Mouzaph@springles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skabelpunk

Mouzaph@springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 18:59

Hallo allemaal!

ik had gisteravond springles. het is mijn tweede springles ooit en heb met mouz ongeveer nog 3 keer zelf wat kleine sprongetjes gemaakt. Zelf heb ik ook totaal geen springervaring dus het is voor ons alletwee nieuw. Mouz is nu ong. 14 jaar oud en heeft voornamelijk dressuur gelopen. Met zijn eigenaar loopt hij Z maar momenteel kan zij niet rijden want ze heeft net een baby Knipoog
Het springen zelf ging niet geweldig al ben ik wel over elke hindernis heengekomen(nadat er een balke af was gehaald Pling )

het probleem ligt voor het grootste deel bij mezelf, ik rijd niet goed aan, houd tegen, zit scheef etc. etc. maar het begin is er Lachen

Ik heb niet zoveel foto's maar vooral filmpjes. heb dus even een kleine compilatie gemaakt:
Afbeelding

alle tips zijn ofcourse weer welkom!

dan nu nog een paar foto's! Hoezé!
Afbeelding

Afbeelding

na het springen nog eventje in de buitenbak gereden daarna nog uitgedraafd en gestapt Vork

Afbeelding

deze vind ik zo leuk hij loopt hier zo lekker relaxt Cool
hier was ik geloof ik aan het uitdraven.
Afbeelding

en natuurlijk nog even lachen voor de camera. Mouz heeft hier zo schattig 1 oortje naar achter alsof die denk. 'wat zit jij nou te lachen mens?!'
Afbeelding

ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben Lachen

Saltoke

Re: Mouzaph@springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:04

Ziet er redelijk net uit.
Je handen zijn weldegelijk een groot probleem :
* Knik in de ellebogen
* Duimen rechtop
* Knokels wijzen naar voor
Probeer voor de rest ook goed op je hakken te letten.

Edit : Wat een grappig filmpje trouwens Vingers aflikken

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:23

wel een leuk paardje! maar ik vond het filmje niet echt grappig juist integendeel.. mijn tip is om met meer vertrouwen naar de sprong toe te rijden, je kijkt een beetje twijfelachtig waardoor de pony misschien denkt: bekijk het maar.

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 19:37

Ik wilde het gewoon laten zien hoe het ging. ik had natuurlijk ook alleen de filmpjes kunnen posten waar ik hem wel gelijk er goed overheen reed maar helaas ben ik er vaker niet over gegaan dan wel.

de filmpjes staan wel in de goede volgorde. hij weigerde steeds eerst en de tweede of derde keer lukte het dan.

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 15:21

had dit topic vorige week geplaatst, ik vraag me af of iemand nog iets te zeggen heeft Lachen
Ik hoop op wat aanwijzingen of tips!

irismill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:27

Als je paardje springt ziet het er super uit, jullie boeken op vooruitgang hoor!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:30

Hé, dit is op de Kleihoeve Tong uitsteken

Leuk paardje, hij heeft wat weg van mijn eerste pony, ook qua springen. Haar moest je altijd eerst overtuigen en dan sprong ze super.

Het lijkt erop dat als je ietsje meer doorrijdt, en wat been geeft als hij terugkomt het misschien wel lukt? Want bij een van de laatste sprongen zie je dat hij eigenlijk wil stoppen, maar daar geef je goed been en dan gaat hij wel. Ik denk dat het nu gewoon een combinatie is van dat je nog een beetje moet wennen en nog moet kijken wat het paardje doet bij springen. De knopjes vind je vanzelf wel Knipoog

Succes hoor, en het komt vanzelf wel goed!

