Ik heb nu ruim een jaar een tinkermerrie van 17 jaar.
Een stik lief paardje maar goed , als ik op buitenrit ga alleen dan gaat het vaak mis
Of ze wil het erf niet af en als ik van het erf af ben en dan een stuk verder ben dan stopt ze onverwacht draait om en krijg haar dus ( bijna ) nooit terug ( alleen ).
Als ik haar dan tog probeer om te draaien loopt ze rechtsstreeks achteruit de bosjes in ze in de sloot ze ziet wat dat betreft geen gevaar en word dan stik zenuwachtig , wat ik ook probeer handen naar voren aandrijven eventueel tikje bij , even rustig laten staan en daarna weer proberen , boos worden , afstappen omdat het gevaarlijk word zou je denken ze loopt dan wel mee , nou nee hoor ze blijft staan waar ze staat loopt soms zelfs nog verder achteruit , ze wil dan alleen maar terug naar huis.
Als ik met iemand anders samen rijd gaat het vaak goed maar flikt ze dit soms ook tot stijgeren aan toe
.Ik zelf schaam me dan soms rot als mensen zien hoe tekeer ze dan gaat net of ik zo'n rotpaard heb
.Ik weet dus niet wat ze heeft , is dit nou dwarsigheid , zou ze bang zijn , zou ze pijn hebben ik weet t gewoon niet.
Ik dacht zelf eerst dat t gewoon dwars is want als ik haar echt niet voorwaarts krijg en ik dan een stukje terug rijd loopt ze heel ontspannen en briest ze van hehehe we gaan lekker terug naar huis...
iemand opties of kent dit soort gedrag ????
( misschien ben ik ook wel te lief voor dr
)