Stanley - kennismaking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lecheken

Stanley - kennismaking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 20:23

Ik heb vandaag voor de eerste keer op Stanley gereden, dit is een van men 3 verzorgpaardjes. Haha!
Hij staat al een paar maanden op de wei en is niet zo heel vaak gereden, dus hij staat goed dik waardoor het zadel altyd heen en weer glijdt. Daardoor dus dat ik af en toe men evenwicht beetje begon te verliezen Clown
Voor de commentaren : hetgeen ik al weet : hielen meer naar beneden, benen meer naar voor en rug rechter... Cool

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier Stanley met men ander verzorgpaardje Roquet, een appaloosa-tje
Afbeelding

Whisperke

Re: Stanley - kennismaking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:32

Om te beginnen zou ik vervolg andere schoenen aantrekken en je beugels wat korter maken, dan is het gemakkelijker om je hakken uit te drukken. Probeer je handen rechtop te houden.

En zou zeggen lekker veel oefenen dan heb je er denk ik nog een hele leuke pony aan..

Lecheken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:20

Ze zeggen me dat al bijna 14 jaar dat ik men beugels korter moet doen Tong uitsteken en meestal doe ik dat dan ook wel maar ik mocht hem zo hard aansingelen als ik wou, het zadel bleef maar draaien.

oplossing zou zijn van een martingaal aan te doen maar de eigenaars hadden die blijkbaar niet liggen en zelf heb ik er geen Bloos

en men schoenen... ik was niet van plan hem te rijden, normaal enkel mijn jaarling buiten te laten dus dermee dat ik men botten niet bijhad Knipoog Clown

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:27

Hy,

Ziet er lekker ontspannen uit en die appaloosa! Wat een beauty! Die van 'jou' trouwens ook hoor!

Lecheken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:32

Die appaloosa 'Roquet' is diegene waar ik meestal op rijd Clown
er staan nog meer foto's van hem op:
viewtopic.php?f=53&t=812542

Maar die mevrouw dat ernaast staat leert opnieuw rijden dus het zal delen worden Cool
Laatst bijgewerkt door Lecheken op 02-08-07 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:33

Haha, jammer. Maarja die Haf is ook hardstikke leuk!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:49

Lecheken schreef:
ik mocht hem zo hard aansingelen als ik wou, het zadel bleef maar draaien.

oplossing zou zijn van een martingaal aan te doen maar de eigenaars hadden die blijkbaar niet liggen en zelf heb ik er geen Bloos

Even hierop inhaken Lachen

Een martingaal zorgt er niet voor dat een zadel goed blijft liggen, andere dingen zoals borsttuig of staartriem zijn imo ook geen oplossingen. Ik heb hetzelfde gehad met mijn Stanley, puur omdat het zadel te smal was ('s zomers is hij normaal ook aan de dikke kant (zacht uitgedrukt)) en 's winters is hij altijd een stuk smaller. Ik heb toen een wijder zadel gekozen, wat 's zomers goed lag en 's winters moest er een gelpad onder. Ook geen ideale oplossing, maar ik reed amper, dus die enkele keer kon het wel. Tegenwoordig heb ik een Wintec zadel met verwisselbare boom; ideaal bij zulke pony's!

Maar een heel erg leuk dier hoor, als hij eenmaal aan het werk is zal hij nog veel leuker worden Ja

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:17

Probeer niet inelkaar te duiken onder het rijden en je hoeft je beugels helemaal niet korter te maken hoor! Zorg gewoon dat je je knieën niet optrekt onder het rijden en je niet klein gaat maken in het zadel.

vi_tra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:36

hee,

ik denk ook niet dat je beugels korter moet maken, dan ga je volgens mij alleen nog maar krommer zitten...*sorry niet stom bedoeld hoor*...mrre ik zou inderdaad je hakken meer uitduwen en rechter zitten..je helemaal uitrekken zeg maar...ik vind eigenlijk niet dat je benen verder naar voren moeten hoor..ze zitten netjes bij de singel en je moet er denk ik meer op letten dat ze niet te ver naar voren gaan...Tong uitsteken...Haha!..verder is het echt een heel leuk beest!!! veel plezier ermee!!!!

Lecheken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 20:17

Tnx voor de reacties Bloos
ik zal er zeker proberen op te letten op al hetgeen mij hier gezegd is Clown