gewoon zo nu en dan, leuk voor de afwisseling en het is ook wel goed voor d'r. Ze vindt het ook heel erg leuk Ja

Ik heb helaas maar 2 lange balken, dus bij een oxer kan er al geen schuine balk meer onder. Jammer dat je zulke lange balken niet even met de auto op kan halen Verdrietig

Verder, bedankt Haha!

[edit] Als ik geen drafbalk er voor leg dan gaat het dus zó: http://i12.photobucket.com/albums/a242/ ... ing063.jpg (ze haalt het dan ook nog he Bloos! )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:02

xxitsmexx schreef:
Ziet er goed uit.
Ik zou toch het drafbalkje weglaten en die balk schijn onder de hindernis zetten voor beter zicht op de hoogte.

@crossmonster..die koten vallen wel mee hoor..heb je vele springpaarden nog niet gezien. die buigen pas ver door

in de landing ja, niet in de afzet...

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:06

misschien is het ook makkelijker voor haar met een grondbalkje gewoon onder de hindernis. ik geloof dat ik die niet zag. verder leuk paard

tarzansammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:48

ik vind dat t een heel leuk paard is
ze ziet er super uit voor een paard van 19jaar
haar manier van springen vind ik wel mooi
je zou ok kunne proberen om een dubben neer te zetten als je dr los laat sprinegen en dan de voorste laag kruisje en dan de achterst opbouwen
dan moet ze ok op de goede manier afzetten

en ald dat gelukt is moet je nog maar een x een topic maken om t verschil te laten zien Knipoog
zonder balk zet ze idd erg vroeg af

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:56

Misschien vind ze het juist moeilijk om eerst te draven, over het balkje heen en dan pas te gaan galloperen. Als je erop zit kan je nog een galophulp geven, maar als je ernaast staat kan het net zo goed zijn dat ze gewoon over het balkje draaft en daarna meteen springt. Ik zou, als ik jou was, de drafbalk weg halen en als grondbalk gebruiken. De meeste paarden hebben het instinct zelf uit te rekenen wanneer ze moeten afzetten, als ze de hoogte goed kunnen inschatten. Dan kan het paard de hindernis gewoon in een galop van goed tempo naderen. Verder leuk paard, ze oogt inderdaad wat tenger maar als ik je verhaal zo hoor lijkt het niet alsof het erg slecht voor haar is. Ik zou inderdaad eens wat meer info over maismeel gaan zoeken, misschien helpt dat om haar wat voller te maken (zeker fijn voor in de winter!).

eline__amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:33

Wat een leuk paardje!! die foto zonder drafbalkje is erg gaaf dat ze dat haalt Haha! is ze veel jonger op die foto? vind haar er daar wel voller uitzien maar goed het is duidelijk dat ze vrolijk is en goede aandacht en verzorging krijgt dus ik wil helemaal niet over haar figuur zeuren ze ziet er super uit!
Groetjes Eline

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:39

Wat een mooie foto's. Je paard maakt een mooie sprong! en die oortjes geweldig!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 22:32

tarzansammer schreef:
ik vind dat t een heel leuk paard is
ze ziet er super uit voor een paard van 19jaar
haar manier van springen vind ik wel mooi
je zou ok kunne proberen om een dubben neer te zetten als je dr los laat sprinegen en dan de voorste laag kruisje en dan de achterst opbouwen
dan moet ze ok op de goede manier afzetten

en ald dat gelukt is moet je nog maar een x een topic maken om t verschil te laten zien Knipoog
zonder balk zet ze idd erg vroeg af

Ik heb dus helaas niet meer hindernis materiaal dan dit Verdrietig

WildChild schreef:
Misschien vind ze het juist moeilijk om eerst te draven, over het balkje heen en dan pas te gaan galloperen. Als je erop zit kan je nog een galophulp geven, maar als je ernaast staat kan het net zo goed zijn dat ze gewoon over het balkje draaft en daarna meteen springt. Ik zou, als ik jou was, de drafbalk weg halen en als grondbalk gebruiken. De meeste paarden hebben het instinct zelf uit te rekenen wanneer ze moeten afzetten, als ze de hoogte goed kunnen inschatten. Dan kan het paard de hindernis gewoon in een galop van goed tempo naderen. Verder leuk paard, ze oogt inderdaad wat tenger maar als ik je verhaal zo hoor lijkt het niet alsof het erg slecht voor haar is. Ik zou inderdaad eens wat meer info over maismeel gaan zoeken, misschien helpt dat om haar wat voller te maken (zeker fijn voor in de winter!).

Ze springt de hindernis dus vanuit galop, het is niet echt een drafbalk maar een galopbalk. Zonder dit balkje springt ze helemaal achterlijk vroeg (zie foto in link paar posts hierboven)
Zo heb ik het ook in de les geleerd om haar dichter onder de hindernis te kunnen krijgen.

eline__amber schreef:
Wat een leuk paardje!! die foto zonder drafbalkje is erg gaaf dat ze dat haalt Haha! is ze veel jonger op die foto? vind haar er daar wel voller uitzien maar goed het is duidelijk dat ze vrolijk is en goede aandacht en verzorging krijgt dus ik wil helemaal niet over haar figuur zeuren ze ziet er super uit!
Groetjes Eline

Nee die foto is van vorig jaar, ze is daar zelfs dúnner dan ze nu is. (inclusief ribbentellen, was in de verhaarperiode, dat hakt er flink in Haha! )
Nerootje schreef:
Wat een mooie foto's. Je paard maakt een mooie sprong! en die oortjes geweldig!

Ja ze heeft er echt plezier aan Haha!

Bedankt voor de fijne reacties Lachen Ik hoop dat ik binnenkort wat meer balken kan bemachtigen en zo idd ook combinatie sprongen te maken (in-uitjes enzo)
Als het zo ver is komt er wel een nieuw topic Haha!