Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cjaylove schreef:Anders moet je even een volwassen meisje erop laten rijden van 40 kilo ofzo dat kan best hoor!
een shetlander kan 80 kilo dragen dan denkk je mischien maar een shetlander is vreselijk klein!
Klein maar sterk en kort maar krachtig (gelezen in een boek)
en anders van die extra teugels erbij weet niet precies hoe dat heet.
maar daarmee kan een pony niet zijn/haar hoofd bewegen
Ik weet niet of het ook voor shetlanders kan.
Liefs miii
het deze koppige dieren lastig af te leren is
esther_sonja schreef:tjah ik zou er zeker ook niet iemand van 80 ( !!!!!!!!!!!!! )
kilo oplaten hoor!!
50 is wel goed.
msschien wel een goed idee

MysticTinker schreef:Die 2 dingen had ik ook in gedachtenAls ik het goed begrijp trekt de pony dus gewoon zo hard aan de teugels dat de kinderen worden meegetrokken, toch?
Misschien moet je ze leren dat ze de teugels door de handen kunnen laten glijden als de pony dat doet. Dan vallen de kinderen er niet meer af en dan is het hele spelletje al snel niet leuk meer![]()
Ik weet niet of de kinderen een zweepje bij zich hebben, maar dan zou je ze kunnen leren dat ze de teugels losser laten, en een tikje geven als de pony het weer doet.
. Verder lijkt het me echt geen oplossing om er iemand anders op te laten rijden om de shet 'aan te pakken', shetten zijn slim en weten snel bij wie ze wat kunnen. Dus daarmee los je het probleem niet op.Manderino schreef:ruk aan de teugels
. En zelf al zou je het doen, die kindjes hebben de kracht er ook niet voor. Cjaylove schreef:Anders moet je even een volwassen meisje erop laten rijden van 40 kilo ofzo dat kan best hoor!
een shetlander kan 80 kilo dragen dan denkk je mischien maar een shetlander is vreselijk klein!
Klein maar sterk en kort maar krachtig (gelezen in een boek)
en anders van die extra teugels erbij weet niet precies hoe dat heet.
maar daarmee kan een pony niet zijn/haar hoofd bewegen
Ik weet niet of het ook voor shetlanders kan.
Liefs miii
fiekhe schreef:MysticTinker schreef:Die 2 dingen had ik ook in gedachtenAls ik het goed begrijp trekt de pony dus gewoon zo hard aan de teugels dat de kinderen worden meegetrokken, toch?
Misschien moet je ze leren dat ze de teugels door de handen kunnen laten glijden als de pony dat doet. Dan vallen de kinderen er niet meer af en dan is het hele spelletje al snel niet leuk meer![]()
Ik weet niet of de kinderen een zweepje bij zich hebben, maar dan zou je ze kunnen leren dat ze de teugels losser laten, en een tikje geven als de pony het weer doet.. Verder lijkt het me echt geen oplossing om er iemand anders op te laten rijden om de shet 'aan te pakken', shetten zijn slim en weten snel bij wie ze wat kunnen. Dus daarmee los je het probleem niet op.
Manderino schreef:ruk aan de teugels
Heel gezellig zou ik zeggen voor die pony. En zelf al zou je het doen, die kindjes hebben de kracht er ook niet voor.
.Manderino schreef:Ja zegT'is ook gezellig als haar dochtertje ervalt .
grapje hoor .
. Ik vond niet zo snel een ander woord.. Beetje ongelukkig gekozen, ik weet het
. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel, een pony een ruk geven in zijn gevoelige mond is echt de slechtste straf die je kan bedenken. En dan wordt er geklaagt over paarden & pony's die niet willen nageven...