Prins de Hengst Omhoog!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelz

Prins de Hengst Omhoog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

we zijn net 3 dagen bezig met vrijheids-dressuur...
graag jullie reacties hier over...

Muisbal

Re: Prins de Hengst Omhoog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:19

Ik heb weinig verstand van vrijheidsdressuur, maar ik vind dit er niet erg vrij, ontspannen en gewillig uitzien.
Zeker voor als je pas 3 dagen bezig bent, begin er dan rustig naast en zeker niet overhaasten.
En volgens mij begrijpt hij er geen bal van, wat moet dit voorstellen? Steigeren?

Ik zeg: ga eraf en begin rustig aan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:26

Je bent pas 3 dagen bezig met vrijheidsdressuur en nu leer je hem dit? Wat wil je eigenlijk dat hij gaat doen, steigeren?
Steigeren is iets wat je pas als een van de laatste dingen van vrijheidsdressuur leert.
Begin eerst met wat makkelijkere dingen ipv gelijk dit.
Leer hem dingen ernaast en niet gelijk erop gaan zitten, dat kan als hij het goed geleerd heeft altijd nog.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:07

Ja mijn persoonlijke mening, ik vind het er ook niet vriendelijk uitzien, als je graag iets met vrijheidsdressuur wilt doen, haal dan er iemand bij die er verstand van heeft en het op een vriendelijke manier aan jou en je paard kan overbrengen. Ik ben bang dat als je hiermee door gaat dat je paard er ook onvriendelijk van word.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 09:12

nou hij kan nog een aantal makkelijkere dingen hoor hij pakt het echt heel snel op hij doet de spaansepas en op blok staan enz..
maar dit is het begin van het steigeren en een paard dat in de kudde steigert kijkt niet vriendelijk dat is het beeld dat mensen er van hebben...
hij vind het super gaaf om te doen en wordt er echt niet onvriendelijk van want de band is alleen maar versterkt hier door want hij doet graag stoer en hij ligt geheel overeen met mijn karakter en daar door wordt de band elke dag sterker....

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:37

Sorry maar ik vind dat je na 3 dagen wel erg ver gaat! Steigeren is een van de laatste dingen die je een paard leert van VD. Spaanse pas en op blok staan zijn nou niet een van de moeilijkste dingen om te leren.
Dit noem jij een begin van steigeren? Waarom ga je er gelijk opzitten? Leer hem eerst steigeren op commando als je er niet opzit.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:06

Vrijheidsdressuur, het ziet er niet echt uit of je pony de vrijheid krijgt. Huilen van het lachen

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:11

ik vind het er ook niet echt vriendelijk uit zien, en zoals de meeste vraag ik mezelf ook af, waarom zit je erop?

en dat na 3 dagen???

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 11:18

ik vroeg trouwens ook niet om kritiek maar om reacties...
en het is alles behalve gedwongen..

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:58

Hierbij dan mijn reactie Clown : ik vind dit geen leuke foto's. Je bent te groot voor de pony en het steigeren ziet er alles behalve ontspannen uit.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:51

Je bent te groot voor de pony, en het ziet er niet vriendelijk uit. Waar haal je de informatie weg om dit zo uit te oefenen. Lijkt me geen goede methode. Als ik met een zweep zo ga zwaaien, krijg ik mijn paarden ook wel omhoog van voren, en dat heeft dan ook niets met steigeren op comando te maken. Naar mijn idee verpest je meer dat dat je er mee bereikt.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:51

Omdat ik meerdere topics van de TS heb gezien, kan ik het niet geloven dat dit 'gedwongen' is.

Meid, ik bewonder jouw manier van omgaan met je pony. Verbaasd me ook niks dat je dit heb kunnen aanleren zo snel!

Snap dat bij sommige mensen de nekharen rechtovereind gaan staan als ze horen dat iemand dr paard weer heeft leren steigeren op commande.

Ik zie hier geen kwaad in, ook niet vanaf deze foto's.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:58

Suziej schreef:
Vrijheidsdressuur, het ziet er niet echt uit of je pony de vrijheid krijgt. Huilen van het lachen

Geen vrijheid?? nou als ie wil kan ie gaan waar die wil. Dus vrijheid zat.
erg knap hoor dat je dat al na 3 dagen kunt, leergierige pony!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:37

super! Ik heb je andere topic ook gezien! Heel leuk, jullie zijn een leuk stel samen! Ik ben benieuwd naar je volgende topic.. Tong uitsteken

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:52

Ik ga niet suggereren dat je je pony dwingt maar ik vind het er niet ontspannen uitzien. Ik zou het wat rustiger aan doen en je pony eerst leren steigeren aan de hand. Veel succes nog! Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:05

Verplaatst van ITP naar HAW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:08

Ik snap niet waarom mensen dit er niet vrij vinden uitzien? Ik vind het er toch echt niet gedwongen en gespannen uitzien.
"Zwaaien met de zweep?" Ik dacht dat ze gewoon de hulp gaf door het stokje tegen de borst te leggen, maargoed.. could be wrong Knipoog

Wel denk ik dat als je pas 3 dagen bezig bent met vrijheidsdressuur, je beter ervaring kan opdoen met het aanleren van andere dingen voor je aan steigeren begint. Maar dit ziet er niet onverantwoord uit naar mijn idee. Veel plezier met je pony Lachen