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:44

hahah !! je filmpje is grappig Tong uitsteken
voor de rest vondt ik het er heel goed uitzien

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:47

Ik zou beginnen met de beugels een paar gaten korter. Val me op dat veel mensen toch nog vrij lang zitten. ALs je korter zit, ga je makkelijker met de beweging mee. Verder moet je veel actiever zijn. Ik heb daar ook last van. Ik ga er tevaak vanuit dat mijn paard het wel doet, wat hij dus dan juist niet doet. Je ritme moet omhoog en hij moet actiever aan je been worden. Meer terug zitten en vandaar uit moet hem op zijn achterbeen en aan je hand houden. OP die manier zal hij lang niet zoveel stoppen als dat hij nou doet.... Veel succes.

katrienXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:59

Mooi paardje Haha! probeer als je naar de sprong rijdt naar achteren te zitte en met je benen duwen en goed door te rijden, want je rijdt nogal onzeker toe naar de sprong, en jou paardje voelt dat Haha! dus probeer zeker vanjezelf te zijn ! Haha!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:35

Waarom spring je met dit paardje? Je hebt zelf geen ervaring zeg je, en dit paard eigenlijk ook niet. Dat is niet de manier om zelf te leren springen of je paard het te leren.
En als je dan toch graag wil springen, dan moet je zelf meer durven rijden, want het paard stopt enkel en alleen omdat jij tegen hem zegt: voila de hindernis staat er, trek je plan. En dat kan hij niet aangezien hij hiervoor nog niet genoeg ervaring heeft.
Gewoon een heel vlot tempo en rijden naar die hindernis, zo'n lage hindernisjes dan maakt het niet veel uit of je afstand goed of slecht is, dat kunnen ze toch springen. Maar het is belangrijk eerst en vooral de gaspedaal te vinden, je moet nu niet gaan stormen maar het tempo moet omhoog. Galop bij het springen is niet dezelfde galop als bij dressuur.
Als ik jou was zou ik eerst met een paard springen die hier eigenlijk vanzelf over gaat zodat jij eerst rustig aan je houding en tempo kan werken.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:38

Izzy19 schreef:
Waarom spring je met dit paardje? Je hebt zelf geen ervaring zeg je, en dit paard eigenlijk ook niet. Dat is niet de manier om zelf te leren springen of je paard het te leren.
En als je dan toch graag wil springen, dan moet je zelf meer durven rijden, want het paard stopt enkel en alleen omdat jij tegen hem zegt: voila de hindernis staat er, trek je plan. En dat kan hij niet aangezien hij hiervoor nog niet genoeg ervaring heeft.
Gewoon een heel vlot tempo en rijden naar die hindernis, zo'n lage hindernisjes dan maakt het niet veel uit of je afstand goed of slecht is, dat kunnen ze toch springen. Maar het is belangrijk eerst en vooral de gaspedaal te vinden, je moet nu niet gaan stormen maar het tempo moet omhoog. Galop bij het springen is niet dezelfde galop als bij dressuur.
Als ik jou was zou ik eerst met een paard springen die hier eigenlijk vanzelf over gaat zodat jij eerst rustig aan je houding en tempo kan werken.

Hier sluit ik me bij aan.
Maar wat doet die lesgever met die stok/lat in zijn hand???

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 17:08

Je hebt een punt.
Toch vind ik dat we het samen ook kunnen leren. Ik heb nu eenmaal niet de beschikking over een paard wat al goed kan springen en ook niet het geld om die ergens te gaan huren. Met deze les werden we ook wel een beetje in het diepe gegooid maar heb hierdoor ook wel gezien dat ik ietsje rustiger aan moet doen.

Ben nu dus zelf ook met drafbalkjes en een sprongetje erachter aan het oefenen en af en toe wat meer de hoogte in. Dat gaat heel aardig. En ik blijf gewoon 1 keer in de maand de springles meerijden.

Je moet het toch doen met wat je hebt:)

Diegene die lesgeeft slaat af en toe met de stok op de grond omdat dat soms net het laatste beetje is (waar ik dan eigenlijk goed been moest geven) waardoor hij springt.