De waren of tog niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fastfury_

De waren of tog niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 23:01

Wij zijn gisteren naar een handelaar geweest(ik en me ouders) om te kijken voor een leuke pony..
eerst heb ik op een 5 jarige haflinger gereden (stal hulp eraf gevallen) dus was het niks omdat ik het daardoor tog een beetje eng vondt..
Toen op een Z paard.. Dat was niks, die ging pirottes draaien en wijken.. Dus eigelijk werd k met me neus op de feiten gedrukt dat mijn hulpen nietgoed zijn..
Toen zag k Hope..
Haar uiterlijk sprak me zeker niet aan..
Daardoor wou k er eerst ook niet op..
Toen zei de handelaar doe het nou het is echt een leuk paard..
Dus k deed het maar met tegenzin..
ik zat erop.. Ik zei, WAT ZIT DEZE LEKKER !! Gaaaap
toen zei het stal meisje ja in stap draf en galop!
dus ging k rijden maar er was voor k opstapte al gezecht dat k heel zacht in haar mondje moest zijn.
Dus k was heel zacht, ik probeerde haar op het begin tog naar beneden te rijden maar dat vondtze niet leuk..
Toen was ze zooooooo lief.. Na de stap draf en galop ging ze me opzoeke, dus ging k hele zachte ophoudingn maken.
heeeerlijk gereden!!
Ik ben echt helemaal verliefd op deze damen en wil haar ZEKER kopen.. Nog even laten kuren en dan JIPPIE!! K hoob dat ze goedgekeurt word Haha! als ze dat niet word vindt k het echt ***!
K zou graag jullie mening willen weten over haar..

Afbeelding
Opstappen..

Afbeelding
Op het begin nogmet zn hoofie omhoog lekker warm lopen..

Afbeelding
Lekker drafje!

Afbeelding
hahahaha charmand sta moment Bloos Bloos

Afbeelding
aan wijzen waar ze geschrokken was haha.

Afbeelding
Ze wordt al een beetje nagefelijk.

Afbeelding
zo liep ze op het laatste lief hea Bloos

Afbeelding
Even laten zien dat k trots op dr ben..

ik heb heel erg dat k naar voren zit en dat k afentoe me voet te ver in de beugel doe..
Tips zijn welkom maar k heb geen zin in een reltoppic
(zeuren doe je maar over PM)

Imago01

Re: De waren of tog niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:07

Ik vind vooral haar halsje wel erg (eng) dun hoor en het is duidelijk te zien dat er een flinke onderhals op zit. Misschien kwestie van tijden verkeerd gereden dus hieraan kun je zelf nog een hele hoop doen.

Jammer dat ze niet even wat netter aan je voorgesteld is (of heb je haar eerst even los mogen zien waarbij ze gerold had)? Dit zegt namelijk wel iets over de handelaar zelf.

Hoe oud is ze eigenlijk? Misschien is het haar bouw wel gewoon of een erg vertekend beeld door de foto's maar vind haar óf een doorgezakte rug hebben, óf een hele hoge kont hebben (overbouwd). Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat ze zo lekker zit!

Vooral de een-na-laatste foto geeft een erg leuk beeld. Leuke en mooie foto en ze heeft mooie gangen daaraan te zien!

Ik hoop voor je dat ze goedgekeurd wordt en dat je nog een heleboel mooie tijden met haar zal gaan beleven!

Nog even een tip: zorg ervoor dat je teugels niet zo gedraaid zijn, dan komen je teugelhulpen namelijk minder goed en onduidelijk voor je paard door. Altijd je teugels recht in je handen houden. Je zit verder wat naar voren maar dat zal vast wel door je onzekerheid komen en komt mettertijd als je wat meer een combinatie met haar gaat vormen, vanzelf wel goed!

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 23:10

Dankjewel ja ze had nog even los gestaan en k had niet de tijd om haar te poetsen hij gooide het zadel er gewoon op:) en ja ze heb een hele hogen kont:) geen doorgezakte rug:P haha . Dankjewel voor je leuke reactie

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:10

En wat doe je nu met Rwanda? Als ik vragen mag?

_PaaRdJeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:12

ik ben het helemaal eens met Randy01 Lachen

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 23:13

hoe weet jij dat ik Rwanda had.. die gaat naar manege hoogvliet. Maar das niet zielig hoor die ponys lopen niet meer dan 2 uur komen elke dag buiten 3 keer per dag gepoets (tutten vindt ze heerlijk) en ze hebben 1 rust dag in de week en dan worden ze los gegooid lekker rollen Lachen

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 23:14

_PaaRdJeS_ dankjewel Lachen

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:15

Ik hoop dat ze goed gekeurd word voor je want die klik lijkt me we goed als ik dit zo zie en lees. Ben het ook wel met randy01 eens maar je kunt er zeker met wat goede les heel wat mee doen. veel sucses

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:16

Ik vind het raar, Rwanda is een super paard en als je haar op de goede manier gereden zou hebben zou je er veel verder mee hebben kunnen komen. Maar even ontopic, ik vind je handen op de één na laatste foto erg breed en laag staan. Verder dan succes met dit paardje.

