De kwaliteiten van een bijrijder ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

De kwaliteiten van een bijrijder ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 15:36

Hallo Bokkers,

Gisteren reed ik voor een vrouw die zwanger is een paardje, omdat mijn zus op vakantie is, nam ik het even over. De eerste keer was ze er even bij en we kliktte meteen. Het ging harstikke goed en de eigenaresse vroeg wanneer ik weer op stal was. We hebben wat datums en tijden afgesproken, en toen vroeg ze: "Hoeveel wil je ervoor hebben?" Ik heb het netjes afgeslagen en verteld dat het een gunst was. Ik ben tenslotte (nog) geen ervaren ruiter om er geld voor te vragen en voor mijn leeftijd vind ik dat ik dat ook niet moet doen.

Dat heeft mij aan het denken gezet, wat voor kwaliteiten moet een ruiter/amazone hebben die voor iemand anders zijn of haars paard rijd voor geld. Wanneer mag diegene er geld voor vragen, volgens jullie?
Ik ben benieuwd hoe julie hierover denken! Lachen

Groetjes!
Saskia

Paardenmeis1

Re: De kwaliteiten van een bijrijder ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:39

Ik denk dat je er geld voor mag vragen of dan zou ik het ervoor geven.. als diegene je ook echt helpt om verder te komen met het paard.
Kijk, als je iemand hebt die je paard beweging geeft, als je bijvoorbeeld op vakantie geeft, kan je diegene iets leuks geven a;ls bedankje.. maar pas als diegene je paard echt traint vind ik dat je daar een vergoeding tegenover moet zetten.

Zelf geen ik iemand die mijn paard in de vakantie doet een cadeaubon ofzo.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:40

Als ze mijn paard beter gereden krijgen rijden dan mij?

BORIS01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:43

Ik ben het met Elaine eens. Pas als het echt iets leren wordt kan er geld voor gevraagd worden. En dan het tarief wat een les zou kosten denk ik, dus ipv les geven het paard aanleren.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:45

Ik denk niet dat daar standaardrichtlijnen voor zijn. Als het maar op zo'n manier gaat dat zowel ruiter/amazone als eigenaar er tevreden over zijn Lachen

Voor mijzelf... als het om een paard van een vriendin gaat, wil ik daar absoluut tijd voor maken en hoef ik er niets voor te hebben. Kom ik via via bij een vreemde terecht terwijl ik zelf niet op zoek ben naar een paard om te rijden, dan vind ik het wel normaal dat daar iets tegenover staat.
Ik moet er dan tenslotte tijd voor maken en de eigenaar is degene die wil dat ik het paard kom rijden Lachen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:19

Ik sluit me bij Richtje aan. Heb mensen ook wel eens geholpen, even een keer zus of zo.
Als ik pony's/paarden in training heb of zadelmak maak dan vraag ik daar wel een vergoeding voor. Kleine bijdrage, leuk zakcentje. Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:22

idd jonge paarden , lastige paarden, of gewoon mensen die op vakantie gaan, vraag ik geld voor,
maar feit is dat ze er beter van worden,
dat is waar ze voor betalen.

als ik iemand op mijn paard laat rijden omdat ik zelf niet kan (vanwege een blessure) ga ik echt niets betalen,
mijn paard bleef in conditie, maar werd er niet beter van

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:26

Ik heb afgelopen week paar keer het paard van mijn vriendin gereden, ik moest 40 min met trein maar ik vraag er echt geen geld voor omdat ik er zelf heel veel plezier in heb om lekker in bos te gaan met paard.
Ik, paard, eigenaresse blij!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:27

Ik denk dat als je ook idd jonge paarden verder rijd of paarden verder dingen leerd, corrigeerd of gewoon mensen die weg gaan idd dat die ervoor betalen maar ik zou het niet doen denk ik

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:44

Als jij als eigenaresse en het paard in kwestie beter van worden d.m.v. training zou ik er een bijdrage voor vragen eventueel. Maar niet als 'kleine' vriendendienst natuurlijk.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:44

