Ik rijdt bij een stal waar ik verschillende pony's rijdt. Gister reed ik weer eens op een pony waar ik toch weer stuitte op een paar 'probleempjes', ik hoop dat jullie tips hebben...
De pony reageert verschrikkelijk goed op het been (als het om harder gaan gaat). Eigelijk té goed. Als je maar even je been eraan legt schiet ze naar voren (en dan zit ze bwvs gelijk in middendraf, bijna alsof ze ,bang' is om te langzaam te gaan), hierdoor is het moeilijk om goede overgangen te rijden.
Ze reageert weer erg slecht op het langzamer gaan, als je bijv. bij B wil stappen heb je haar eindelijk bij de korte zijde pas in stap.
Ze wil heel erg snel. Het lukt wel (na een paar rondjes) om haar langzamer te laten gat maar als je je hand ontspant schiet ze weer naar voren...
Verder reageert ze niet of op een verkeerde manier op de druk van het been als je haar wilt sturen. Zo gaat ze of harder (weer schiet ze naar voren) of ze reageert niet.
Ze is ook nog eens heel sterk in de mond. Waar ze vandaan komt schijnt het dat ze haar aan de teugel hebben getrokken.
Maar enfin als ze eenmaal rond loopt en ze komt weer omhoog kun je helemaal weer opnieuw beginnen.
Ze hebben daar ook een pony lopen als je hem eenmaal naar beneden hebt (is ook erg sterk) heb je hem ook, bij deze pony kan je weer opnieuw beginnen dus...
Ik hoop op een paar goede tips.