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 23:17

Dankjewel Lachen ja k had eerst een paard van 1 meter70 en dies gewoon veelte sterk en die klik was er niet en nu vandaag deed ze de les dan wel heel erg goed aan de teugel lopen wijken enzo maar das 1 keer in de zoveel tijd en k wil tog verder komen en dat kan k veel beter op zn ponytje.. Lachen ben niet op haar uiterlijk gevallen maar op innerlijk.. heel raar k kijk meestal naar uiterlijk zo zie je maar dat je tog zo een lieveling kan krijgen haha Haha!

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 23:19

Sorry hoor maar Rwanda is door de manege ver**** niet door mij!!!!!!!!!
De eigenaar van de manege die zegt ook dat ik haar goed rijd hoor maar dat ze gewoon veel te groot en te sterk is.. moet je niet mij de schuld geven en wil je verder zeuren doe het alsjeblieft even op PM dankje.

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:57

Het paardje zelf spreekt mij niet zo aan, maar smaken verschillen.
Je kunt om meningen van andere vragen, maar ik zou zeggen: "ga je eigen gevoel, verstand en hartje achterna"
Als jij zegt dat je er lekker mee kunt rijden, als ze jou een vertrouwd gevoel geeft.. Dan zou ik zeggen: "geef het een kans".
Een proeftijd kan meestal ook tog? Vaak is een paardje, bij jou thuis, in andere omgeving, andere mensen tog weer anders. Fijner of juist minder fijn...
zoiets moet je tog proberen, ben vooral niet te overhaast met je keuze!
Wat ik goed kan begrijpen, omdat je graag een paard wilt.
(proberen niet te doen)
denk aan het paard en aan je zelf, wat hebben beide partijen aan een overhaaste keuze?
liefs nicole

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 21:07

heey k heb al een paarje gehad haha dus zo overhaast zal t niet gaan maar t paardje is echtheel lief is vandaag gekeurt en goed gekeurt Lachen en we nemen haar zo snel mogelijk mee naarde andere stal Lachen

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:38

leuk leuk!!
spannend! Ben benieuwd
liefs

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:44

heey! ik vind de fotos wel vertederend, je in de fotos op eens egt een verschil! gefeliciteerd met je aanwinst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:45

Lief paardje om te zien, mooi kleurtje ook. Jammer van de staart en manen maar dat kan weer aangroeien. Als ik je zo hoor komt het allemaal vast wel goed. Ik hoop voor je dat ze goedgekeurd word, en veel succes met dr ! Lachen

Zou je wel even op je spelling willen letten trouwens, MSN-taal is niet toegestaan op Bokt Knipoog

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:53

Lief paardje. Ik vind haar wel echt ontzettend schraal! Heb je enig idee waarom ze zo mager is? Fijn dat ze goedgekeurd is. Veel plezier en succes met haar!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:59

ooeh ! wat leuk zeg Haha! hoop dat het hem word ! veel succes en tot volgend topic Haha!
groetjes

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:00

Wat ik me toch afvraag, je vind haar niet mooi, maar je neemt haar wel omdat ze lekker rijdt? Waarom zoek je niet gewoon wat langer door totdat je een paardje hebt dat én lekker rijd, én wat je er leuk uit vind zien? Volgensmij is de beslissing om haar te kopen iets te overhaast, en het komt op mij over dat je haar meer hebt gekocht omdat je zo graag een paardje wil, om te rijden dan dat je haar echt leuk vind. Maarja, dat is natuurlijk hoe ik het opvat, jij kan het heel anders voelen. Knipoog

Weetje trouwns hoe oud ze is? Aangezien ze al flink is doorgezakt, en ze ontzettende kuilen boven haar ogen heeft?
Laatst bijgewerkt door TopLadyI op 31-07-07 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:01

dankjullie wel, ja het is haar geworden en ze is inderdaad zeker mager maar dat komt omdat ze uit frankrijk in eenkeer hier heen is gebracht en toen heel weinig heeft gegeten.. maar zodra ze op dr nieuwe stal staat krijgt ze elke dag een beetje slobber om iets dikker te worden niet te veel want dat is natuurlijk niet goedvoor haar;)

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:03

Ik heb even wat geédit in mijn bericht:

Weetje trouwns hoe oud ze is? Aangezien ze al flink is doorgezakt, en ze ontzettende kuilen boven haar ogen heeft?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:03

Waarom vraag je aan ons of dit 'de ware' is? Die klik moet je zelf voelen.
Toen ik mijn huidige paard kocht dacht ik: JA! en daar twijfel ik nog steeds niet aan (vandaar ook de naam: No Doubt). Bij mijn vorige paard had ik dat ook, maar helaas was die klik er niet met mijn moeder.

Bij een paard/pony kopen moet je afgaan op je gevoel, maar ook op je verstand.

Voor wat voor doeleinde wil je de pony gebruiken? Recreatie lijkt me leuk.. voor dressuur raad ik je aan om zeer goede instructie te zoeken!

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:04

ik heb al een eigen paard en die pony vindt ik ind niet moedersmooiste maar ze is gewoon heel lief IN HET ALGEMEEN.. niet alleen om het rijden..

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:05

Nou heb je mijn vraag nog niet beantwoord, of weet je niet hoe oud hij/zij is?

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:05

ze is 12 maar ze heeft geen ingezakte rug maar een hele hogen kont ( ik had het ook vandaag nog even aan de dierenarst gevraagt)