Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als je paard maar genoeg conditie heeft, en inderdaad langzaam opbouwen zodat hij niet te veel spierpijn krijgt erdoor.
.
Gipsylover schreef:Het lijkt mij niet erg. als het paard het aan kan, en het een goed pad is enzo:)!
Maar het lijkt me wel echt heerlijk!
Squit schreef:volgens mij is het ook geen probleem als je paard het goed vol kan houden..
en dat als je na het galoperen goed op adum laat stappen voor je weer over gaat naar de draf...
denk dat je het beste op een zandpad kunt galoperen..
iedergeval niet op steen![]()

crossmonster schreef:Squit schreef:volgens mij is het ook geen probleem als je paard het goed vol kan houden..
en dat als je na het galoperen goed op adum laat stappen voor je weer over gaat naar de draf...
denk dat je het beste op een zandpad kunt galoperen..
iedergeval niet op steen![]()
fout !!!
na de galop eerst 10 minuten draven voor je gaat stappen, anders krijgen de spieren een te grote klap.
nog een tip : tijdens die galop in de verlichte zit zitten, om rug minder te belasten
heb zelf heel veel geloptraining gedaan, en wel langer dan 7 minuten gegalopeerd
griebels schreef:Indd na een flinke galop altijd draven, dit ook om de hartslag te laten herstellen. Stappen daarna is indd een optater voor de spieren.
Ik galopeer weleens een uur aan een stuk

.
magli schreef:Een uur galopperen? Is dat nu serieus?
en je paard moet het natuurlijk lichamelijk ook aankunnen, dat je niet uiteindelijk 7 minuten galopeerd terwijl hij zijn knie teveel belast ofzo maar dat spreekt natuurlijk voor zich
en een beetje een goed pad zonder veel hobbels en kuilen is altijd makkelijk voor de veiligheid
magli schreef:Een uur galopperen? Is dat nu serieus?

griebels schreef:Magli, ja dat is serieus... Ik rijd endurance en ik merk dat hij makkelijker galopeert dan draaft en er ook goed en snel van hersteld. Dus ik wissel mijn draf regelmatig af met lange stukken galop
Ineke2 schreef:magli schreef:Een uur galopperen? Is dat nu serieus?
Jahoor dat kan best met de juiste training vooraf
Hoe denk je anders dat Endurance ruiters met een gemiddelde van 20 km per uur rijden (in de hogere klasses)