Ultra 1e keer weer aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Ultra 1e keer weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 00:02

hoi,

Sinds nu 2 weken heb ik een nieuw verzorgpaard, een merrie van 6 jaar oud, Ultra.
Het is de bedoeling dat ik haar op wedstrijd uit ga brengen als we alles onder de knie hebben.

Hieronder een paar foto's voor de indruk, dit was de eerste keer dat ik erop zat. Ze zit op een aantal foto's aan de longe omdat ze 3 maanden niet gereden was, daarom ook de elastieken. Mijn houding is niet overal super, maar daar werken we aan.

opbouwend commentaar is welkom

Afbeelding
Hele slechte zit...

Afbeelding
Hier ook al...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Joanne
Laatst bijgewerkt door Mickey op 29-07-07 00:23, in het totaal 2 keer bewerkt

khirshanta

Re: Ultra 1e keer weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 01:32

Ik heb de indruk dat je haar wat over de loodlijn vraagt. Ik denk dat als je je benen wat meer 'onder je lichaam' kan plaatsen, je meteen niet zo snel naar achteren zakt.

Verder een mooi paard! Als jullie wat meer aan elkaar wennen zal dat zeker een mooie combo zijn

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 01:38

kun je nagaan, op deze momenten vraag ik nog niet echt iets van haar. maar zonder de elastieken is ze wat minder duikerig. dit zadel was ook niet echt fijn, rij dr nu met mn eigen dressuurzadel.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 02:06

Dan denk ik dat het zonder elastiekjes, en met je eigen zadel, een heel stuk beter gaat. Andere zadels zijn vaak ongewend, en ik kan me indenken dat je een beetje uit balans raakt, vooral in het begin!