Zwarte knapperd en ik @loodzware training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Zwarte knapperd en ik @loodzware training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 16:42

Zo dan, voor minimaal 2 weken heb ik dit paard te rijden. Het is een 7-jarige KWPN'er van 1.78 die erg lang gebouwd is en vaak moeite heeft om zijn hele lijf erbij te houden onder het rijden en dus moeilijk bijelkaar te rijden is, maar daar zijn we dan ook hard mee bezig deze 2 weken. Hij loopt al veel beter dan vorige week toen ik met hem begon. Hij is verschrikkelijk braaf, maar wil nog wel eens in verzet komen als hij iets moet doen wat in zijn ogen verschrikkelijk moeilijk is Clown Sleutelwoorden voor het rijden: geduld, ontspanning, actief houden.
Als je hem zijn gang laat gaan dan gaat hij compleet op de voorhand lopen hangen en bepaald hij zijn eigen richting (wat hij bij zijn eigenaresse nog wel eens doet), maar ik moet zeggen dat we al 100% verbetering hebben geboekt sinds ik hem rij.
In galop viel hij compleet uit elkaar en dacht ik echt: Wow, eh...help?! Maar dat gaat nu ook al veel en veel beter.
Hij loopt nog wel eens op de voorhand, maar ik kan ook niet van dit dier verwachten dat hij gelijk op en top loopt in nog maar een week tijd. Belangrijk vind ik dat ik hem goed aan het werk zet, maar wel op een manier zodat hij er ook plezier in houdt om te werken.

Commentaar is welkom Haha!

Hij kan zooooow verschrikkelijk onschuldig kijken, maar ondertussen.. Duivel
Afbeelding

Even aan het poseren. Ik moest lachen, want hij viel bijna in slaap.
Afbeelding

In stap..
Afbeelding

Drafje..
Afbeelding

Ik in bijna springhouding Clown Tis een springzadel en rij normaal met dressuur. Moet dus weer even wennen..
Afbeelding

Weer even een drafje..
Afbeelding

Galopfoto's heb ik helaas nog niet, maar een filmpje wel waar deels galop op staat. Filmpje is gemaakt precies onder de speakers in onze rijbak. Heel slim dus, vandaar ook het irritante bijgeluid. Daarbij weet ik niet waarom het meisje dat t filmpje heeft gemaakt steeds die camera heen en weer schudt.
http://www.youtube.com/watch?v=WJpszWpKuP0
Laatst bijgewerkt door LiVetime op 02-08-07 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Gipsylover

Re: Zwarte reus en ik @loodzware training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:50

Leuk perdje! Maar was het nou echt zo loodzwaar? Het ziet er helemaal niet loodzwaar uit namelijk Tong uitsteken !
Verder goed rechtop proberen te zitten, en tenen naar binnen!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:50

Leuke foto's, leuk paard ook. Weet je de afstamming?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 16:53

Nee, het was niet zo loodzwaar hoor Tong uitsteken Maar voor zijn doen zijn we echt hard aan het werk geweest. Zeg maar normale training voor een paard, maar voor hem dus een zware training omdat hij zoiets niet gewend is.
En niet te vergeten, als ik van hem afkom ben ik echt dood. Zo hard moet ik eraan werken om hem goed te laten lopen.

edit: @Flew: vader is Larome. verder weet ik het niet. zal morgen s een blik werpen in zijn papieren
Laatst bijgewerkt door LiVetime op 02-08-07 17:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:54

Hij ziet er echt lief uit. Ook wel als een sulletje eerlijk gezegd Clown
Hij loopt lekker ontspannen. Hier en daar mag die wat meer bij elkaar gereden worden en het neusje er iets uit. Maar ik weer hoe moeilijk dat is, zeker voor dit paard als ik het lees. Gaat de goede kant op, netjes. Lachen

Bojangles

Re: Zwarte knapperd en ik @loodzware training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:38

Hee Esther!! Je hebt het er maar druk mee met al die bijrijdpaarden Knipoog
Het ziet er netjes uit! Je kan goed zien dat hij een 'lastig' lichaam heeft.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:10

Ziet er leuk uit, zeker voor zo'n lang paard Lachen

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 19:35

Bedankt voor jullie reacties!:)
En ja, tis echt een sulletje. Hij heeft vaak half niet door hoe groot hij is.

Ik moet er idd op letten dat mn voeten niet teveel naar buiten gaan Ja