Macho en ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chanickyo

Macho en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 23:21

Macho is het paard van Jenniferrr op bokt Jenniferr. Zij heeft hem nu ongeveer 2 maanden. Op deze foto's en filmpjes rijd ik hem voor ongeveer de derde keer. En de eerste keer serieuzer. Ik zou graag commentaar willen hebben. Foto's en filmpjes staan niet op volgorde.

Owja het zadel is te klein voor mij, maar dit is niet mijn eigen zadel natuurlijk Knipoog. Ook rijd ik hier met rubberen laarzen terwijl ik normaal met leren laarzen rijd, dus dat voelt ook anders Knipoog. Nog geen reden om mijn benen zo raar te doen Knipoog

Omdat je met filmpjes beter kunt beoordelen eerst de filmpjes:

Galop
De galop vond ik erg moeilijk, vooral omdat hij niet echt wou buigen en de hoeken probeerde af te snijden.

Draf
Dat hij op het einde aanspringt was niet mijn opzet.

Nog een draf

Dan nu de foto's, door het uploaden is de kwaliteit slechter geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier loopt hij te diep, dat doet hij nogal snel. Weet niet zo goed om dit op te lossen. Tips??
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals ik al zij tips en commentaar is welkom. Graag wel zo dat ik er wat aan heb.

saroanda

Re: Macho en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:28

Hi Elena, zo terug van je tropische reis en nu al weer @work?! Ik moet eerlijk zeggen; je rijdt Macho erg netjes, net zoals alle andere paardjes die je rijdt hoor! Iets rechterop zitten en niet te veel naar z'n leuke koppie kijken Haha! Misschien kunnen je beugels ook wat langer.
Laatst bijgewerkt door saroanda op 02-08-07 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 23:29

Haha! Ja was wel weer even wennen hoor na 3 weken niet rijden Knipoog. Was eerst zonder zadel, daar zijn ook foto's van. Maar die laten we maar niet zien Knipoog

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:31

ziet er goed uit hoor, zeker als je er niet veel op rijd.

wat betreft het diep lopen, ik zou je beugels een gaatje langer doen en proberen goed kuit druk te houden. Ik kan op de foto's moeilijk zien natuurlijk of je dat al doet of niet. maar dat werkt bij mijzelf het beste dus misschien heb je er wat aan.

probeer je handen niet vast te zetten op je been, maar houd ze meer gedragen voor je ( ik heb er zelf ook altijd last van Knipoog ) en blijf voor je uit kijken.

voor mijn gevoel op de foto's heb je af en toe nog een beetje moeite met je eigen evenwicht ( kan het mis hebben hoor, maar zo komt het op mij over van de foto's ). Het lijkt alsof je een beetje steun aan het zadel/teugels zoekt. probeer eens af en toe met een losse teugel/ beugels wat evenwichtsoefeningen voor jezelf te doen, dat je zit wat onafhankelijker word.

Maar het ziet er zeker goed uit dus ga zo door zou ik zeggen.

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:35

He Eleentje! Je beugels mogen idd wel langer Tong uitsteken Haha! Ik vind dat macho heel netjes bij je loopt!

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 23:37

Beugels hebben jullie allebei gelijk in Knipoog. Ik moet altijd even wennen aan een zadel om de goede lengte te bepalen Knipoog. Ik zal ze volgende keer zeker ook langer doen.

Pompompom heel erg bedankt voor je tips, en zal ze zeker ook gebruiken Knipoog

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 07:57

Hey

Ziet er netjes uit hoor!! Je mag je handen alleen wel iets hoger en meer bij elkaar houden. Tong uitsteken

Als hij te diep wil lopen moet je hem even wat meer voorwaarts laten lopen, zodra hij weer goed loopt weer wat gas terug doet hij het weer dan weer wat meer voorwaarts.

In het filmpje bij ons topic zag ik ook dat hij zich er uit drukt in galop. Als je in galop aan wilt springen vraag dan wat overdreven stelling naar binnen dan kan hij zich er moeilijker uitdrukken. Als hij goed loopt weer normale stelling vragen drukt hij zich er weer uit dan weer even wat meer stelling naar binnen vragen en dat elke keer als hij zich eruit wilt drukken herhalen.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:27

Probeer je handen meer te dragen en je beugels mogen zo te zien ook wel wat langer, je zult dan ook beter in het zadel passen denk ik. Leuke pony zeg!
Je rijdt hem al best netjes hoor,voor de 3e keer Lachen

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:31

rechtop zitten..
En voor het te diep lopen: been geven zodat de achterhand er meer onderkomt en door de druk met je benen te geveb gaat hij voor wel wat meer omhoog..

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 10:39

Ja handen hoger viel mij eigenlijk ookal op Knipoog dus daar zal ik dan zeker ook weer wat beter op moeten gaan letten Lachen.

Ik had even een vraagje. Ik dacht dat als een paard overstapt in zijn voorhoef in draf met zijn achterhoef dat hij dan zijn achterhand er wel (redelijk) onder had zitten? Misschien kan iemand dat uitleggen.

Allemaal bedankt voor de tips!

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:47

chanickyo schreef:
Ja handen hoger viel mij eigenlijk ookal op Knipoog dus daar zal ik dan zeker ook weer wat beter op moeten gaan letten Lachen.

Ik had even een vraagje. Ik dacht dat als een paard overstapt in zijn voorhoef in draf met zijn achterhoef dat hij dan zijn achterhand er wel (redelijk) onder had zitten? Misschien kan iemand dat uitleggen.

Allemaal bedankt voor de tips!

Dan heeft hij inderdaad zijn achterhand er redelijk onder alleen moet hij ook een beetje gaan zakken met zijn kont. Helemaal in galop moet hij een beetje op zijn kont gaan zitten als het ware.

Ik wil je er anders wel eens bij helpen? Kan niet super les geven ofzo maar kan je wel wat aanwijzingen geven uit eigen ervaring zeg maar. Haha!

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 10:48

Dat lijkt mij heel erg leuk!!! Houd wel van lessen Tong uitsteken. Denk dat Jenn dat ook goed vind, dus dan kunnen we wel een keertje afspreken Haha!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:50

Het ziet er netjes uit! Af en toe loopt ie wel te diep inderdaad, dat zie je ook op de filmpjes wel.
Hou je kuit er goed aan (is misschien makkelijker als je je beugel een gaatje langer doet) en 'druk' m zo een beetje meer omhoog. Verder rijd je m heel netjes, ik heb weinig commentaar!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:36

Macho Mannetje Lovers
Je hebt hem lekker aan het lopen Eleen !!
Tips etc zijn al gegeven, gewoon blijven oefenen en dan gaat het gewoon lukken met Macho.