way aan de pessoateugel work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

way aan de pessoateugel work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 23:41

heb vandaag even enkele foto;s gemaakt way work aan de pessoateugel Haha! op de laagste stand,zodat de bovenspieren en de rug worden getraind en de achterhand
en zeg maar wat je ervan vind?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit waren de foto;s,de pessoa is op maat gemaakt door mijn instructrice,hoort die zo trouwens mooi voor waarts neerwaarts te lopen over de rug heen of wat vinden jullie ervan..gr emaartje

ps ik vind zelf de laatste wel mooi erg actief achterbeen,alleen jammer dat die wat naar buiten keek

Askim

Re: way aan de pessoateugel work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:50

Ik vind dat hij te laag loopt!
Laatste foto is al beter.
je heb wel een leuk paardje Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 23:54

patjelisa schreef:
Ik vind dat hij te laag loopt!
Laatste foto is al beter.
je heb wel een leuk paardje Knipoog

ja vind ik ook op de andere foto;s wel maar dat heb je toch als je tussen voorbenen vastmaak hoe los je dit dan op?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:47

Hij loopt wel heel mooi laag, maar maar mijn idee iets té laag en rond...
Zo kan 'ie volgens mij op een gegeven moment achter niet voldoende meer weg.
Ik zou proberen om iets meer lengte te geven...

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:50

ik vind het er redelijk ut zien, te laag is al gezegd, en je moet uitkijken met kantelen naar buiten dat zie je op de laatste foto heel erg, mijn paard heeft hier ook last van dus let op dat je dat goed corrigeerd.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:12

Brammetje16 schreef:
ik vind het er redelijk ut zien, te laag is al gezegd, en je moet uitkijken met kantelen naar buiten dat zie je op de laatste foto heel erg, mijn paard heeft hier ook last van dus let op dat je dat goed corrigeerd.

En dát is beter te corrigeren met een dubbele longe dan een pessoa, maar houd het idd goed in de gaten Ja

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:54

rakkertje13 schreef:
Brammetje16 schreef:

En dát is beter te corrigeren met een dubbele longe dan een pessoa, maar houd het idd goed in de gaten Ja

Klopt dat had ik al gezegd tegen haar Knipoog

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:09

Ik heb mijn pessoa nog lager, die zit namelijk gewoon niet door de ring. Op deze manier kan mijn paard alle kanten op, en ook super laag komen. DIe heeft nog nooit zo goed aan de longe gelopen als nu..

Ik vind bij jouw paard inderdaad dat hij te laag loopt, maar ik heb niet het idee dat hij het van achteren niet aan zou kunnen. DUs ik zou het gewoon een tijdje proberen zo.. Succes

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:32

ik vind hem eigenlijk ook te laag lopen maar das al genoeg gezegd, weet daar ook niet veel genoeg over om daar over te klagen Tong uitsteken
Wat een leuk paard zeg Lachen
Super dekje ook Haha!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:37

Ik vind het te laag. Maar in de stap is ie zo laag en in die draf zie je dat hij al veel actiever is. Probeer je paard in de stap wat actiever te laten lopen anders gaat ie zo lekker hangen op dat bit of nog erger... achter de teugel lopen. Probeer hem dus van achter naar voor te drijven zo zal die ook niet zo 'lui' laag lopen! succes

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:38

@ Riss: Op HAW is het handiger als je tips kan geven over hetgeen wat je op de foto's ziet.
ITP is meer voor de gezellige fotos of het wel/niet een leuk paard of dekje is Lachen

@ TS: Paard loopt echt veel te laag. Zo gaat hij duikelen en traint hij de achterhand totaal niet, terwijl de pessoa juist zo handig is om je paard van achteruit te laten lopen.
Zo heb je ook het gevaar dat hij vast komt te zitten tussen de touwen van de passoa, en dan heb je echt de poppen aan het dansen!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:56

Elaine schreef:
@ Riss: Op HAW is het handiger als je tips kan geven over hetgeen wat je op de foto's ziet.
ITP is meer voor de gezellige fotos of het wel/niet een leuk paard of dekje is Lachen

Ik zeg dat ik hem te laag vind lopen, en dat ik verder geen uitleg kan geven over hoe het wel moet, is toch niet erg.
En dan kan ik net zo goed er bij zeggen dat ik het wel een leuk paard en dekje vind Knipoog

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:01

Persoonlijk vindt ik hem ook te laag lopen, op laatste foto gaat het alweer beter!!! Het is inderdaad de kunst te leren
dat het paard goed zijn achterbenen gebruikt en nu gaat dat het niet goed lukken en loopt hij veel meer
op de voorhand.....
Maar 1 ding blijkt hier ook weer uit: goed longeren is nog niet zo gemakkelijk Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:07

Zoals iedereen zegt: hij loopt té laag.
Ik heb mijn paard vorige week voor het eerst gelongeerd met pessoa en toen liep ze echt niet zo laag hoor. Dus ik denk dat je hem toch iets losser moet zetten. Ik had geen touw tussen de benen door, jij volgens mij ook niet toch? Ik had hem door de onderste ring van de longeersingel.
Misschien komt je paard iets omhoog als je hem (nog) actiever laat lopen?

Succes!

P.s.: doe je dit de eerste keren niet te lang? Dit moet je echt opbouwen. De eerste keer heb ik maar 5 of 10 min. gedaan.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 22:19

hallo allemaal bedankt voor de reacties,hoe zorg ik er voor dat hij niet meer gaat duikelen dan? de pessoa nog losser zetten dus?
en als hij voorwaarts neerwaarts moet lopen he hoe hoort de pessoa dan te zitten toch tussen de voorbenen vastzetten?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:11

Zelf zou ik hem, met het verhaal over problemen in de rug door het zadel in mn achterhoofd, iets hoger instellen.

Over een tijd kun je hem weer wat lager instellen zo heeft hij wat meer tijd en kan hij langzaam zn rug 'bollen'.

Ik kan een verhaal neerzetten over hoe je hem dan wel 'vast' moet zetten en hoe je hm hoger insteld, maar aangezien je instructrice hebt die dat lijkt me ook wel weet kan zij het gelijk in de praktijk aan je laten zien dat is veel handiger!!!