Ze is heel lief, enorm leergierig en intelligent. Voor ik met haar begon kende ze alleen het weiland mee min of meer meelopen aan een halstertouw. We zijn dus met sprongen vooruit gegaan!
het eige wat nog een struikelblok is, is het bit. Ik heb nu eindelijk een bitje gevonden wat ze gewoon zonder problemen in haar mond draagt. Wel is ze nog enorm kriebelig als hier druk op komt. Ik heb ook nog even gelongeerd met de longeerlijn aan het bit (door de binnenste ring, over het hoofd vast aan de buitenste ring en door de binnenste ring, door de buitenste ringen en de clip aan de longeerlijn weer vast (een soort lus)) maar ze vind het allemaal nog heel eng. iemand hier tips voor? (en nee, bitloos is niet echt een optie, niet mijn paard dus daar hoeven we geen discussie over aan te gaan)
Even van begin af aan: (de foto's zijn van verschillende dagen)
1.

Hallo, ik ben Zafira!
2.

Voor de eerste keer met peesbeschermers om en een dekje op. Maakte haar niks uit.
3.

Even poseren
4.

En dan aan het werk (de foto's zijn alleen maar 1 kant op omdat ze de andere kant op moeilijk vind en daardoor nog wel eens ineens wil stoppen of omdraaien en om dat met een camera van een paar honderd euro in je handen te staan... niet zo goed plan. De andere kant zijn we wel goed aan het oefenen natuurlijk!)
Van stap geen foto's want dat is niet zo heel spannend vind ik zelf

5.

6.

7.

Er zit ook een galopknop op, maar galop is heel moeilijk nog
8.

9.

10.

11.

12.

13.

En ook even kennis maken met de blauwe bal!
14.

15.

De bal is nog wel eng, helemaal als de wind hem wegblaast
Ze doet het enorm braaf. Zo tegen het eind van volgende week hoop ik er eens op te kunnen gaan zitten. Wat hangen aan het zadel vind ze geen probleem!
Nou wat vinden jullie van deze mooie dame?