Proffesioneel zadelmak maken of een dergelijk goede ruiter die het paard naar hogere nivo kan rijden. En dan heb ik het niet over Z2 Voor een ander ga ik niet betalen en het eerste doe ik zelf en het 2e ligt mijn ambitie niet, dus ik zou niet betalen voor iemand die op mijn paard rijdt. Ook niet als ik ziek ben oid. In het land krijgt ie zijn beweging ook wel en anders iemand die een vriendendienstje het paard wel wil rijden Knipoog

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:26

@Shanna, ik rij paarden in en ben pas weer gevraagd, ze vroegen ook hoeveel ik ervoor wilde hebben, ik vraag er normaal nooit geld voor, omdat ik het voor mezelf ook een goede ervaring vind, maar wat vraag/krijg jij als ik vragen mag? Ik weet namelijk niet wat ik ermee moet Tong uitsteken Ik zit te twijfelen, of ik zeg dat ik niet echt wat in mijn hoofd heb, maar dat ik het wel leuk zou vinden met het risico dat ik niks krijg (en dat vind ik ook wel jammer, zit er toch zeker 2x een half uur voor op mijn fiets), of wat ze ervoor over hebben. Het moet natuurlijk niet te gek worden.

Priscilla001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 07:37

Ik zou vragen wat ze ervoor uit wil geven. Is het bedrag dan naar jou mening te hoog, of te laag dan kun je er altijd nog naar vragen. Ik vind dat je voor het rijden van een paard best een kleine vergoeding kunt vragen maar maak het niet te gek.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:05

Ligt er ook een beetje aan wat "de markt" is. Als je zelf M of Z rijdt en in jouw omgeving zijn er veel PsG ruiters beschikbaar die ook wel willen komen rijden zal je tarief (als je al iets kunt vragen dan) al een stuk lager liggen dan wanneer de omgeving vergeven is van de Pennymeisjes en jij zowat the local hero bent natuurlijk.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:11

Ik ga hierin mee met urielle.

Zelf met het zadelmak maken van, vraag ik een redelijk bedrag. Ik ga hier niet open en bloot zeggen wat ik vraag, maar zit in iedergeval onder de hogere ruiters of amazones uit mijn buurt.

Daarin tegen bemiddel ik ook wel eens in de verkoop. En dan zet ik ook mijn eigen prijs daarbij boven op.

Het is zeker leuk als je wat bij kan verdienen. Maar zowel de eigenaar als jij zelf moeten tevreden blijven, En daarbij moet je het paard ook wat kunnen leren.

Zelf train ik er ook hard voor, en blijf maar kijken en luisteren. Wat ik het belangrijkste vind als betaald ruiter, is dat je het paard moet blijven kunnen begeleiden.

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:37

Waar ik vaak van versteld sta zijn de advertenties op Marktplaats :
Jonge meisjes die er een jaartje lessen op manege opzitten hebben en die dan schrijven ' Je hoeft mij er niet voor te betalen hoor, ik doe het met plezier'.
Als ik een Verzorgpaard/ bijrijdpaard zou zoeken als beginnende ruiter zijnde zou ik zoiets nooit durven schrijven Bloos .

Zelf heb ik altijd bijrijdpaarden gehad en daar betaalde ik voor enkele malen per week te mogen rijden een bijdrage voor. Ik zoek momenteel ook iemand omdat ik met het werk/vriend/...weinig tijd heb ook een ruiter voor enkele malen per week en daar vraag ik ook een bijdrage voor.
Ik zou zelf nooit iemand betalen om op mijn paard te rijden.
Tenzij je natuurlijk iemand hebt die hem tot een hoger ( gewenst ) niveau kan rijden natuurlijk ,of als je je instructrice er op laat,...

Zo is er bij mij iemand geweest die had gereageerd op de advertentie.
Zelf rijd ik ver van goed en heb ik nog een lange weg te gaan maar zij kreeg mijn anders zo makkelijk paard niet in draf en galop deed ze de eerste keren niet. Toen ik haar beleefd wilde bedanken vroeg zij me geld omdat ze toch met mn paard gereden had Gestoord