maja, t baasje had andere plannen.
arm paard.Foto's maken én met je paard werken is toch nog altijd erg moeilijk, maar ik heb nog wel wat leuke.
Vandaag gewoon even wat herhaling, en even kijken/voelen wat voor reactie ik zou krijgen als ik wat oprichting zou gaan vragen. Eerst kreeg ik daar helemaal geen reactie op, nu echter begint hij zichzelf steeds meer te tonen.
Hoewel we er nog lang niet zijn, begint hij steeds mooier en beter in balans te komen.
En daarbij, niet te vergeten, behoudt hij zn speelsheid, en blijft hij me constant uitdagen om méér te doen, méér te spelen en sneller, hoger, en moeilijker te gaan.
We gaan met kleine pasjes, maar we gaan voorwaarts.
En ieder pasje wat we nemen, daar ben ik trots op

eerst ff wat losdraven, de eerste energie eraf spelen omdat ik anders eigenlijk niet eens hoef te proberen iets te vragen.

Uitdagen!!

Hier gaan we serieuzer aan het werk. Heb twee pionnen neer gezet, en hem daar afwisselend achterlangs en voorlangs gevraagd, zodat we steeds opnieuw de volte verkleinen, vergroten, en weer terug verkleinen.

Netjes in stelling binnendoor lopen. Iets teveel stelling, en de foto is scheef gemaakt, maar het idee is wel duidelijk, toch?
En dan nog even de pony aan de lijn genomen, en doormiddelvan positieverandering en lichaamshouding gevraagd of hij wilde reageren op mijn vraag om wat meer oprichting.

Hoewel zn antwoord nog niet is wat ik wil zien, ben ik supertrots op mn beessie omdat hij nu tenmisnte een reactie geeft.
We zetten dus een voorzichtig stapje op de goede weg.
Foto is niet helemaal een mooi moment, maar kom, je paard precies de juiste signalen geven, voor een oefening waar hij al veel moeite mee heeft, en dan ook nog eens op precies het juiste moment klikken is écht onmogelijk hoor

Commentaar is welkom hoor.
Groetjes, Lacuna
lijkt me ook erg leuk om te doen 

wanneer kom je weer eens op stal?