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 21:48

dank je wel voor een aantal leuke reacties..
met de zweep zwaaien waarom zou ik het is op zijn borst leggen..
en als het gedwongen zou zijn zou ik het wel met hoofdstel enz. doen hij kan alle kanten op als die wil en als hij het er niet mee eens is laat die dat zeker weten merken dan zat je echt niet mee zo,haha.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:53

hmm ik dacht eerlijk gezegd zelf ook bij die fotos van uh..je bent beetje groot enzo.maargoed een pony is sterk en verder heb ik hier weinig verstand van. Wel vind ik hier de eerste reacties zo arrogant iritant overkomen. Vraag me af of zei er wel verstand van hebben. Die zijn natuurlijk expert op dat gebied (zucht)...geef kritiek als je het zelf ook ECHT beter weet;)

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:13

dazmar schreef:
Suziej schreef:

Geen vrijheid?? nou als ie wil kan ie gaan waar die wil. Dus vrijheid zat.
erg knap hoor dat je dat al na 3 dagen kunt, leergierige pony!

Erg knap? Die pony komt nog geen 5cm van de vloer, en het ziet er ontzettend gedwongen uit in mijn ogen. Vind het trouwns ook niet gek, als de pony het net 3 dagen kan, en je dan al verwacht dat hij het ook kan als je erop gaat zitten. En ik heb er echt geen moeite mee als mensen hun pony leren steigeren, iedereen weet zelf de eventuele consequenties, en weten vast wel waar ze mee bezig zijn, dus daar heb ik absoluut geen commentaar op. Maar om het op deze manier te doen, nee. Zorg eerst dat die pony het wat beter kan, en ga er dan misschien een keer opzitten. Nogmaals, ik krijg een ontzettend 'gedwongen' beeld van deze foto's. De pony wil het wel (aan de nek te zien) maar hij heeft duidelijk de kracht nog niet om 'hoger op te komen'. Probeer eerst je pony het wat beter aan de hand te laten doen, dan er direct al op te gaan zitten. Knipoog

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:16

dorienkee schreef:
hmm ik dacht eerlijk gezegd zelf ook bij die fotos van uh..je bent beetje groot enzo.maargoed een pony is sterk en verder heb ik hier weinig verstand van. Wel vind ik hier de eerste reacties zo arrogant iritant overkomen. Vraag me af of zei er wel verstand van hebben. Die zijn natuurlijk expert op dat gebied (zucht)...geef kritiek als je het zelf ook ECHT beter weet;)

We geven onze mening, en die mening is niet altijd positief, maar dat kan je verwachten als je een topic opent op bokt. En ik vind dat je niet persé een expert hoeft te zijn om aan iemand anders je mening te vertellen hoor, het was heus niet aanvallend bedoel ofzo hoor.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:20

ik vind het een mooie pony!
en knap dat je dit met hem kan zo zonder tuig enzo!
ik denk wel dat het zwaar is voor de achterhand (belasting) dus ik zou het niet zo vaak doen zelf, of opbouwen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:24

ik heb al een topic gezien van jou en ik vind persoonlijk dat je een super band hebt met je uk Knipoog
wie zijn wij om te zeggen dat het er gedwongen uitziet? waren we erbij?

en wat is dat met geen vrijheid?
beestje heeft niet eens een halster ofzo om Huilen van het lachen
mijn paarden hadden mij er al lang afgegooid en een leuk stukje gras gaan opzoeken

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 22:28

en in de natuur in de kudde ziet het er precies het zelfde uit..
het paard moet immers kracht zetten en daar bij gebruikt die spieren..
en die zie je zou op een andere wijze dan dat het staat te knabbelen op een plukje hooi.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:30

tessyke schreef:
ik heb al een topic gezien van jou en ik vind persoonlijk dat je een super band hebt met je uk Knipoog
wie zijn wij om te zeggen dat het er gedwongen uitziet? waren we erbij?

en wat is dat met geen vrijheid?
beestje heeft niet eens een halster ofzo om Huilen van het lachen
mijn paarden hadden mij er al lang afgegooid en een leuk stukje gras gaan opzoeken

Plaats dan geen foto's, wij waren er niet bij, daar heb je gelijk in, dus wij moeten oordelen van de foto's, en de foto's zien er in mijn ogen niet echt 'lekker relaxed' uit. En er zijn genoeg mensen die haar vorige topics niet hebben gelezen, dus wij weten ook haar band met deze pony niet. En dat jou paard jou er misschien af zou gooien wil niet zeggen dat elk paard dat zou doen, mijn pony zou mij er nooit zomaar afgooien, of ik zou het wel heel erg bont moeten maken. En zoals een paar van jullie al zeiden, is de band tussen de amazone en de pony heel sterk, dus ik neem aan dat deze pony haar er ook niet zomaar afgooit. Knipoog

kelz schreef:
en in de natuur in de kudde ziet het er precies het zelfde uit..
het paard moet immers kracht zetten en daar bij gebruikt die spieren..
en die zie je zou op een andere wijze dan dat het staat te knabbelen op een plukje hooi.

Maar in de natuur zit er geen mens op. Knipoog