sharonalover schreef:Als je pony niet lekker voorwaarts is, wordt de nageeflijkheid ook moeilijker, je 2 problemen hebben dus met elkaar te maken.
Ga er eerst aan werken dat je pony goed aan het been is, en dat ze goed voorwaarts blijft.
Ga bijvoorbeeld HH, en vertrek weer, hiervoor geef je een normale hulp.
Ze moet dan meteen fanatiek vertrekken, doet ze dat niet, tik.
Oefen dat een paar keer, en ook met andere overgangen en tempowisselingen.
Je hoeft dan bijvoorbeeld niet telkens volop te strekken, maar laat haar een paar passen fanatieker van achter komen.....
Verder moet je niet elke pas drijven, maar alleen als ze terug valt of meer vooruit moet.
Ik hoop dat je hier wat mee kan, en wss wordt de nageeflijkheid dan ook beter.
Ohja, start je al M?
Hoe ben je dan daar gekomen als je pony niet nageeflijk is?
(niet aanvallend bedoelt)
Als je daar nog niet bent, heb je dus meer tijd om te oefenen, en zal ik maar nog even totaal niet druk over maken!
Ik rij nu L1 ja en soms loopt ze wel aan de teugel maar dan gaat ze er weer uit. Ik ga over naar de L2 over een paar maandjes omdat ik dan met mijn winspunten zit
. Ze loopt op concour ook beter aan de teugel dan thuis maar omdat ik nu niet meer haast zonder zweep kan rijden vind ik het best irritant. misschien moet ik muslie gaan proberen om haar meer voorwaarts te krijgen. ik heb ook elke week privéles en dat helpt me ook heel goed Zij zegt dat ik maar gewoon geduld moet hebben en gewoon moet oefenen, maar ik dacht misschien dat jullie op bokt een maniertje hadden
In iedergeval heel erg bedankt!!