pony wil niet ontspannen en de middendraf tonen hulp gevraag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_mbvd_

pony wil niet ontspannen en de middendraf tonen hulp gevraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 16:36

mijn pony is in de stap lekker ontspannen maar zodra ik iets voorwaarts vraagt wrd het al minder. en als ik aandraaf is de ontspanning ver te zoeken, ook met longeren (bijzet) is hij alleen in de stap ontspannen ookal zet ik de bijzetteugels strakker! wie heeft een oplossing voor mij zodat ik in draf en de galop ook lekker onspannen kan rijden?

ook wil hij de middendraf niet tonen onder het zadel, of hij gaat dribbelen of hij galopeert aan. terwijl hij met longeren een super middendraf neerzet! wie heeft hier de probleemoplosser van?

Anoniem

Re: pony wil niet ontspannen en de middendraf tonen hulp gevraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:05

Door middel van druk (bv bijzet) kan je pony ook moeilijk ontspannen als hij dit niet geleerd heeft. Probeer onder het zadel heel veel kleine ophoudingen te maken, zodat niet de kans heeft om vast te pakken. Geef rustig wat been erbij en ontspan voor wat, als jij vast blijft houden, zal je pony net zo hard terugtrekken waardoor er geen ontspanning zal komen.
Hoe is je pony als je met lange(re) teugels wegdraaft en er bijna geen druk op zet? Als dit wel gaat, probeer dit dan verder uit te bouwen. Dus ga eerst draven met los contact en pak daarna steeds iets meer druk voor, blijf wel los in je handen en ondersteunen met je benen.
Rijd ook veel figuren en vooral overgangen om soepeler te maken

Succes!

_mbvd_

Re: pony wil niet ontspannen en de middendraf tonen hulp gevraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 21:08

bedankt voor je reactie. ook als je met losse teugels rijdt wil hij zijn midden draf niet laten zien. verder had ik eerst de bijzet los maar dat kan je er bij hem net zo goed geen bijzetteugels opzetten, met ophoudingen enzovoorts ben ik ook wel bezig, hij is nooit goed doorgereden eerst kon hij de galop hulpen geeneens. verder ga ik zoals je zegt veel overgangen, figuren rijden. zou het ook helpen om telkends door te rijden en dan weer terug te nemen?