Scheeflopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

princesapril

Scheeflopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 16:24

Hoii, Mijn paardje die loopt op de lange zijde heel vaak met der kont na binnen dit is heel vervelend ik heb al dingen geprobeerd zoals been veder naar agter leggen maar dat gaat ze er van door het is en blijft tog wel deels een arabier.

Hoop dat jullie me kunnne helpen

Manderino

Re: Scheeflopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:43

Probeer toch maar je binnenbeen naar achter te leggen.
Laat haar er maar even er van door gaan dan,en anders goed in houden.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:51

Probeer dit op te lossen door juist schoudervoor te rijden...
Wanneer de kont naar binnen komt een volte rijden, deze zover doorrijden tot je in de schoudervoor positie uitkomt en dan een stuk (in schoudervoor) doorrijden.
Begin met korte stukjes, breidt deze stapsgewijs uit; het is een oefening die kracht kost. Naarmate het dier meer kracht krijgt, is het gemakkelijker om haar recht te richten.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:54

Ik zou ook zoveel mogelijk uit de hoefslag blijven, zo leert het paard beter om op eigen benen te lopen.

Mireille0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:57

Je kunt proberen om elke keer dat de achterhand naar binnenkomt de voorhand er voor te zetten, door te sturen als op een fiets. Met beide handen ga je naar recht of naar links zonder stelling te nemen, want dan heb je weer de kans dat de kont alsnog de andere kant op gaat. Je kunt dit het beste doen door op de tweede hoefslag te rijden zo voel je goed wanneer je paard iets gaan doen onder je en zo zorg je ervoor dat het paard recht komt. Je kunt wel veel met je benen gaan doen, maar dan komen je hulpen op den duur minder goed door. Het zal in het begin wat slingeren worden, dat heb ik namelijk ook gehad. Het gaat nu al een stuk beter bij mij. Succes

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:58

Probeer idd op de binnenhoefslag te rijden en geef been zodra ze scheef gaat, zodat ze goed voorwaarts gaat.

Mijn paard had het ook, en het is in 2 weken eigenlijk opgelost, je moet gewoon echt goed opletten en meteen vooruit

Mells

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:42

Maarre let op dat je het schoudervoor niet gaat overdrijden. Dan heb je er straks eentje die niet meer recht op de hoefslag wil lopen! Vooral veel afwisselen met stukken recht en op de binnenhoefslag, dan kan hij geen steun zoeken aan het schot, wil ook nog wel eens helpen.

Succes

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:45

Goed je schouder erin houden en dat oefenen op de binnenhoefslag, en zoals hierboven al gezegt is stukjes schoudervoor rijden etc. Veel succes.

shotgunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:46

Niet meer op de hoefslag rijden , en wat doet je paard in het bos ? loopt hij dan nog zo ?

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:04

Veel over de binnenhoefslag rijden.

Concentreer je eerst eens op of je zelf wel helemaal recht op je paard zit. Of je de juiste (gewichts)hulpen geeft aan je paard.

Daarnaast kun je misschien eens kijken naar de antoine de bodt methode. http://www.hoefkatrol.com/ Hij helpt veel kreupele (scheve) paarden weer beter te gaan lopen, misschien dat je wat tips op kan doen op de site. De methode gaat vooral over het rechtrichten van een paard namelijk.

claudia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:10

Zowieso moet je eerst je paard recht richten...