dwarsigheid , engs , pijn ik weet het niet hoor:S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xWhitneyx

dwarsigheid , engs , pijn ik weet het niet hoor:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 10:49

Hey allemaal ,
Ik heb nu ruim een jaar een tinkermerrie van 17 jaar.
Een stik lief paardje maar goed , als ik op buitenrit ga alleen dan gaat het vaak mis Verward
Of ze wil het erf niet af en als ik van het erf af ben en dan een stuk verder ben dan stopt ze onverwacht draait om en krijg haar dus ( bijna ) nooit terug ( alleen ).
Als ik haar dan tog probeer om te draaien loopt ze rechtsstreeks achteruit de bosjes in ze in de sloot ze ziet wat dat betreft geen gevaar en word dan stik zenuwachtig , wat ik ook probeer handen naar voren aandrijven eventueel tikje bij , even rustig laten staan en daarna weer proberen , boos worden , afstappen omdat het gevaarlijk word zou je denken ze loopt dan wel mee , nou nee hoor ze blijft staan waar ze staat loopt soms zelfs nog verder achteruit , ze wil dan alleen maar terug naar huis.

Als ik met iemand anders samen rijd gaat het vaak goed maar flikt ze dit soms ook tot stijgeren aan toe Verward .
Ik zelf schaam me dan soms rot als mensen zien hoe tekeer ze dan gaat net of ik zo'n rotpaard heb Boos! .
Ik weet dus niet wat ze heeft , is dit nou dwarsigheid , zou ze bang zijn , zou ze pijn hebben ik weet t gewoon niet.
Ik dacht zelf eerst dat t gewoon dwars is want als ik haar echt niet voorwaarts krijg en ik dan een stukje terug rijd loopt ze heel ontspannen en briest ze van hehehe we gaan lekker terug naar huis...

iemand opties of kent dit soort gedrag ????

( misschien ben ik ook wel te lief voor dr Rolleyes )

bonzjo

Re: dwarsigheid , engs , pijn ik weet het niet hoor:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:47

Mijn pony kan ook niet allen buitenrijden, we doen het nauwelijks helemaal alleen. Als er maar iemand bij is, ook al is het op de fiets; no problemo. Maar zodra die gene een andere kant op gaat is het diaree, omdraiien etc.
Echt als er maar 1 iemand bij is (of je gaat ernaast) vind hij niks ergs maar zodra je erop zit omdraaien, oortjes gespitst, zenuwachtig etc. Heel vervelend.

met andere paarden is overigens ook geen probleem

sylvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:17

mijn paard heeft dit probleem ook de eerste paar keer ging ik altijd met een vriendin maar toen ik een keer alleen wilde gaan kreeg ik dit niet voor mekaar om draaien achteruit lopen steigeren....
Ik ben om gedraait naar huis gegaan.Voor mijn gevoel was mijn paard nog niet zeker genoeg om alleen op pad te gaan gewoon bang dus.
ik ben het eerste half jaar heel veel met meerde paarden buiten gaan rijden mijn paard goed aan de omgeving laten wennen ( de weg weten) . Nu een half jaar veder kan ik prima alleen op pad en is ze erg braaf. Ze heeft nog wel een moment dat ze niet wilt en probeert trug te gaan maar nu weet ik dat ze het kan en af en toe gewoon geen zin heeft dan zet ik gewoon door en moet ze gewoon al duurt het een uur.

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:42

Nou deze pony rijd al 6 jaar hetzelfde pad en kent de weg als geen ander. Hij is erg gewend met meerdere paarden te gaan rijden want dat was vroeger bijna het enige wat ze deden, het helpt bij deze pony dus niet.
Toch klopt wat je zegt dat je paard niet zeker genoeg was wel in vergelijking met deze. Hij is idd 'bang'. Diarree omdraaien maar weet verder niet wat ik eraan kan doen, alleen al als je afstapt is hij neit meer bang :S

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 18:27

mijn paard kent de weg ook gewoon perfect ik heb het zelfs soms als ik al bijna op t strand ben terwijl mn paard DOL op t strand en zee is en dan denk ik waarom doe je nou zo moeilijk je bent op t strand dat vind je t leukste wat er is en zoveel vraag ik niet van je maja dat is voor haar een weet en mij een vraag helaas ...

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:53

Zo ik heb van t weekend
zo'n heerlijke strandrit met whitney gemaakt , met een klein groepje ( 5e )
Zonder ook maar 1 keer moeilijk te doen ze liep op den duur zelf op kop. Haha!

Ik ben nu een maandje gewoon niet op buitenrit geweest , wel gewandeld buiten.
Dus ik dacht whitney zal wel vervelend gaan doen maar nee Haha! Haha! Haha! , ben zo trots op dr, heb wel met een pessoabit gereden ...