Mijn moeder wilde eigenlijk ook wel weer gaan rijden, en dan voornamelijk in het bos.
Ik reed toen met mijn pony (Sharona) L1.
We zochten een heel braaf paard, eentje die je zo mee naar buiten kon nemen en die nergens van schrok.
Verder vond mijn moeder het wel fijn dat hij het aan de teugel een klein beetje kende, of dat ze er iig af en toe wat dressuur mee kon rijden.
Toen hebben we Kevin gekocht.
Een ruin, liep L2, B springen en B SGW.
Eigenlijk was hij hoger geklasseerd dan we zochten, maar het zit niet in de weg, en mijn moeder kon iig voor haar plezier af en toe een rondje dressuren
.Hij was ook superbraaf, dus we hebben hem gekocht.
zo kochten we hem.
Als ik tijd had, reed ik ook af en toe op hem.
Ik vond er alleen niks aan, want hij was stijf, sterk, en voor mij moeilijk naar beneden te rijden.
Ik reed er eigenlijk steeds minder op.

In de zomer, de wintervacht is eraf, en die heeft hij ook nooit meer teruggekregen, hij staat bij ons in een warmere stal met meer paarden.
Ik rijdt hier met het zadel van mijn moeder, die voor mij totaal niet lekker zit
.
Ik had wedstrijd gehad met de pony, en vond het leuk Kevin ook eens op te poetsen voor mooie foto's.
Nog steeds een strakke hals.
Dit werd natuurlijk steeds erger, mijn moeder vond de dressuur niet zo leuk, en reed alleen nog maar buiten, hij werd alleen maar moeilijker voor mij.
springen
We sprongen wel af en toe, wat ik met de pony weinig tot nooit deed, in het springen had ik altijd heel veel plezier!
Toen kreeg mijn pony een peesblessure, en ben ik fanatiek op Kevin gaan rijden.(zomer 2006)
In het begin ging dat natuurlijk helemaal niet lekker, hij was hartstikke stijf.
Ik ben toen ook lessen gaan volgen, en ben gewoon lekker gaan rijden.
Na een uur begon hij meestal wel wat losser te worden, maar dan was ik bekaf.
Toch ontdekte ik langzaam dat Kevin erg lief was, en dat dat ook een leuk paardje was, alleen dat ik wel wat harder voor moest werken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JEMT4T3F.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JAAXEGFT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XTHQWFB6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3AMGEZFY.jpg
Ook was hij slecht voor het been, en zoals je ziet, deed hij vaak zijn mond open.
We oefenden door, en langzaam begon ik hem door te krijgen, ik moest keihard werken, maar hij werd langzaamaan losser.
Soms "jaagden" we hem iets op, zodat er wat meer show kwam, hij was soms wat te braafjes, hij spande dan meteen weer aan, dus we deden dat maar korte stukjes.

Er ontstaat meteen spanning, maar hij komt wel van de grond.
Toen waren we wel toe aan ons eerste wedstrijdje, ik moest L1 starten, hij was L2, en ik toen M2 met de pony, normaal dus L2, maar ik mocht een klasse terug(pony's-->paarden)

We zijn 3x 2 proeven in de L1 gestart, hadden 4 wpen, 2x 1e, 2x laatste, en 1x gedeeld 2e.
Toen kreeg ik een brief van de KNHS, Kevin was geen L2, maar M1.
Dat was natuurlijk wel goed nieuws, maar dat betekende wel dat ik meteen L2 moest starten.
Het volgende weekend had ik wedstrijd, dus hebben we dat omgezet naar L2.
Dat ging niet helemaal goed, met doorzitten kon ik nog steeds niet uitzitten, en hield hij nog steeds vast in de rug, hij kantelde gigantisch, kortom, een klein drama
.We haalde 169 en 151
.We hebben toen geen wedstrijden meer opgegeven, ook kon ik toen weer meer op de pony gaan rijden, dus ik had minder tijd, en het had toch geen zin.
In februari zijn we toen weer gaan starten, en dat ging goed, we haalde 2 wpen!(2 proeven)
We hebben toen hier en daar wat gestart, en we hadden telkens rond de 180.
In april hebben we de pony verkocht, en vanaf toen ben ik echt fanatiek op Kevin gaan rijden, wat erg goed gaat!
in de winter, we werden steeds meer vriendjes, al bleef Sharona natuurlijk op nummer 1!!

Bij Riant, 1 week nadat Sharona weg was, we werden in 1 proef zelfs 3de met 185!

Ook begon de galop beter te gaan, niet meer telkens headbengen met zn hoofd, maar het werd steeds stiller
.in de proef waar we 3de werden
Eindelijk werd hij ook echt losser, niet meer zoveel moeite doen om hem rond te houden, het gaat nog steeds niet vanzelf, maar kan nu ook op andere dingen gaan letten
.Sinds kort hebben we een nieuwe bak op stal waar we natuurlijk gebruik van maken
.Hier dus nog wat recente foto's!

een verbeterde draf.

Niet de meest mooie foto, maar het laat wel zien dat hij losser is geworden.
En nu de foto's van zaterdag:

Galopje, nog wat uit elkaar, maar was ook nog aan het losrijden, wel losser.

Zijn draf is ruimer geworden.

Hij tilt zijn voeten beter op.

En heel stiekem nemen we zelfs appyementjes mee
(ook onder begeleiding van instructeur
)We mogen nu M1 starten, en ik ben van plan dit eind september ong. te gaan doen.
En nu maar hopen dat dat beter gaat dan mijn L2 debuut
.En zo niet, dan blijven we gewoon dooroefenen
.(ohja, mijn houding, ik weet het
)

.