Hulp gevraagd!
Vanaf februari rijd ik op Navajo en daarvoor was er een tijd weinig mee gedaan...Ik ben toen bezig gegaan met de conditie, maar ook vooral met reageren op het been, want hij was erg sloom en reageerde weinig..
Na een tijd ging dat heel goed en ons rijden was een stijgende lijn, maar nu zit ik (sinds korte tijd)toch weer met een probleem..
Op het moment dat ik met een lossere teugel losrij, is hij net voorwaarts, maar op het moment dat ik ook maar iets teugeldruk neem (en dan heb ik het gewoon over: teugels op maat maken om wat te gaan doen) zakt hij enorm terug in tempo, is hij minder actief en reageert hij ook veel slechter op mijn been..Met losrijden kan ik er een mooie middendraf uitrijden, met teugels op normale lengte krijg ik met veel moeite een versnelling in draf..
Dit is dus sindskort, eerder ging het prima!
Ik heb geprobeerd om minder druk te nemen (handen ver naar voren, teugels toch lang laten) maar dat gaat ook niet goed want dan drukt hij zijn rug weg..Er zitten dan goede momenten tussen, maar ook momenten dat hij omhoog komt en dan kan ik niet snel genoeg naar beneden vragen..
Ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is en dat ik tips krijg, want ik weet niet hoe ik dit nou aan moet pakken..