wie kan me hier mee helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_femke

wie kan me hier mee helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 14:23

ik heb een half jaartje geleden mijn paard beleerd ze is al vanaf de eerste dag heel erg druk met het rijden(bedoel ik heel snel draven) en ik dacht als ze alles wat meer vertrouwd zal ze wel rustiger worden en na een tijdje werd ze dus ook rustiger maar nu begint ze weer heel snel te draven en als ze zo snel draaft kan ik eigenlijk helemaal niks met haar ze is zo snel dat ik niet echt oefeningen met der kan doen zelfs niet wat figuurtjes rijden want ze valt niet te sturen zo snel is ze dan soms zitten er ook dagen bij dat ze wel wat rustiger is maar als ik haar de dag er na of paar dagen later weer rij is ze weer heel druk weet iemand iets wat ik kan proberen?

Cassidy

Re: wie kan me hier mee helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:25

Sneldraveniseenvluchtreactiedusjemoetkijkenwaaromzevluchtmisschienpasthetzadelwelnietofheeftzelastvanhaarrugzouereendanaarlatenkijkenofeenanderzadelproberen!

Moeilijk lezen zo he? Misschien kun je zelf punten en komma's plaatsen, dan zorg ik de volgende keer voor spaties in mijn reactie Haha!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:27

Hoevaak en hoe intensief rijdt je het paard?
Hoeveel kracht en ruwvoer krijgt ze?
Komt ze op de weide en hoelang?

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:28

Cassidy schreef:
Sneldraveniseenvluchtreactiedusjemoetkijkenwaaromzevluchtmisschienpasthetzadelwelnietofheeftzelastvanhaarrugzouereendanaarlatenkijkenofeenanderzadelproberen!

Moeilijk lezen zo he? Misschien kun je zelf punten en komma's plaatsen, dan zorg ik de volgende keer voor spaties in mijn reactie Haha!

Geweldig!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:30

heb je zelf je paard beleerd?
heb je toch wat fout gedaan denk ik Knipoog

haal er iemand bij met verstand er van en laat die je er in begeleiden zodat je dier wel goede dingen leert Knipoog

_femke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 14:40

sorry maar sommige mensen hebben daar moeite mee Cassidy..!!

voor Ezter

ik rij haar 4 keer in de week
en ze krijgt 1 kilo biks
en staat dag en nacht in het land

_femke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 14:43

met het beleren heeft iemand me geholpen en ik kan wel een beetje rijden hoor dus echt iets verkeerd gedaan heb ik niet

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:46

_femke schreef:

En sommige mensen hebben er serieus moeite mee dit te lezen. Ik snap namelijk echt niet waar je het over hebt Verward

Maar misschien kun je les nemen?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:47

Ik zou even helemaal terug gaan naar de basis , grondwerk doen en weer opnieuw beginnen, het klinkt idd als een vluchtactie doordat ze het niet snat, vraag je niet te veel, want vaak als het geod gaat wil je verder, maar vaak kun je beter ook even een stapje terug doen, alles op zijn tijd en geduld hebben,

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:48

Cassidy schreef:

Haha! ja je krijgt er adem nood van Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:51

_femke schreef:

Ik had meer moeite met het lezen van jouw post dan met de zin van Cassidy hoor..

Dat je moeite hebt met het plaatsen van leestekens wil ik best begrijpen hoor, maar probeer het op z'n minst toch! Je spreekt toch ook in zinnen, met een korte pauze als je aan een nieuwe zin begint?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:53

_femke schreef:

Sorry, maar het plaatsen van punten en hoofdletter moet niet zo moeilijk zijn!
Spelling kan ik nog begrijpen maar normale leestekens kan je echt wel hoor!

_femke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 14:55

kunnen jullie ook tips enz geven inplaats van reacties te geven over hoe slecht ik een verhaal typ

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:18

midgie schreef:
Ik zou even helemaal terug gaan naar de basis , grondwerk doen en weer opnieuw beginnen, het klinkt idd als een vluchtactie doordat ze het niet snat, vraag je niet te veel, want vaak als het geod gaat wil je verder, maar vaak kun je beter ook even een stapje terug doen, alles op zijn tijd en geduld hebben,

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:47

Cassidy schreef:
misschienpasthetzadelwelnietofheeftzelastvanhaarrugzouereendanaarlatenkijkenofeenanderzadelproberen!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:26

_femke schreef:
met het beleren heeft iemand me geholpen en ik kan wel een beetje rijden hoor dus echt iets verkeerd gedaan heb ik niet

Uhm, sorry maar ik rijd inmiddels al meer dan 10 jaar paard, heb diverse paarden en pony's zadelmak gemaakt en doorgereden tot M/Z nivo.

Maar ik kan je een ding met zekerheid vertellen en dat is dat ik zeker weet dat ik regelmatig iets fout doe!

Begin in ieder geval bij jezelf. Werk aan je houding. Zorg dat je het paard niet stoort. Ga niet trekken, dan trekt het paard terug en gaat het alleen maar harder.
Kijk eens naar de algehele conditie van het paard. Heeft ze het krachtvoer wel nodig? Als ze hele dagen op de weide staat en daar goed kan eten kan ze misschien met minder krachtvoer toe. Niets is zo vervelend als een paard met energie-overschot waardoor je tegen het voer aan het rijden bent.
Verder, maak overgangen, rijdt figuren, blijf sturen en blijf haar bezig houden, maar let wel op dat je de oefeningen niet te moeilijk maakt. En blijf bovenal netjes en correct rijden. Ga niet vechten!
Praat veel tegen het paard, stel het gerust en geef het vertrouwen.
Verder is het misschien wel slim om het paard voor het rijden te longeren of los te gooien, zodat de overtollige energie eraf is en ze zich tijdens het rijden goed op jou kan concentreren zodat ze dan ook daadwerkelijk wat leert.

Bij alle tips hierboven ga ik er wel vanuit dat het paard niks mankeert! Geen rugklachten, een goed passend en niet schurend zadel en hoofdstel en een goed passend bit!! Controleer (lees: laat dit controleren) dit alles eerst voor je uberhaupt verder gaat rijden!

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:25

Ik denkt dat je dan meer rijtechnies moet gaan rijden, en (even) op nieuw met je paard moet beginnen, en afspraken maken met je hulpen, en erg consequent zijn.(is een moeilijke opgave).
En ik denk dat je je kuiten afsteekt, en dat hij daardoor snel gaat draven als je ze perongelijk aanlegt, dus kuiten aan houden tot hij ze accepteert.
Als hij snel gaat draven, zijn we (allemaal) geneigd te gaan staan in de beugels.