Voor mij en Flicka een hele overwinning, ik ben supertrots dat ze het weer zo aanpakt, ondanks de nare ervaring (zie mijn profiel, onderaan staan enkele links: 'ongeluk met de wagen'), en de aversie tegen het bit.
ik ben erg beniewd wat jullie vinden, tips en commentaar zijn meer dan welkom!
over het tuig: na deze superdag komt er een nieuw tuig, deze zit niet zo goed en past niet 100%, maar omdat ik twijfelde of Flicka ooit nog een tuig zou dragen had ik nog geen nieuwe gekocht. die gaat er nu zeker wel komen! ook moet er een nieuwe sleep gemaakt worden, mijn fijnste sleep is gestolen.
nou goed, hier de foto's:
voorbereiden, peeskapjes aan, hihi! slecht voorbeeld, zet je paard NOOIT vast aan een deur die kan schuiven! Flicka was onder toezicht van mijn zus en is erg rustig, op de poetsplaats was men aan het werk met tegels, vandaar
de streep is overigens onze grote trots!

en de hort op!

knap paardje kan lekker rondkijken zonder die vervelende oogkleppen! (die dingen maakten mijn anders zo relaxte pony dus echt knettergek)

Zus erachter voor de foto, ik ernaast:

Zakken met dat koppie!

poseren voor de fotograaf, kijk in het vogeltje!

klein drafje...

we gaan nu en dan van rechts naar links en terug, lastig om het sturen te oefenen op een rechte weg, hihi!

halthouden na een volte op een minikruispuntje...

en nog even op een stukje wei:

beetje spanning was er hier, zie ook mijn hoofd: 'hoooooooooo'

Knap gedaan, goed paardje! prinses....

en ondanks dat ze te vet is, toch maar even wat brokjes na de gedane arbeid! en welverdiend!

nou dat was het weer, ik hoop dat het wel mogelijk is om een beetje tips en commentaar te geven, aangezien ik er zelf niet zo vaak opsta...
de keuze om de weg op te gaan is weloverwogen gemaakt. we zijn begonnen in de oefenwei maar daar liepen twee shetten die bij ons bleven klooien, en Flicka werd daar erg onrustig van. het eerste stuk heeft mijn zusje haar vastgehouden aan een touwtje.

)
!! Dit gaat helemaal goed komen ik voel het gewoon.. Over een tijdje paradeerd het princesje mooi in een nieuw tuigje met een mooi karretje achter haar met jij daar trots op.. Zeker weten
?! De tijd zal het leren.. Ze staat er op de meeste foto's al zo trots en vrolijk erop
. Goed om het zo te zien dat iemand goed uit het oogpunt van de pony denkt
.. de *ex regime pony hihi