tarzansammer schreef:ik vind dat t een heel leuk paard is
ze ziet er super uit voor een paard van 19jaar
haar manier van springen vind ik wel mooi
je zou ok kunne proberen om een dubben neer te zetten als je dr los laat sprinegen en dan de voorste laag kruisje en dan de achterst opbouwen
dan moet ze ok op de goede manier afzetten
en ald dat gelukt is moet je nog maar een x een topic maken om t verschil te laten zien
zonder balk zet ze idd erg vroeg af
Ik heb dus helaas niet meer hindernis materiaal dan dit 
WildChild schreef:Misschien vind ze het juist moeilijk om eerst te draven, over het balkje heen en dan pas te gaan galloperen. Als je erop zit kan je nog een galophulp geven, maar als je ernaast staat kan het net zo goed zijn dat ze gewoon over het balkje draaft en daarna meteen springt. Ik zou, als ik jou was, de drafbalk weg halen en als grondbalk gebruiken. De meeste paarden hebben het instinct zelf uit te rekenen wanneer ze moeten afzetten, als ze de hoogte goed kunnen inschatten. Dan kan het paard de hindernis gewoon in een galop van goed tempo naderen. Verder leuk paard, ze oogt inderdaad wat tenger maar als ik je verhaal zo hoor lijkt het niet alsof het erg slecht voor haar is. Ik zou inderdaad eens wat meer info over maismeel gaan zoeken, misschien helpt dat om haar wat voller te maken (zeker fijn voor in de winter!).
Ze springt de hindernis dus vanuit galop, het is niet echt een drafbalk maar een galopbalk. Zonder dit balkje springt ze helemaal achterlijk vroeg (zie foto in link paar posts hierboven)
Zo heb ik het ook in de les geleerd om haar dichter onder de hindernis te kunnen krijgen.
eline__amber schreef:Wat een leuk paardje!! die foto zonder drafbalkje is erg gaaf dat ze dat haalt

is ze veel jonger op die foto? vind haar er daar wel voller uitzien maar goed het is duidelijk dat ze vrolijk is en goede aandacht en verzorging krijgt dus ik wil helemaal niet over haar figuur zeuren ze ziet er super uit!
Groetjes Eline
Nee die foto is van vorig jaar, ze is daar zelfs dúnner dan ze nu is. (inclusief ribbentellen, was in de verhaarperiode, dat hakt er flink in
)
Nerootje schreef:Wat een mooie foto's. Je paard maakt een mooie sprong! en die oortjes geweldig!
Ja ze heeft er echt plezier aan 
Bedankt voor de fijne reacties
Ik hoop dat ik binnenkort wat meer balken kan bemachtigen en zo idd ook combinatie sprongen te maken (in-uitjes enzo)
Als het zo ver is komt er wel een nieuw topic