ikke ben dus supertrots. Na wekenlang werk en voorbereiding, was vandaag de dag eindelijk daar. Ik had besloten: de knoop moet doorgehakt worden 
Eline (kas_flower @ bokt) was vandaag mijn 'groom', ik heb verschillende pony's voor de kar beleerd, maar dat doe je toch altijd met zijn 2en.
Hierbij dan ook mijn dank aan Eline, voor alle geduld en de nodige hulp.
Eerst nog maar eens aan de dubbele longe gewerkt, ook Eline Switch even laten 'voelen'. Hij valt nog steeds ontzettend over zijn buitenschouder weg, vooral op de rechterhand, da's nog wel erg jammer, maargoed, daar gaan we nog aan werken.
Toen werd er voor het eerst het borsttuig omgedaan, en terwijl Eline voorzichtig steeds meer druk op de strengen gaf, moedigde ik Switch aan om vooral actief door te stappen, ondanks die 'druk' op zijn borst. Dat ging verder prima. Steeds meer druk, uiteindelijk vólle druk erachter, en ook wegstappen met volle druk op het borsttuig goed geoefend.
(Slepen komt bij mij in het beleringsproces niet voor, ik ben niet zo van het slepen als voorbereiding voor het lopen voor de wagen).
Vervolgens een aantal keer in en uit het lamoen gezet, en toen er op een gegeven moment gewoon voorgeknupt

Ik moet zeggen; tussendoor, terwijl wij de kar klaar maakten, was hij wel ontzettend raar aan het doen. Ik had hem vast staan aan de paal, hij werd ineens ontzettend druk; briesen, heen en weer lopen, zelfs steigeren, heel raar uitgestrekt staan (zie foto straks) dus wat er was??? Geen idee, gelukkig kalmeerde hij enige tijd later al wel weer, dus gewoon doorgezet.
2 rondjes door de wei heen gestuurd, en toen direct de weg op; weide was nogal zwaar voor hem, de kar is helemaal niet zwaar op het asfalt, en hij is in principe goed verkeersmak.
Hij moet alleen nog beetje de bochten maken goed leren; ook daar valt hij af en toe over zijn buitenschouder weg, hij maakt het zichzelf dan extra moeilijk, want dan haalt hij de bocht gewoon niet.
P.s Voor de mensen die zich afvragen waar dat 'gewonnen' in de topictitel op slaat, in mijn profiel staat een link naar het topic met het héle verhaal hoe Switch uiteindelijk afgelopen 30 april bij mij is gekomen
zeker de moeite waard
Nou, genoeg verteld, hier 'het bewijs'

(Hopelijk blijft hij het zo braaf doen, ik heb voor mezelf al een tijd geleden besloten, dat als hij het karakter niet heeft om voor de kar te lopen, dat hij dan helaas verkocht zal worden... maar, ik heb goede hoop nu!)
Twee filmpjes zijn nu aan het uploaden

1. http://www.youtube.com/watch?v=QYBukSqD-hY
2. http://www.youtube.com/watch?v=wxRbKbaWpqY
1. Eerst even een klein geintje
(p.s dat 'gat' op het schoftje, daar hoort de opzethaak, maar die had ik er even afgehaald ivm. klemdraaien v/d leidsels bij dubbele longe...)
2. Aan het werk; Eline aan de leidsels
3.

4.

5. Hoezo, je loopt even véeeeels te diep??

Tot zover het werk aan de dubbele longe...
6. Zó stond hij dus op een gegeven moment de hele tijd te doen, het was zeker geen uitrekken, maar zijn benen héeeel ver van zijn lichaam afzetten, het zag er superstom uit, lijkt net alsof het tuig zóoo zwaar is dat hij helemaal inzakt

Van mijn kant kwam een diepe zucht, nog éven een sigaretje tegen 'de spanning' roken, en toen maar rustig ingespannen.. Toen alles 'veilig' was, kon Eline wat foto's maken
Cap voor de zekerheid toch maar opgezet7.

8. Op de 'weg' voor de wei, geen drukke weg.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6QFBLAEI.jpg[/img
9. Toen Eline ook maar op de bok gezet
, dus foto vanaf de bok.
10. Tsja, een foto waar ik niet helemaal weg van ben
Maargoed; ik was dus nogal blij toen ik eenmaal veilig en wel op de bok zat, met switch heel rustig sjokkend en lekker dravend voor mij 
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LYBP4BEF.jpg
11.

12. We lieten een wei vol (2 hengsten, fokmerrie en veulen) achter die ons allemaal zeer geinteresseerd stonden na te staren. Otje vond het volgens mij nogal vreemd; een andere pony met háar tuig en háar kar
(op de foto: een zittende cupido)
We vertrokken voor een klein rondje in het dorp... Een gehinnik van jewelste was het gevolg, Switch laat zich graag horen
Niet alleen als hij andere paardjes ziet, maar ook gewoon 'zomaar' of als hij zichzelf in een raam van een winkel ziet 
13. Een paar pony's; Switch hinnikte, en riep daarbij de hele kudde ineens aan het hek

14. Helemaal recht lopen is soms nog beetje moeilijk.

15. Beetje donkere foto, wel jammer. Ik vond de kust weer veilig, dus ondertussen cap weer afgezet.

16. Jammer van de zweetplek van het schofttuig, maar nog even een mooie standfoto

17. Tot slot: nog een mooie hoofdfoto

Zo, de kop is er af, de druk is van de ketel....

Nu maar flink verder oefenen, eerst op eigen beentjes leren staan en lopen, en daarna mooi in 2span met Otje
Ben helemaal verliefd op je beestje!
)
)