Achterhand gaat in de galop nogal vaak op vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Achterhand gaat in de galop nogal vaak op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:08

Waar hij naartoe gaat weet ik ook niet *LOL*
Enfin, ik geef afentoe een vriendin van mij les op haar pony, zomaar wat voor de lol, word steeds serieuzer les maar goed *LOL*
Het paard had eerst echt ontzettend problemen met die achterhand, want die wou er maar niet onder. Daarom hebben we vooral aan de stap en draf gewerkt, met als resultaat het tegenovergestelde van eerst: achterhand er netjes onder en nageeflijkheid begint alweer te komen. Dus zijn we maar weer begonnen met aan de galop te werken. Maar helaas, en de galop is het echt niet zo goed als in de draf, paard loopt op voorhand, al veel manieren geprobeerd om die achterhand erbij te halen, maar helaas, het gaat écht niet. Heeft iemand misschien tips, zou het heel fijn vinden!! Alvast bedankt!!

JML

Re: Achterhand gaat in de galop nogal vaak op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:11

Mogelijk heeft het met training en balans te maken?
Galop met een ruiter erop is best moeilijk voor een paard, als hij zo op de voorhand loopt zoekt hij misschien steun op de hand.
Misschien zijn ook de spieren nog niet genoeg ontwikkeld om de achterhand er onder te zetten.
Wat ik zou doen is grondwerk aan de longe, sterk maken van de achterhand. Verder onder de man veel overgangen en tempo wisselingen rijden.
Ben er zeker van dat andere bokkers nog meer tips hebben, dus zal het gras niet voor de voeten weg grazen!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:21

De galop verbeter je door juist veel galop-draf-galop overgangen te maken. Dus aanspringen, zodra de achterhand weg is het paard weer in draf en de achterhand er weer onder zetten. En weer opnieuw aanspringen. Geen lange stukken achter elkaar galopperen dus!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:16

wat ik moest doen, met pony die geen balans had in galop en vreselijk op de voorhand viel, was aangalopperen op de cirkel, half cirkeltje galop en weer draf. En zo blijven oefenen, tot het beter ging, telkens korte stukjes en alleen uitbouwen als het paardje goed bleef lopen.